Kaj iščejo investitorji?

Goriška

Včerajšnji Business Meetups Nova Gorica je pokazal, da imajo goriški podjetniki ideje, ki so potencialno zanimive za naložbe investitorjev, Poslovnih angelov in skladov tveganega kapitala.

Primorski tehnološki park je na 4. Business Meetups Nova Gorica povabil Branka Drobnaka, izkušenega investitorja, začetnika in soustanovitelja kluba Poslovnih angelov. Zanimiva in aktualna tematika, kako pridobiti investicijo, kaj investitorji iščejo in kako identificirajo dobre projekte, je pritegnila več kot 40 udeležencev, večinoma podjetnikov, bodočih podjetnikov in študentov.

V dobri uri vodenega pogovora je Drobnak poudaril ključne napotke za vse, ki iščejo investitorja ali tvegan kapital. Ob neformalnem druženju so podjetniki z dobrimi projekti navezali osebni stik z investitorjem in se tudi že dogovorili za prvo srečanje.

Investirajo v inovativna in mednarodno usmerjena podjetja

Branko Drobnak je v pogovoru, ki ga je začinil z veliko dobrimi praksami, pojasnil, kako delujejo investitorji in zakaj investirajo v start-up podjetja. Povedal je, da Poslovni angeli večinoma investirajo v podjetja, ki imajo inovativno idejo in so mednarodno usmerjena, saj je za hitro rast potreben velik trg.

Največ idej, ki se v zadnjem času pojavljajo, so s področja informacijsko-komunikacijskih tehnologij in tehnologij v oblaku, ki znižujejo stroške in povečujejo učinkovitost. Poudaril je, da je poleg dobre ideje pomembna ambiciozna in energična podjetniška ekipa, ki je pripravljena trdo delati za realizacijo svoje ideje. Vsi uspešni start-up podjetniki so se učili od prvih kupcev, zato investitorji spodbujajo, da gredo tudi lastniki, direktorji in osrednji tehnični kader prodajat produkt na trg.

Investicija ni kredit

Drobnak je pojasnil, kako investitorji ocenjujejo podjetniško idejo, in sicer ocenijo izdelek ali storitev oziroma bolečino, ki jo le-ta rešuje, in to, ali so kupci pripravljeni zanj plačati. Opisal je celoten investicijski proces. Poslovni angeli običajno investirajo v fazi, ko ima podjetje prototip oziroma prve stranke ter izdelan poslovni načrt, ki jasno kaže potencial podjetja. V posamezno podjetje investirajo med 50.000 in 250.000 evri, vendar podjetje investicije ne prejme takoj v celoti, ampak v obrokih. Naredi se namreč 120-dnevni izvedbeni plan, na osnovi katerega se spremlja realizacija. Poudaril je, da je treba investitorju redno poročati in da se ekipa skupaj z investitorjem odloča o nadaljnjih korakih. Poslovni angeli so namreč tudi manjšinski lastniki v podjetju in podjetniku z izkušnjami aktivno pomagajo pri gradnji start-up podjetja. Opozoril je tudi na eno velikih napak start-up podjetij, in sicer, da menijo, da je investicija kredit.

Drobnak je investicijski pristop prikazal skozi številne praktične primere in s tem izzval med udeleženci številna vprašanja.