HOTELI SO V KOPRU: Zdaj Madžarska investira 200 milijonov dolarjev v Trst

Koper

Madžarski terminal v Trstu bo začel obratovati s polno zmogljivostjo leta 2028, kar bo Madžarski omogočilo neposreden dostop do morja in zmanjšalo njeno odvisnost od tujih pristanišč, vključno z Luko Koper. Začetek gradnje je rezultat tesnega sodelovanja z Italijo, potem, ko so si Madžari vrsto let prizadevali za dostop do morja preko Luke Koper, vendar pri tem naleteli na številne politične ovire. V kolikšni meri bo Madžarska ohranila povezave z Luko Koper, še ni znano, vendar pa bodo spremembe v tovorni logistiki zagotovo vplivale tudi na slovenski pomorski tovorni promet.

Madžarska je po letih pogajanj s Slovenijo izbrala Trst za gradnjo svojega terminala. Zgrajen bo na skrajnem južnem delu tržaškega pristanišča, vrednost del pa je ocenjena na približno 200 milijonov evrov. Projekt vključuje 250 metrov obalne stene in 30 hektarjev veliko logistično središče, ki bo predstavljalo dolgoročno naložbo za Madžarsko, saj ji bo ta terminal zagotovil neposreden dostop do morja.

To bo obenem pripomoglo k zmanjšanju odvisnosti Madžarske od tujih pristanišč, torej tudi od koprskega. Ob najavi je predstavnik madžarske vlade Levente Magyar izpostavil tudi tesno sodelovanje z Italijo, ki je bilo potrebno, da so prišli do začetka gradnje v Trstu.

Brez zemljišč in brez sodelovanja pri drugem tiru  

S Slovenijo do takšnega uspešnega sodelovanja po letih pogajanj ni prišlo. Kot je znano, so si Madžari vrsto let prizadevali, da bi imeli dostop do morja skozi Luko Koper, vendar so pri tem naleteli na izrazito negativni odziv dela slovenske politike, ki so v madžarskih pristaniških interesih videli predvsem politične povezave z prvakom SDS Janezom Janšo.

V zvezi z madžarsko prisotnostjo v koprskem pristanišču so se omenjala zemljišča Intereurope na območju Luke Koper oziroma njenega prostorskega načrta. Pogovore z madžarsko vlado je že leta 2016 začela Cerarjeva vlada, ki se je z Madžari pogovarjala tudi o sodelovanju pri projektu drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom. Po poročanju medijev je Cerarjeva vlada konec leta 2017 začela s pripravo sporazuma o sodelovanju pri izgradnji drugega tira, kjer je bila Madžarska pripravljena investirati 200 milijonov evrov v lastniški delež v podjetje 2TDK, v zameno pa bi dobila omenjena zemljišča. Iz tega ni bilo nič, saj je Cerarjeva vlada odstopila, tudi kasnejši pogovori z Janševo vlado niso prinesli želenih premikov. 

Zmanjšanje odvisnosti od Luke Koper

Projekt lastnega terminala v Trstu bo Madžarski omogočil zmanjšanje odvisnosti od Luke Koper, ali pa bo logistični center služil tudi drugim državam, še ni znano. Je pa pomembno, saj bi to okrepilo vlogo tržaškega pristanišča v širši regiji in temu ustrezno zmanjšalo pomen koprskega. V kolikšni meri bo Madžarska ohranila logistične povezave z Luko Koper in ali bo se bo transport z časom v celoti preusmeril v Trst, v tem trenutku prav tako ni znano, kot tudi ne odziv Luke Koper na napovedano zmanjšanje madžarskega prometa, ki zagotovo ne bo zanemarljivo.

Za dodatna pojasnila smo se obrnili tako na koprsko pristaniške kot na Ministrstvo za infrastrukturo. Njihov odziv na napovedane spremembe, ki se obetajo že v roku treh let, bomo objavili takoj po prejemu.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Martin Kacur |  28 .02. 2025 ob  13: 18
Manof
ti najbolje da pobegneš iz te lewajzarske države. Pa še Janšo in ostale prijatelje odpelji s sabo. Verjetno boš ugotovil, da ni težava v Sloveniji ampak v tvoji glavi.
ManofSteel |  28 .02. 2025 ob  12: 01
-1
Zdaj boste doumeli zakaj vsi tuji investitorji bežijo v širokem loku, ko so na oblasti komunisti! Samo bo pozno...bwahahahahahahaha
ManofSteel |  28 .02. 2025 ob  11: 59
V Sloveniji gradijo eno postajo za 160 mio. V Trstu pa celoten terminal ! Bwahaahahahahahahaha
Jebemti debila, ki je volil to lewajzarsko drhal ! Plešite, plešite tudi vi v Luki Koper, ne boste dolgo, ko pride konkurenca...a Madžari niso Italijani, ki zaprejo luko ob 15h! Prihajajo črni oblaki za Luko tralalalalalaa
vseved |  28 .02. 2025 ob  08: 49
-4
Spomnite se samo kako so italijani skakali od zavisti in ljubosumja,ko je lukaKoper imela terminal v Trstu. Na vse načine so delali škodo. Isto čaka Mađare.
Martin Kacur |  28 .02. 2025 ob  08: 02
Lepo. Raje v Trstu kot pri nas. Bomo imeli drugi tri za potniške vlake.
IndiSat |  28 .02. 2025 ob  07: 56
20
So ugotovili da če bi investirali v Slovenijo bi denar izpuhtel,narejeno pa bi blo bore malo,skoraj nič in za povrh vsega bi se projekt podražil za ene trikrat! To pa ni nekaj kar bi pritegnilo investitorje in tako si sami kopljemo luknjo