Zadnje čase je v prometu vse več električnih skirojev, katerih uporaba je lahko tudi nevarna. Dokaz za to je število nesreč, v katerih so udeleženi uporabniki električnih skirojev. Policija zato poziva k varni uporabi teh prevoznih sredstev, ne da bi ogrožali sebe in drugih.
ENOSTAVNO, A TUDI NEVARNO! Na Koprskem vse več nesreč z električnimi skiroji, pa tudi njihovih tatvin
Koper
Uporaba električnih skirojev je zelo enostavna, hkrati pa tudi nevarna. Prva težava je, da skiroji dosežejo velike hitrosti, kolesa so majhna, zato lahko uporabnik hitro izgubi ravnotežje in pade. Druga težava pa je v tem, da je uporaba skirojev dovoljena na površinah, namenjenim pešcem oz. kolesarjem. Električni skiroji so neslišni, zato jih ostali udeleženci po navadi niti ne opazijo oz. ne slišijo, opozarjajo na Policijski upravi (PU) Koper.
Po trenutni zakonodaji se električni skiro uvršča med t. i. posebna prevozna sredstva, ki se jih lahko uporablja v cestnem prometu na površinah, namenjenim pešcem in kolesarjem, ter v območjih za pešce oz. območjih umirjenega prometa. Nikjer pa ni predpisano, kakšna zaščitna sredstva je treba uporabljati pri vožnji, in nikjer niso predpisani pogoji za vožnjo. Policija zato uporabnikom električnih skirojev svetuje, da kljub temu da zakonsko ni predpisano, uporabljajo zaščitno čelado, pa tudi ščitnike za kolena in komolce, vsaj otroci. Slednji električnih skirojev ne smejo uporabljati samostojno oz. brez spremstva staršev.
Vedno več tatvin električnih koles in električnih skirojev
Na območju PU Koper je v zadnjih mesecih sicer zaznan opazen porast primerov tatvin koles. Tako so v prvih osmih mesecih letošnjega leta obravnavali skupno 64 primerov tatvin koles, v istem obdobju lanskega leta pa 35. V zadnjem obdobju pa policija beleži tudi vedno več primerov tatvin električnih koles in električnih skirojev.
Grafični prikaz lokacij kaznivih dejanj na območju Kopra, pri katerih so predmet napada kolesa.
Največ koles in električnih skirojev je na območju slovenske obale ukradenih ob popoldnevih na parkiriščih nakupovalnih središč in tržnic ter turistično - gostinskih objektov, pojavljajo pa se tudi primeri vlomov v kleti in druge zaprte prostore in vozila s tatvinami koles in električnih skirojev, zlasti v nočnem času. Policija ocenjuje, da je v zadnjih letih vedno več primerov tatvin koles in električnih skirojev, ki jih zakrivijo organizirane skupine z namenom nadaljnjega razpečevanja ukradenih predmetov na domačem ali tujem črnem trgu.
Lastnikom policija svetuje, da ob nakupu shranijo račune in dokumente samih koles oz. skirojev, si zabeležijo njihovo tovarniško številko in značilnosti ali jih posebej skrito označijo ter po možnosti fotografirajo. Prav tako naj si zabeležijo čim več podatkov o svojem kolesu, le-tega pa pustijo čim krajši čas brez nadzora in v tem primeru dobro izbirajo mesta parkiranja. Kolesa oz. skiroje naj priklepajo na nepremične predmete z uporabo kakovostnih ključavnic, ob neuporabi pa naj kolesa oz. skiroje shranijo v zaklenjenih zaprtih prostorih.
Grafični prikaz lokacij najpogostejših kaznivih dejanj na območju PU Koper, pri katerih so predmet napada kolesa.
Če do tatvine vseeno pride, je o tem treba čim prej obvestiti policijo, če opazimo tatvino ali sumljive osebe oz. vozila, ki bi lahko bila povezana s takšnimi kaznivimi dejanji, pa si je o tem potrebno zapomniti čim več podrobnosti in jih takoj posredovati policiji. Lastnikom koles, zlasti vrednejših, svetujejo tudi razmislek o sklenitvi premoženjskega zavarovanja kolesa. Na policiji obenem pozivajo občane, naj bodo pri nakupih koles previdni in kolesa pred tem preverijo ter pridobijo dokumente o njihovem izvoru, saj se sicer lahko sami znajdejo v kazenskem postopku.