Dušan Zorko predčasno zapušča položaj generalnega direktorja projektnega podjetja 2TDK, ki ga je nastopil januarja lani. Nadzorni svet 2TDK se je danes sporazumno dogovoril za predčasno prenehanje mandata z Zorkom in še enim članom uprave Markom Brezgirajem. Mandat jima preneha 6. oktobra, z današnjim dnem pa jima preneha delovno razmerje.
DIREKTORSKO MESTO 2TDK PREDČASNO ZAPUŠČA DUŠAN ZORKO: Odnesle naj bi ga velike zamude pri gradnji drugega tira
Koper
Dušan Zorko
Upravičena sta do pogodbeno dogovorjene trimesečne odpravnine. Nova uprava družbe bo dvočlanska in jo sestavljata novi generalni direktor Pavle Hevka ter direktor Iztok Černoša, ki je pred imenovanjem odstopil kot član nadzornega sveta 2TDK. Nova uprava bo pričela z delom 7. oktobra in je imenovana za obdobje štirih let.
Nadzorni svet podjetja 2TDK je Zorka za generalnega direktorja imenoval januarja lani. Na položaju je nasledil dotedanjega direktorja Žarka Sajića in postal tretji direktor podjetja, ki ga je leta 2016 za vodenje največjega infrastrukturnega projekta v državi ustanovila vlada Mira Cerarja. Najprej je družbo vodil Metod Dragonja.
Po poročanju portala Necenzurirano se je Zorko še pred današnjo sejo nadzornega sveta, ki ga vodi Robert Rožič, z nadzorniki dogovoril o sporazumnem odhodu. Če na to ne bi pristal, bi ga nadzorniki po informacijah portala razrešil zaradi krivdnih razlogov, povezanimi z velikimi zamudami pri gradnji 1,2 milijarde evrov vrednega projekta, za katere je odgovorno dosedanje vodstvo družbe.
V tem trenutku teče postopek oddaje glavnih del na projektu med Divačo in Koprom, pri čemer ne gre brez zapletov. V začetku septembra je 2TDK po napotkih Državne revizijske komisije upravičene ponudnike pozval k dopolnitvi predloženih dokazil o sposobnosti gradnje.
Revizorji so namreč razveljavili odločitev 2TDK o priznanju sposobnosti trem kitajskim gradbincem - China State Construction Engineering Corporation, China Railway Group in China Gezhouba Group v sodelovanju s slovenskim Ginexom - ter konzorciju turškega IC Ictas s sarajevskim Euro-Asfaltom, konzorciju Gorenjske gradbene družbe, novomeškega CGP in češkega Metroslava ter konzorciju dveh turških gradbincev YDA in Unitek.
Pod vodstvom sedanje uprave je projektno podjetje naredilo tudi več pomembnih korakov na poti uresničevanja projekta. Prejšnji mesec je Evropska komisija Sloveniji za projekt namenila še 80 milijonov evrov kohezijskih sredstev za projekt, tako Zorko kot minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec pa sta tedaj izpostavila, da gre za pomembno etapno zmago, ki sta jo pripisala tudi dobremu sodelovanju med ministrstvom in projektnim podjetjem.
Hevka je vodja projekta Vzdrževanje cest pri Družbi za razvoj in upravljanje investicij DRI d. o. o. v Ljubljani. Je inženir gradbeništva, to izobrazbo pa je nadgradil z magisterijem iz ekonomskih in poslovnih ved. Ima 34 let delovnih izkušenj pri vodenju in svetovanju na gradbiščih ter pri vodenju najzahtevnejših infrastrukturnih projektov, kot sta bila na primer sanacija obsežnega plazu na državni cesti v Trbovljah in obnova cestne infrastrukture po uničujoči poplavi v Železnikih leta 2007. Je predavatelj in avtor številnih strokovnih člankov.
Černoša je univerzitetni diplomirani inženir gradbeništva z večletnimi izkušnjami z vodenjem investicijskih in infrastrukturnih projektov s področja gradbeništva. Izkušnje ima tudi s področja kohezijskih projektov. Opravljen ima strokovni izpit za pooblaščenega inženirja s področja gradbeništva pri Inženirski zbornici Slovenije (IZS) in usposabljanje za člane nadzornih svetov in upravnih odborov za podjetja v upravljanju SDH. V preteklosti je sodeloval tudi z Direkcijo RS za infrastrukturo na področju projektiranja in vodenja infrastrukturnih projektov.