Ponovno se povečuje število spletni prevar z uporabo lažnih spletni strani. Goljufi so vse bolj predrzni, pri tem računajo na nepazljivost žrtve, ki v prepričanju, da posluje z uveljavljenim podjetjem, posreduje podatke, s katerimi si zagotovijo dostop do njenega bančnega računa. Tako je bila Koprčanka ogoljufana za skoraj 3.000 evrov.
IZPOVED KOPRČANKE, KI JE BILA ŽRTEV SPLETNE PREVARE: "V živo sem gledala, kako je z mojega računa kopnel denar"
Koper
Koprčanka je prodajala svoj mobilni telefon prek Facebook strani Marketplace. Na oglas se ji je na Messenger javila Sarah, po njenih besedah iz Celja. Od Koprčanke je dobila vse informacije, ki jih je želala, fotografije in celo videoposnetek, s katerim naj bi se prepričala, da je telefon brezhiben. Nato je predlagala, da se prodaja oziroma nakup opravi preko kurirske službe podjetja DPD. Koprčanko je zato prosila za elektronski naslov, na katerega je slednja je tudi prejela elektronsko pošto, domnevno s strani DPD, z njihovim logotipom in navodili za vpis podatkov, ki naj bi služili nakazilu plačila kupnine.
Koprčanka zaradi prepričljivosti oblike spletne strani, ki se je kasneje izkazala za lažno, ni niti pomislila, da gre za prevaro in se tudi ni takoj zavedala, da jo v bistvu sprašujejo za podatke, ki niso potrebni za prejetje nakazila s strani kupca. V resnici so jo spraševali za podatke o plačilni kartici, vključno s štirimesečno kodo na hrbtni strani kartice, ki omogoča uporabo kartice pri spletnih nakupih.
Samo trenutek zatem, ko je vpisala in potrdila podatke, je v digitalni banki preverila, ali je kupnina za njen telefon že nakazana. Bila je šokirana.
"V živo, pred svojimi očmi sem gledala, kako je z mojega bančnega računa kopnel denar. Najprej znesek za 1.300 evrov, nato za 300 evrov in štiri plačila po 85 evrov. V par minutah je bil z računa pobran praktično ves denar," pripoveduje zgroženo. Zdaj se sprašuje, kako je sploh mogoče, da varnostni sistem banke ni zaustavil takšne serije transakcij, ki so se vrstile ena za drugo.
Takoj je ukinila digitalni dostop do svojega računa ter goljufijo prijavila policiji. Na banki, preko katere je transakcija potekala, naj bi dobila odgovor, da "nič ne morejo storiti" in da ne morejo videti, kam je bil nakazan denar z njenega računa, kar jo je še posebej presenetilo.
Denar je namreč moral biti nakazan na nek drug transakcijski račun in ta podatek bi lahko služil pri nadaljnjih korakih odkrivanja spletnih goljufov. Kot je še povedala Koprčanka, je stopila v stik s podjetjem DPD, kjer pa naj bi naletela na "veliko neodzivnost". Uslužbenka naj bi ji povedala, da so obveščeni o spletnih goljufijah, ki se dogajajo preko Marketplace Facebook strani, vendar "ne morejo nič narediti".
Z vprašanji smo se obrnili na PU Koper, kjer opozarjajo, da je spletnih prevar v svetu, s tem pa tudi v Sloveniji, vse več. "Prevare so zelo različne, svetujemo pa lahko predvsem previdnost, tako pri pisanju kot pri objavljanju in odgovarjanju na e-pošto in pošiljanju osebnih podatkov, predvsem pa pri plačevanju preko spleta," so zapisali.