EU je Pekingu sporočila, da namerava uvesti nove carine na uvoz kitajskih električnih vozil v trgovinski blok, kar bi lahko sprožilo trgovinsko vojno.
EU UVAJA NOVE CARINE NA KITAJSKA ELEKTRIČNA VOZILA: Na obzorju je trgovinska vojna z vzhodnim velikanom
Svet
Kaj so te carine?
Carine so namenjene nasprotovanju domnevni državni podpori kitajski avtomobilski industriji, ki je omogočila prodajo izvoznih vozil po nižjih cenah kot pri globalnih konkurentih. To je psoledica ugotovitev devetmesečne preiskave domnevnih nepoštenih državnih subvencij za kitajska baterijska električna vozila (BEV), pri čemer se raven carin razlikuje glede na znamko. Lastnik MG, SAIC, se sooča z najvišjo carino. Geely, ki ima delež v Volvu, se sooča z 20-odstotno carino. Na blagovne znamke BYD, ki vključujejo avtomobile Dolphin in Seal, lansirane v EU lani, bo uvedena 17,4-odstotna dajatev. Proizvajalci električnih vozil, ki so sodelovali z EU preiskovalci, bodo soočeni z 21-odstotno carino, medtem ko se bodo tisti, ki niso sodelovali, soočili z najvišjo stopnjo 38,1 odstotkov. 17,1-odstotna carina bo strošek osnovnega 30.000 evrov vrednega avtomobila dvignila za 5.250 evrov. 38,1-odstotna carina bo pomenila za 11.450 evrov zvišane cene. Te dajatve so poleg obstoječe 10-odstotne dajatve na avtomobile, uvožene v EU, kar pomeni, da se kitajska električna vozila soočajo s skupnimi carinami do 48 odstotkov.
Kdaj bodo začele veljati?
Teoretično 4. julija. Kitajska podjetja imajo do takrat čas, da predložijo dokaze za izpodbijanje ugotovitev EU. Stopnje se lahko nato prilagodijo. Evropska komisija je napovedala možnost reševanja spora s pogajanji. Če je potrošnik naročil avto pred tem datumom in je cena že določena, bi se moral izogniti zvišanju cene, vendar naj preveri svojo pogodbo. EU verjame, da lahko konglomerati, kot je BYD, absorbirajo raven subvencije in še vedno konkurirajo evropskim rivalom, ne da bi popolnoma prenesli carine na potrošnika.
Kakšna je domnevna državna podpora Kitajske?
EU trdi, da je vsaka faza proizvodnega procesa električnih vozil, od rudnika, ki proizvaja litij, uporabljen v baterijah, do prevoza avtomobilov v Rotterdam in Zeebrugge, subvencionirana s strani države na nacionalni, regionalni in lokalni ravni. Preiskava je pokazala tudi poceni ali brezplačno zemljo, namenjeno avtomobilskim tovarnam. Ugotovljeno je bilo, da obstajajo posebne subvencije, vključno z zagotavljanjem litija in baterij pod tržno ceno, pri čemer dobavitelji baterij delujejo kot javni organi, ki izvajajo nacionalno industrijsko politiko. Prav tako so bile ugotovljene davčne olajšave za sektor baterij. Preiskava je odkrila vrsto finančnih ugodnosti, vključno z zelenimi obveznicami, izdanimi po nižji obrestni meri kot na mednarodnih trgih, in preferencialnimi obrestnimi merami za refinanciranje sredstev, dodeljenih za podporo sektorju. Xi Jinping si prizadeva za globalno prevlado v sektorju zelene tehnologije, ki vključuje tudi sončne panele, toplotne črpalke in vetrne turbine.
Kakšen je vpliv na evropsko industrijo?
EU trdi, da državna podpora ne omogoča samo neposrednega podcenjevanja evropskih konkurentov s strani kitajskih avtomobilskih dobaviteljev, temveč povzroča tudi upočasnitev prehoda EU z motorjev z notranjim izgorevanjem (ICE) na baterijska električna vozila (BEV). EU namerava do leta 2035 ukiniti prodajo novih avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem. EU trdi, da so brutalne trgovinske vojne na Kitajskem, ki so domače cene znižale, zdaj prenesene v Evropo, s čimer Kitajska učinkovito prisili proizvajalce EU, da znižajo svoje cene, kar škoduje njihovim dobičkom in prihodnjim potencialnim naložbam.
Kaj pravijo Kitajci?
Tiskovni predstavnik kitajskega zunanjega ministrstva, Lin Jian, je dejal, da je preiskava EU "tipičen primer protekcionizma" in da bodo carine škodile gospodarskemu sodelovanju med Kitajsko in EU ter stabilnosti proizvodnih in dobavnih verig vozil po vsem svetu. Povedal je, da bo Peking sprejel vse potrebne ukrepe za "odločno zaščito" svojih pravic in interesov.
Kaj pravi nemška vlada?
Nemška vlada ni zadovoljna. Njeni proizvajalci avtomobilov se soočajo s konkurenco doma, medtem ko bo bližajoča se trgovinska vojna škodila njihovemu izvozu na Kitajsko. "Kazenske carine Evropske komisije prizadenejo nemška podjetja in njihove vrhunske izdelke," je dejal nemški minister za promet, Volker Wissing. Kitajska je pomemben trg za nemške proizvajalce avtomobilov, zlasti za Volkswagen, največjega evropskega proizvajalca avtomobilov, ki ima skupno podjetje s SAIC. Olaf Scholz, kancler, je opomnil, da je polovica električnih vozil, uvoženih iz Kitajske, proizvedenih s strani zahodnih proizvajalcev.
EU will impose tariffs of up to almost 50% on Chinese EV
— Spotlight on China (@spotlightoncn) June 14, 2024
The EU will impose a 48% tariff on Chinese electric vehicles, despite warnings from the German government that the move risks triggering a costly trade war with Beijing. pic.twitter.com/uE86yxJxuW
Kaj pravijo nemški proizvajalci avtomobilov?
Po napovedi EU je Volkswagen izjavil, da zavrača uvedbo carin. "Negativni učinki te odločitve presegajo morebitne koristi za evropsko in še posebej nemško avtomobilsko industrijo," je dejal predstavnik Volkswagna. Nemško združenje avtomobilske industrije VDA je izrazilo podporo "prostemu in pravičnemu trgovanju". Generalni direktor Mercedes-Benza, Ola Källenius, je dodal svoje zaskrbljenosti in dejal, da "kot izvozni narod ne potrebujemo naraščajočih trgovinskih ovir".
Kaj pravijo drugi proizvajalci?
Švedski Volvo je dejal, da analizira razvoj preiskave, lastnik Vauxhalla Stellantis pa je izjavil, da "ne podpira ukrepov, ki prispevajo k fragmentaciji sveta". Kitajski proizvajalec električnih vozil Nio pa je izjavil, da "ta pristop ovira, namesto da bi spodbujal globalno varstvo okolja, zmanjšanje emisij in trajnostni razvoj".