'ENO MORJE IDEJ 2024': V Izoli želijo s tem natečajem spodbuditi inovativnost in podjetnost (FOTO)

Izola

Občina Izola v sodelovanju z Javnim zavodom za spodbujanje podjetništva in razvojne projekte Občine Izola – JZP Izola letos prvič organizira izbor za najperspektivnejše podjetniške ideje 'ENO MORJE IDEJ 2024'. Z njim želijo spodbujati inovativnost in podjetnost v občini Izola ter širše preko izbire najperspektivnejših podjetniških idej, ki bodo pomembno prispevale k razvoju novih projektov, ustanovitvi podjetij in povezovanju.

Župan Občine Izola Milan Bogatič je na novinarski konferenci ob predstavitvi 'Izbora najperspektivnejših podjetniških idej – ENO MORJE IDEJ 2024' povedal, da se na Občini zavedajo pomena podjetništva in s tem tudi posledično razvoja lokalne skupnosti. Občina lahko pri tem pomaga tako, da vzpostavlja ustrezno infrastrukturo, ki podjetništvu omogoča delovanje in razvijanje. Spomnil je, da je Izola edina občina v slovenski Istri, ki je v zadnjih letih zagotovila industrijsko cono, Cono mestne industrije vzhod za nekdanjo Mehanotehniko. V prihodnosti načrtujejo tudi dokončanje Južne ceste in navezavo novih parcel za podjetnike. S to cesto bi zagotovili še dodatna dva hektarja zemljišč za rast in razvoj podjetij.

Podžupanja Nataša Čerin je dodala, da se Občina Izola že nekaj let trudi in vlaga v spodbujanje podjetništva v Izoli. Pri tem je omenila Podjetniški zajtrk, ki je zelo dobro sprejet med podjetniki ter dodeljevanje proračunskih finančnih sredstev preko občinskega razpisa za pospeševanje razvoja podjetništva. Na letošnjem razpisu je bilo na voljo 120.000 evrov, sofinancirali pa so 38 spodbud 36 različnih podjetij.

Še posebej je izrazila zadovoljstvo, da je v teku projekt vzpostavitve Podjetniškega inkubatorja Morje. "Sestavljen je iz dveh ključnih aktivnosti, ki potekata sočasno: ureditve prostorov inkubatorja in izvedbe podjetniškega izbora 'ENO MORJE IDEJ', s katerim bomo prepoznali posameznike ali time z inovativnimi idejami in jim omogočili nadaljnji razvoj podjetniąkih idej v okviru inkubatorja. Prostori inkubatorja bodo urejeni po opravljenem izboru v začetku prihodnjega leta," je pojasnila Čerin.

Zlati partner izbora je uspešno visokotehnološko izolsko podjetje Dinit, ki je tudi sofinanciralo nagradni sklad izbora v višini 2.500 evrov. Direktor podjetja Primož Patru je povedal, da ga izredno veseli, da je bilo njihovo podjetje povabljeno k sodelovanju pri izboru in se že veseli novih zamisli in idej, ki jih bodo predstavili posamezniki. Ob tem si želi, da bi kakšna podjetniška ideja tudi zaživela in se razvijala naprej. "Pričetek našega podjetja sega v leto 2008. Začeli smo kot startup podjetje, danes pa imamo že 100 zaposlenih, večinoma gre za visokotehnološki kader. Večina njih izhaja iz lokalnega okolja. Dobro sodelujemo tudi z lokalnimi dobavitelji," je povedal Patru. Ob tem je izpostavil tudi pomemben prispevek, ki ga v zadnjih desetih letih lokalnemu okolju daje Univerza na Primorskem. Večina njihovega kadra prihaja prav iz te univerze.

Mag. Iztok Škerlič, direktor Javnega zavoda za spodbujanje podjetništva in razvojne projekte Občine Izola, je povedal, da je "namen izbora identificirati posameznike oziroma time z obetavnimi podjetniškimi idejami, jih podpreti ter usmerjati pri razvoju njihovih idej in s tem prispevati k dvigu podjetniške aktivnosti ter inovativnosti v širši lokalni skupnosti. Sam izbor bo doprinesel tudi k večji prepoznavnosti podjetništva kot karierne poti." Pri tem je dodal, da želijo k sodelovanju privabiti dijake, študente in druge posameznike, ki imajo kreativne ideje. Pa tudi tiste, ki želijo svoje dosedanje podjetniške ideje razvijati naprej.

Za izbor najperspektivnejših podjetniških idej je danes zaživela tudi posebna podstran na občinski spletni strani, na njej pa lahko vsi zainteresirani dobijo vse potrebne informacije o samem izboru ter opravijo prijavo.

Ocenjevanje in izbor podjetniških idej bodo izvedli člani strokovne komisije, ki jo bodo sestavljali uveljavljeni podjetniki in drugi strokovnjaki iz podjetniškega okolja. Oktobra letos bodo na drugi novinarski konferenci naznanjeni vsi, ki se bodo uvrstili v finalni del izbora. Javna predstavitev njihovih podjetniąkih idej pred strokovno komisijo pa bo novembra na zaključni prireditvi. Sledila bo podelitev nagrad.

V ta namen bo oblikovan podjetniški nagradni sklad, v katerega bodo prispevali denarna sredstva podjetja in druge organizacije. Zlati partner izbora, podjetje Dinit, je v denarni sklad prispeval 2500 evrov. Zmagovalci izbora bodo poleg denarnih nagrad deležni mentoriranja in svetovanja uveljavljenih podjetnikov in zunanjih strokovnjakov s področja priprave poslovnega modelapa tudi pomoči pri koriščenju finančnih spodbud za zagon inovativnih podjetij. Med mentorji, s katerimi bo sodeloval JZP Izola, sta ustanovitelj in direktor podjetja Ensol 360 Jernej Čopi ter ustanovitelj in direktor podjetja Avto Center Jereb Andrej Jereb. Zmagovalci izbora bodo imeli možnost souporabe laboratorijev in opreme Centra odličnosti InnoRenew CoE, ki je tudi partner izbora.

Vse, ki imajo izvirno podjetniško idejo, ki bi lahko prinesla nove priložnosti in rešitve v občini Izola in širše, Škerlič vabi, da se prijavijo do 30. septembra in izkoristijo to edinstveno priložnost. Pri tem ni pomembno ali gre za posameznika, skupino ali že uveljavljeno podjetje. Vsi se lahko prijavijo na natečaj in s svojim sodelovanjem prispevajo k oblikovanju rešitev za nov podjetniški projekt. "Za uspeh je potrebna dobra ideja, vztrajnost in dobra ekipa. Mi pa jih bomo pri tem podprli," je poudaril Škerlič.

Povedal je še, da pričakujejo, da bodo k sodelovanju v projektu poleg občine in srednjih šol pritegnili tudi Univerzo na Primorskem. K prispevku v nagradni sklad pa pozivajo tudi druga podjetja. Udeležencem natečaja bodo pomagali tudi pri pridobivanju sredstev iz državnih ali evropskih virov.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
ManofSteel |  27 .06. 2024 ob  17: 53
Ja6 kot uspešen podjetnik, da grem dajat ideje levim buzerantom. Bwahahahahahahahahaha...prodajajte lasten šupak, za to ste doktorirali!