KAOS S PARKIRIŠČI POVZROČIL TRENJA MED OBČINSKIMI SVETNIKI: "Kavčičeva in Petaros skrbita za samopromocijo na račun par nergačev"

Piran

Pred dnevi smo pisali o svetniški pobudi piranskih občinskih svetnikov Davorina Petarosa in Nevenke Kavčič, ki sta na župana Đenia Zadkovića naslovila apel o parkiriščih v mestu, prebivalci katerega še dodatno trpijo zaradi odprtih gradbišč in s tem še manj parkirnih mest. "Pravila o tem, kako se ob izvajanju del, zapor prometa in drugih delih na javnih površinah obvešča občane in ostalo zainteresirano javnost, obstajajo in so določena v Odloku o občinskih cestah in Odloku o čiščenju in urejanju ter posebni rabi javnih površin," odgovarjajo na piranski občini. Na naš članek pa se je odzvala tudi piranska občinska svetnica iz vrst SD, Mojca Švonja, ki je poudarila, da se sama že vrsto let bori, da bi se končno uredilo obračališče pri osnovni šoli.

Minuli teden sta Petaros in Kavčičeva v svetniški pobudi potarnala nad stanjem v Piranu, kjer zaradi gradbišč še bolj kot sicer primanjkuje parkirnih mest za domačine. Še najbolj se to trenutno odraža na Ulici IX. Korpusa in nad Osnovno šolo Cirila Kosmača, kjer naj ne bi bilo zagotovljenih dovolj nadomestnih parkirnih mest v času gradbenih del. Zanimalo nas je, kakšen je sicer protokol v takšnih primerih.

"Občina Piran je tako za gradbišče na Ulici IX. Korpusa, gre za gradbišče vezano na sanacijo klifa na pešpoti Piran–Fiesa, ki je trenutno zaprta, kot za gradbišče vezano na izgradnjo obračališča pri OŠ Piran, izvajalcema izdala dovoljenje za uporabo javne površine," pojasnjujejo v piranski občinski službi za odnose z javnostmi. V obeh izdanih dovoljenjih je tudi zapisano, da mora izvajalec del obvestilo o zapori oziroma uporabi javnih površin (parkirna mesta na Ulici IX. Korpusa) ali o zapori cestišča (obračališče pri OŠ Piran) objaviti v sredstvih javnega obveščanja in o zapori pismeno obvestiti stanovalce na tem območju vsaj tri dni pred zaporo.

"V času izvajanja gradbenih del bodo lahko imetniki abonmajev pri OŠ Piran parkirali na parkirišču, ki je urejeno pri garažni hiši Arze, na parkirišču pri obzidju in na parkirnih mestih, ki so urejena na Ulici IX. Korpusa," pojasnjujejo na občini.

Garažna hiša Arze

Dela so nujna zaradi varnosti otrok, pravijo na piranski občini

Na občini so pojasnili, da bo zapora zaradi izvajanja del nad piransko osnovno šolo trajala predvidoma do 7. aprila. Tudi tu mora izvajalec del zaporo objaviti v sredstvih javnega obveščanja in o zapori pismeno obvestiti stanovalce na tem območju vsaj tri dni pred zaporo. "Obvestila o poteku zapore smo tudi namestili na vozila parkirana na tem območju," pravijo na občini.

Hkrati poudarjajo, da je odločitev o ureditvi ustreznega in predvsem varnega obračališča pri OŠ Piran "plod večletnih prizadevanj in prošenj OŠ Piran, saj gre za območje, kjer se dovoz in odvoz otrok ni izvajal varno, obstoječa prometna ureditev pa je ogrožala varnost otrok, kot najbolj ranljive skupine v cestnem prometu". Ob tem navajajo prometno nesrečo, ki se je tam zgodila junija 2021 in zaradi katere je oseba utrpela lažje telesne poškodbe.

