Kako je mogoče, da je 14. novembra pri odcepu za Podgorje s tovornjaka padel kontejner, poln banan? Policisti so tedaj ugotovili, da je bil razlog nepravilno pritrjen tovor, 71-letnemu vozniku pa so izdali plačilni nalog. Promet je najprej potekal mimo zabojnika, ki je obstal sredi ceste, naposled pa ga je z vozišča premaknilo dvigalo. V luči tega incidenta, ki bi se lahko končal tudi tragično, smo iskali odgovore na vprašanje, kakšni so varnostni protokoli, ki naj bi takšne dogodke preprečili.
ČIGAVA ODGOVORNOST JE PREVRNJEN KONTEJNER Z BANANAMI? Takšna so pojasnila Združenja za promet
Koper
Spomnimo, 14. novembra je bil predor Kastelec zaradi močne burje v smeri proti Ljubljani zaprt, promet pa preusmerjen na regionalno cesto. A tam je, na cesti od Črnega Kala proti Kozini, prišlo do prometne nesreče, v kateri je s tovornega vozila s priklopnikom na vozišče padel ladijski zabojnik z bananami. Do okoli 12.30 je bila regionalna cesta zaprta, so tedaj sporočili s Policijske uprave (PU) Koper.
Z vprašanji glede varnostnih protokolov pri prevozu blaga v zabojnikih smo se obrnili tudi na koprsko pristanišče, kjer so nam pojasnili, da za prevoz zabojnikov oziroma za varnost namestitev le-teh na tovorna vozila, niso odgovorni. Zato smo se z vprašanji obrnili na Sekcijo za prevoz blaga v cestnem prometu Združenja za promet.
Zanimalo nas je, kako je poskrbljeno za varnost in varno namestitev kontejnerjev na tovorna vozila, v čigavi pristojnosti je to, kako v praksi poteka nameščanje zabojnika in kdo vse sodeluje pri tem, pa tudi, kdo je zadolžen za kontrolo tega, ali so kontejnerji varno nameščeni na vozilo. Zanimalo nas je tudi, ali je do podobnih incidentov v preteklosti že prišlo in zakaj. In še, ali veljajo bolj strogi varnostni protokoli za namestitev kontejnerjev, ki prevažajo nevaren tovor.
Kot nam je v kratkem odgovoru pojasnil Robert Sever, direktor Združenja za promet na Sekciji za prevoz blaga v cestnem prometu, ki spada pod Gospodarsko zbornico Slovenije, pritrjevanje tovora zakonsko ureja Zakon o pravilih cestnega prometa in poseben Pravilnik o nalaganju in pritrjevanju tovora v cestnem prometu s prilogo Navodil za pritrjevanje tovora.
Kot izhaja iz pravilnika, mora biti tovor na vozilu naložen, pritrjen in zavarovan tako, da ne predstavlja nevarnosti ali ovire za druge udeležence cestnega prometa, ne povzroča škode na cesti in objektih, ne onesnažuje okolja, ne zmanjšuje stabilnosti vozila, ne povzroča več hrupa, kot je dovoljeno, ne zmanjšuje preglednosti vozniku, ne zakriva naprav vozila, registrskih tablic in drugih predpisanih označb in se ne razsipa ali pada z vozila.
Sever pojasnjuje, da je za vsako pritrjevanje tovora na vozilo odgovoren voznik, v primeru nesreče pa nosijo odgovornost posledično tudi pošiljatelj in prevoznik. "Konkretno na vaša vprašanja, ki se nanašajo na prevoz kontejnerjev, lahko na splošno povem, da na trgu obstaja posebna kontejnerska tehnika (kontejnerske ključavnice z obračalnim zaklepom) za pritrjevanje kontejnerjev na specialne prikolice za prevoz le-teh," je navedel.
Kontrole nad ustrezno pritrjenim tovorom izvaja policija in prometna inšpekcija, na Združenju za promet pa statistike o nesrečah tovornih vozil ne vodijo.