Skupina Luka Koper v letu 2020 pričakuje za štiri odstotke višje čiste prihodke od prodaje v primerjavi z letošnjim letom, za tri odstotke naj bi bil višji tudi ladijski pretovor, ki naj bi do konca letošnjega leta dosegel 23,4 milijona ton. Rast je predvidena v vseh blagovnih skupinah, razen tekočih tovorov, izhaja iz poslovnega načrta družbe.
KAJ NAPOVEDUJEJO V LUKI KOPER ZA LETO 2020? Zaradi predvidenega dodatnega zaposlovanja bodo višji tudi stroški dela
Koper
Omenjene cilje bo družba dosegla s povečanjem prodaje svojih storitev, in sicer zaradi povečevanja in izboljšanja svojih in zalednih infrastrukturnih kapacitet, z odločno komercialno aktivnostjo in z reorganizacijo procesov dela, so po današnji seji nadzornega sveta, ki je podal soglasje tako k poslovnemu načrtu družbe za leto 2020 kot tudi k strateškemu poslovnemu načrtu 2020-2025, prek spletnih strani Ljubljanske borze sporočili iz Luke Koper.
Čisti prihodki od prodaje Skupine Luka Koper bodo po sedanji oceni letos znašali 228,5 milijona evrov, kar predstavlja odstotek več kot leta 2018 in šest odstotkov manj od načrtovanih. Čisti poslovni izid skupine pa bo po sedanji oceni dosegel 39,4 milijona evrov in s tem presegel načrt za tri odstotke. Poslovni izid iz poslovanja bo na ravni načrtovanega in bo predvidoma znašal 44,2 milijona evrov.
Poslovno leto 2019 bo skupina zaključila s 30 odstotki več zaposlenih kot leto prej, kar je posledica implementacije strategije izvajanja pristaniških storitev, ki je predvidela tristebrni sistem z neposrednim zaposlovanjem, najemanjem delavcev prek agencij in sodelovanjem z zunanjimi pogodbenimi podjetji. Pri tem so navedli besede predsednika uprave Dimitrija Zadela, da je povečanje števila zaposlenih za skoraj tretjino velik zalogaj, h kateremu je treba prišteti še 346 predvidenih agencijskih delavcev, ki so se oz. se še bodo do konca tega leta pridružili zaposlenim v Luki Koper. Obenem postopno implementirajo sodelovanje z zunanjimi pogodbenimi podjetji, ki bo zaključeno v začetku leta 2020.
Zaradi predvidenega dodatnega zaposlovanja v letu 2020 bodo posledično višji tudi stroški dela. Povečali se bodo tudi stroški pristaniških storitev, predvsem zaradi stroškov agencijskih delavcev. Pri skupnih stroških pa je treba upoštevati še takso na pretovor, ki je eden od virov financiranja izgradnje drugega tira Koper-Divača.
Povečanje vseh stroškov bo tako vplivalo na višino poslovnega izida iz poslovanja in na čisti poslovni izid. Ta bo v letu 2020 za 19 odstotkov nižji, kot je ocena za leto 2019, vendar bo družbi zagotavljal nadaljevanje razvojnih projektov in uresničevanje dividendne politike.
Leto 2020 bo tudi leto začetka izvajanja novega strateškega poslovnega načrta 2020-2025, ki je usmerjen v rast poslovanja, v reorganizacijo procesov dela, digitalizacijo, avtomatizacijo in v vse vidike trajnostnega razvoja, so še navedli v Luki Koper.