Glavni vzrok za poškodovanje air tractorja na portoroškem letališču julija lani, ko je ta namesto na kolesih pristal na amfibijskem podvozju, je bila napaka pilota. Ta zaradi stresa, pritiska in hitre odločitve v kompleksnih vremenskih razmerah ni izvlekel pristajalnega podvozja, poročilo službe za preiskovanje nesreč povzema časnik Dnevnik.
EPILOG POŠKODOVANJA AIR TRACTORJA NA LETALIŠČU PORTOROŽ: Glavni vzrok je napaka pilota
Slovenija

Julija lani je po udaru strele zagorelo v okolici Ilirske Bistrice. Na pomoč so poklicali tudi air tractorja, ki sta na požarišče odvrgla vodo, pri vrnitvi na portoroško letališče pa je eno od letal pristalo na amfibijskem podvozju namesto na kolesih. Air tractor pri tem sicer ni utrpel hujših poškodb, v dogodku pa prav tako ni bil poškodovan španski pilot, ki je bil v letalu sam.
Kot je pojasnil pilot, je z manevrom pristajanja pohitel zaradi vremenskih razmer in poslabšanja vidljivosti, tako pa je skušal tudi omogočiti varno pristajanje letalu za njim. Po ugotovitvah preiskovalca je tudi to prispevalo k temu, da pilot ni v celoti izvedel kontrolnega seznama za pristajanje, s tem pa tudi ne izvlekel pristajalnega podvozja, izsledke poročila povzema Dnevnik.
Napačno si je razlagal položaj ročice
K incidentu je prispeval še vpliv napačne interpretacije zvočnega opozorilnega sistema na neizvlečeno podvozje. Po navedbah pilota je sistem deloval pravilno, a si je sam napačno razlagal položaj ročice za pristajalno podvozje predvsem zato, ker je komandna plošča pristajalnega podvozja postavljena v horizontalnem položaju z ročico v položaju naprej - nazaj, drugače od letal, ki imajo ročico za pristajalno podvozje v vertikalnem položaju z enakimi oznakami UP in DOWN (gor in dol), še piše v končnem poročilu.
Glavni preiskovalec in vodja službe za preiskovanje letalskih, pomorskih in železniških nesreč ter incidentov Toni Stojčevski je izpostavil, da je preiskovalni organ naštel več kot deset dogodkov v zadnjih desetih letih, ki vključujejo napačno konfiguracijo za pristajanje na vodi ali na pristajalni stezi z istim tipom letala (fire boss) proizvajalca Air Tractor. Ker gre za ponavljajočo se težavo v tujini, so potrebni strožji varnostni ukrepi, natančnejša regulacija in okrepljeno usposabljanje pilotov za prihodnje operacije, še navaja Dnevnik.