KAJ JE V ZAKULISJU USPEŠNEGA UČNEGA PROCESA? Na pedagoški fakulteti so spregovorili o otrocih in njihovih čustvih (FOTO)

Koper

V sredo, 15. maja, so na UP Pedagoški fakulteti v okviru vaj pri predmetu Procesi učenja na študijskem programu Pedagogika 1. stopnje gostili dr. Katjo Kozlovič, zakonsko in družinsko terapevtko. Gostja je s študenti delila izkušnje praktičnega dela z otroki, ki temelji tako na lastnih kot drugih znanstvenih raziskavah.

Na predavanju z naslovom 'Zakulisje uspešnega učnega procesa' je dr. Kozlovič poudarila, kako ključen je odnos v šolskem okolju, saj postavlja temelje za uspešno učenje. "Prvi pogoj za uspešno učenje je vzpostavitev varnega odnosa med učiteljem in učencem, ki ga omogoča teorija navezanosti. Teorija navezanosti nam razkriva, da je čustvena povezanost ključna za zdrav razvoj otroka, kar je tesno povezano z razvojem možganov. Slednji so šele pri 20. letih tako razviti, da omogočajo samoregulacijo čustev. Do takrat pa otrok potrebuje odraslo osebo ob sebi, ki bo zmogla pomiriti njegova težka čutenja. Pomembno je, da se otrokom, ko se znajdejo v stiski, ponudi podpora in razumevanje namesto kaznovanja. Pedagoški delavci imajo pri tem ključno vlogo, saj lahko s svojim delom vplivajo na ustvarjanje varnega učnega okolja," pravi zakonska in družinska terapevtka.

Ko otrokom zmoremo pomagati pri soočanju s težkimi čustvi, ne le da prispevamo k njihovemu osebnemu razvoju, ampak tudi k oblikovanju bolj sočutne družbe. "Ko se otroci naučijo sočutja in empatije, postanejo boljši državljani in odraščajo v bolj razumevajoče in strpno okolje. S tem zmanjšujemo nasilje v družbi in izboljšujemo kakovost življenja za vse nas. Zato je nujno, da se pedagoški delavci zavedajo svoje vloge pri ustvarjanju takšnega okolja ter nenehno delajo na svojem osebnem razvoju, da lahko še bolj učinkovito podpirajo otroke v njihovem procesu rasti in razvoja," je dejala Kozlovičeva.

Po predevanju so študenti pod mentorstvom gostiteljice, viš. pred. Martine Kovačič, s pomočjo vodenih refleksij podali razmišljanje o spoznanjih, mnenjih ter spoznavnih izzivih tematike gostujočega predavanja. Refleksijam študentov je skupno, da se sedaj še toliko bolj zavedajo vpliva svojega odnosa in moči na otrokov razvoj ter da pomembnost odnosa med učitelji in učenci ne more nikoli biti precenjena. Želijo si usmeritev za gradnjo varne in pozitivne interakcije z otroki, predvsem v smeri, kako učinkovito prilagoditi pedagoške pristope glede na razvojne faze otrokovih možganov in njihove individualne potrebe ter kako lahko pedagogi ustvarijo okolje, ki spodbuja optimalen razvoj in dobro počutje otrok.