Na enem od gradbišč bodočega drugega tira železnice med Divačo in Koprom so danes začeli z betoniranjem prvih 100 od skupno 215 metrov viadukta Glinščica. Kot je ob tej priložnosti napovedal generalni direktor družbe 2TDK Pavel Hevka, bo objekt zgrajen v roku, jeseni naj bi prišle na vrsti servisne cevi, po novem letu pa dela na glavnih ceveh.
DANES SO ZAČELI BETONIRANJE VIADUKTA GLINŠČICA: "Izpolnjeni so vsi pogoji za kvalitetno izvedbo del" (FOTO, VIDEO)
Koper
Pri betoniranju so morali biti pozorni tudi na zunanjo temperaturo, ki ne sme presegati 29 stopinj Celzija. "Izpolnjeni so vsi pogoji za kvalitetno izvedbo del," je v izjavi za medije pojasnil Hevka.
V sklopu del, ki bodo verjetno končana že ponoči, bodo vgradili 1000 kubičnih metrov betona, nato pa bosta sledili še dve fazi. Prvi mož 2TDK ob tem ocenjuje, da bo septembra oziroma oktobra že možno začeti z deli na vzporednih servisnih ceveh, izvajalca glavnih gradbenih del, Kolektor CPG in turški Yapi Merkezi, pa bosta lahko z glavnimi gradbenimi deli začela po novem letu.
V dolini Glinščice smo pričeli z betoniranjem prvih 100 metrov takta 3 talne plošče prekladne konstrukcije. Viadukt Glinščica bo v svoji končni podobi dolg 215 metrov. ☑️1.300 ton – tehta celotna železna konstrukcija ☑️1.400 ton – tehta podporna konstrukcija ☑️10.000 m³ – bo skupno uporabljeno betona v dolini Glinščice ☑️1.200 m³ – pripeljanega in uporabljenega betona v 30 urah ☑️7,5 m³ – prepelje en tovornjak (hruška)
Objavil/a Drugi tir dne Torek, 03. avgust 2021
Roke bodo ujeli kljub rahlemu podaljšanju del zaradi gradnje opornika in dodatnega temeljenja, čemur so se prilagodili s spremenjenim načinom betoniranja. Že izvedeno dodatno pilotiranje je stalo okoli pol milijona evrov, vendar so za približno enak znesek pocenili sam objekt, tako da vrednost viadukta ostaja pri pogodbeni vrednosti 8,5 milijona evrov.
Hevka je ob tem izpostavil, da se podražitev materialov še ne pozna. Če bodo izvajalci vložili zahtevek v tej smeri, pa bodo zadevo preučili. Hevka sicer pričakuje, da bo do zahtevka prišlo, vendar po njegovem mnenju cene materialov na daljši rok nihajo oz. se zdaj že umirjajo, zato ocenjuje, da se bodo morebitne zvišanja do konca gradnje izničila.
Generalni direktor 2TDK je priznal, da bodo morali v primeru dvotirnosti proge na tem mestu konkretno zgraditi dodatna mostova in krajši predor. O tem, koliko se bo zvišala cena gradnje, če bo dvotirnost doseženo fazno, pa se Hevka ni mogel natančno izreči, je pa dodal, da samo priprava gradbišča nanese dodatnih pet do deset odstotkov stroškov.
Sicer pa je Hevka poudaril, da 2TDK ne odloča o tem, ali in kdaj dvotirnost bo, a dodal, da skoraj zagotovo bo. Več kot 60 odstotkih glavnih gradbenih del bo namreč že tako ali tako izvedenih za dvotirnost.
Hevka je ocenil še, da so uspeli prepričati prebivalci na drugi strani meje, da gradnja ne bo škodovala okolju. Nenazadnje upoštevajo vse okoljevarstvene standarde in izvajajo številne monitoringe.
Kar se tiče samih glavnih gradbenih del je prišlo do manjše zamude na račun covida-19, saj vsi delavci ne morejo priti na lokacijo in organizirati gradbišč. Sicer pa Hevka verjame, da bo Yapi Merkezi ujel predvideni rok in do 20. avgusta začel z izkopom predorov na portalih T7 in T8.
Hevka je potrdil še, da je prispela ena ponudba za izvajalca odvoza odpadnega materiala, ki pa jo še pregledujejo.