Ropot, gneča, zastoji in nesreče - vse to s seboj prinesejo tovornjaki, ki skozi mesto Koper dostopajo do pristanišča. Do kdaj še? V zaključni fazi gradnje je vhod v pristanišče na koncu Bertoške vpadnice. Tako imenovani tretji vhod naj bi iz mesta umaknil težke tovornjake. Pa jih bo res?
GNEČA, ZASTOJI, ROPOT IN NESREČE V KOPRU, DO KDAJ ŠE? To je predviden datum umika tovornjakov iz mesta
Koper
Težki tovornjaki, ki skozi mesto Koper vozijo v pristanišče, so pogosto razlog nezadovoljstva prebivalcev, ki so primorani poslušati ropotanje teh težkih vozil, in voznikov, ki zaradi njih v prometnih konicah obtičijo v dolgih zastojih. Le v tem mesecu smo poročali tudi o dveh hudih nesrečah, v kateri sta bila vpletena voznika tovornjakov. 16. marca je v prometni nesreči, v kateri je tovornjak podrl motorista, življenje izgubil 80-letni Koprčana, nekaj dni kasneje pa je na kamionskem terminalu tovornjak zapeljal čez nogo 54-letnemu pešcu. Kdaj se bodo tovornjaki prenehali "terorizirati" mesto?
Koprsko pristanišče ima za tovornjake s kontejnerji trenutno aktivna dva vhoda: starega, pri upravni zgradbi oz. nasproti Intereurope, in novega, ki se imenuje Serminski vhod (na ankaranski strani oz. na severni strani reke Rižane). V zaključni fazi je še gradnja tretjega vhoda, t. i. Bertoškega vhoda, ki je neposredno povezan s krožiščem med Bertoško in Ankaransko vpadnico. Gradnja je stala 4,4 milijona evrov. Vhod je zgrajen, za delovanje potrebuje le še uporabno dovoljenje, so nam pojasnili v Luki Koper.
"Po trenutkih podatkih predvidevamo odprtje novega vhoda konec aprila," pravi Sebastjan Šik, luški predstavnik za odnose z javnostmi in dodaja: "Slednji ima tudi zunanje parkirišče za tovornjake (44 parkirnih mest), kjer bodo lahko avtoprevozniki uredili vso dokumentacijo za vstop v pristanišče, namenjen pa bo predvsem tovornjakom, ki so namenjeni na kontejnerski terminal, to pa je približno polovica (na letni ravni) vseh tovornjakov, ki vstopajo v pristanišče."
A to hkrati pomeni, da tudi tretji vhod v luko, mesta ne bo popolnoma razbremenil težkih tovornjakov. Kot so pojasnili v Luki Koper, bo ta namenjen tovornjakom s kontejnerji, a tudi njihovi vozniki bodo morali po dokumente do špedicijskih podjetij, ki se nahajajo v bližini "glavnega" vhoda ob Intereuropi. V Luki sicer pravijo, da bo po odprtju Bertoškega vhoda, "na stari vhod gravitiral le manjši delež tovornjakov, predvsem za potrebe terminala za generalne tovore, ter osebna vozila".
Ob Serminskem vhodu, ki ga uporabljajo predvsem tovornjaki z blagom, namenjenim na drugi pomol, v Luki Koper načrtujejo izgradnjo novega kamionskega terminala s 322 parkirnimi mesti, ki bi potemtakem dodatno zmanjšal vožnjo tovornjakov skozi mesto. Po besedah Šika, naj bi bil zgrajen do leta 2023, ko se izteče koncesija za uporabo sedanjega terminala ob nakupovalnem središču Park center Koper.