JE BIL "UBER" ZA PO MORJU ZAPRAVLJEN EVROPSKI DENAR? Povpraševanje po prevozih veliko, zgodi pa se malo

Piran

Avgusta 2021 so obalnim turističnim ponudnikom predstavili nov turistični produkt, aplikacijo Wayv za morske prevoze. Gre za digitalno platformo, na kateri imetniki plovil ponujajo prevoze med kraji v slovenski Istri. Projekt je dobil Las Istre na podlagi javnega poziva za izbor operacij za uresničevanje strategije lokalnega razvoja, s katerim naj bi vzpostavili informacijske rešitve za prevoze po morju med obalnimi mesti in turistično zanimivi točkami. Na uredništvo smo prejeli pismo bralca, ki pravi, da je bilo za projekt "porabljenih 150.000 evrov (brez ddv) davkoplačevalskega denarja pod programom boljše gospodarske in socialne vključenosti skupnosti na območju Las Istre. Aplikacije je neaktivna in nič se ne dogaja. Kam je šel ves denar?", se sprašuje. Preverili smo.

Foto: Emigma

Po javno dostopnih podatkih je bila vrednost projekta ocenjena na 199.823,60 evra (brez ddv), upravičeni stroški so znašali 181.732,40 evra, višina sofinanciranja pa 145.385,92 evra.

Najprej smo se za odgovore obrnili na koprsko Središče Rotunda oziroma Las Istre. Projekt je bil sofinanciran s strani Evropskega regionalnega sklada, a kot odgovarjajo, Las Istre ne izvaja projektov, temveč to počnejo posamezni člani Las, "ki se uspešno prijavijo na javne pozive Las. V tem primeru je bil prijavitelj in vodilni partner projekta podjetje Emigma".

Kot so nam dejali v Emigmi, so vrednosti, ki smo jih sicer dobili iz javno dostopnih podatkov, napačne. "Ocenjena vrednost projekta je 199.832 z ddv, ki pa ni upravičen strošek v operaciji. Višina upravičenih stroškov (brez ddv) je namreč bila 181.732,42 evra, prejeto financiranje pa 145.385,94 evra," navaja direktor Mitja Vatovec in dodaja:

Mitja Vatovec

"Prometne povezave so bile vzpostavljene. Vstopno/izstopne točke si lahko ogledate na spletnem mestu Wayv.si in znotraj mobilne aplikacije. Od objave platforme 30. junija 2021 si je spletno aplikacijo preneslo več kot 5.000 uporabnikov, registracijo pa je izvedlo več kot 3.800 različnih ljudi."

Pri projektu je sodelovala Uprava za pomorstvo, "ki je ponudnikom svetovala na področju formalnih pogojev sodelovanja (varnost plovil, zavarovanje, … )". "Poleg tega smo z Upravo za pomorstvo dogovorili tudi vstopna in izstopna mesta," dodaja Vatovec.

Foto: Wayv/Katja Jemec

V okviru izobraževanj potencialnih prevoznikov, ki jih je predvideval projekt, so po navedbah Vatovca te opravili še pred pričetkom opravljanja prevozov, saj je bilo izobraževanje ponudnikov o varni plovbi in drugih potrebnih znanjih pogoj za vključitev. Eno izobraževanje so imeli novembra 2019, tri v decembru 2019, tri v februarju in še tri v juniju 2020. Izobraževanj se je udeležilo 51 potencialnih ponudnikov prevozov.

Za promocijo novega turističnega produkta sta bila zadolžena Turistično združenje (TZ) Protorož in Turistično združenje (TZ) Izola. Na vprašanje, kakšno promocijo sta pripravili, Vatovec odgovarja: "Izvedena je bila digitalna kampanja v Sloveniji in tujini, na jumbo površinah v Sloveniji, izdelani so bili letaki in dostavljeni turističnim ponudnikom, … "

In zdaj k številkam, natančneje financam. Emigma je kot vodilni partner, ki je izdelal mobilno aplikacijo za potnike in prevoznike, spletno mesto in aplikacijo za upravljanje z mobilnimi aplikacijami prejela 90.579 evrov.

Samostojna podjetnika Ribištvo Domenico in Arturo Steffe, ki sta izvedla izobraževanja in nabavila bokobrane za ponudnike prevozov, sta prejela 12.000 evrov. Za zasnovo medijske kampanje, zakup in izvedbo je TZ Izola prejelo 12.000 evrov.

TZ Portorož, ki je skrbelo za odnose z javnostmi, razvilo celostno grafično podobo, zasnovalo in izvedlo medijsko ter radijsko kampanjo, izdelalo reklamni pano in letak, izvedlo promocijsko fotografiranje ter organiziralo tiskovne konference in študijske obiske je prejelo 30.806,56 evra.

Kot nam je zagotovil Vatovec, v projektu trenutno sodeluje 14 ponudnikov prevozov. Aplikacija deluje tako, da oddate povpraševanje, potem pa morate počakati, da vam ponudnik odgovori. 

"Povpraševanje je izredno veliko. Začne se s prvim majem, ko je povpraševanj do deset dnevno, v času poletne turistične sezone pa je povpraševanj tudi 100 dnevno," pravi Vatovec. Kje se torej zatika? "Da ponudniki niso ravno zainteresirani," odgovarja. Poleg tega ponudniki sami postavljajo cene prevozov, ki naj bi bile previsoke, sami pa tudi določajo čas in kraj, kdaj in kje bodo potnike, ki so oddali povpraševanje po prevozu, pobrali. "Če je to čez tri ure in še cena visoka, za marsikoga to ni več zanimivo," zaključuje Vatovec.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Pjero Shriba |  18 .07. 2024 ob  20: 05
-1
EU naj zahteva denar nazaj.
Pjero Shriba |  18 .07. 2024 ob  20: 04
-1
Še ena bedarija, ki nas je koštala en kup šoldov.
Kot una tržnica duhov na Belvederu.
Takih mrtvih aplikacij je bilo izdelano kar nekaj v zadnjih par desetletij.
Fošina |  18 .07. 2024 ob  19: 37
Kot pravi ljudska modrost, konja lahko pripelješ do vode, ne moreš ga pa prisiliti, da pije. Če sem takrat prav razumel, je EU častila, da bi imeli ribiči alternativni vir prihodkov. Samo se jim ne da.