A kot pravi ena od tamkajšnjih učiteljic, sicer pa tudi občinska svetnica iz vrst SD, Mojca Švonja, gredo zasluge za sanacijo tega območja predvsem njej: "Če se ne bi jaz tri leta borila z mlini na veter, to še dolgo ne bi sanirali." Od nas je zato zahtevala, da se k imenom dveh svetnikov, Kavčičeve in Petarosa, doda, "da se jaz Mojca Švonja občinska svetnica SD in učiteljica, ki dela 30 let na tej šoli in zelo dobro ve, kaj pomeni najti parkirno mesto pred šolo, edina tri leta trudim, da se to parkirišče uredi, in le delno prejšnja ravnateljica, ki je seveda dala prijavo na občino, ko se je zgodila prometna nesreča med vožnjo z parkirišča".

Kavčičevo in Petarosa pa je označila kot svetnika, ki "skrbita za samopromocijo na račun par nergačev", in dodala, da "ponovno želita le pozornost in nič več, zato ne morem biti tiho".

"Z novo prometno ureditvijo bo dovoz in odvoz otrok bolj varen," zatrjujejo na občini in dodajo, da bodo tam urejana tudi parkirišča, na katerih se prometni režim ne bo spreminjal. Ta bodo po zaključku del namenjena imetnikom abonmajev in OŠ Piran.

Parkirišče nad OŠ v Piranu pred sanacijo

Je revizija parkirnih abonmajev sploh zalegla?

Zanimalo nas je tudi, kakšen je bil izplen revizije, ki so jo jeseni 2019 opravili nad parkirnimi abonmaji za vstop v mesto Piran in parkirišče Fornače. Modri abonma za mesto Piran namreč lahko pridobi oseba s stalnim prebivališčem v mestnem jedru Pirana za eno lastno vozilo, abonma za parkirišče Fornače pa lahko pridobi druga oseba v gospodinjstvu in zaposleni v mestu Piran ter najemniki in začasno prijavljeni v mestu Piran, ki se izkažejo z razlogom bivanja (študij, zaposlitev itd).

Revizija je bila razdeljena v dve fazi. V prvi fazi so preverjali abonmaje za mesto Piran in na osnovi opravljene revizije je bilo konec novembra 2019 izklopljenih 173 modrih abonmajev, za katere je bilo ugotovljeno, da na dan izklopa niso izpolnjevali pogoja s stalnim prebivališčem. Med temi je bilo nato ponovno vklopljenih 37 modrih abonmajev, saj so stranke ponovno uredile pogoje za pridobitev abonmaja (ponovna prijava stalnega prebivališča ali prepis osebnega vozila na družinskega člana, ki ima stalno prebivališče v mestu Piran) .

Parkirišče Fornače

V drugi fazi revizije so preverili abonmaje za parkirišče Fornače. Konec januarja 2020 je bila odvzeta pravica do uporabe abonmaja za parkirišče Fornače 76 uporabnikom, konec novembra 2021 pa je bilo zaradi neizpolnjevanje pogojev izklopljenih še 77 abonmajev, 57 iz skupine zaposleni in 20 iz skupine začasno prijavljeni.

Kot med drugim odgovarjajo na občini, je komisija za revizijo parkirnih abonmajev predlagala, da se pogoj za pridobitev modrega abonmaja spremeni, in sicer tako, da bi bil do njega upravičen le tisti, ki v Piranu živi čez vse leto. Za uresničitev tega ukrepa je sicer potrebna sprememba občinskega odloka o cestno prometni ureditvi, predlog komisije za revizijo parkirnih abonmajev v Piranu pa je star že več kot dve leti.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Veronika Izabela |  18 .01. 2022 ob  13: 26
17
Ma zakaj ni tega rešila gospa Mojca, ko so bili njeni na oblasti? Pa niso bili zgolj 4 leta. Pa ni bilo nič od križišča. Res ne vem, kdo je bolj bolan v smislu samopromocije
Sx |  18 .01. 2022 ob  12: 46
-5
Občina bi morala vsakemu lastniku stanovanja zagotoviti nakup neprofitnega parkirišča v parkirni hiši ali najem le tega.
To bi bilo normalno.
Stalnih prebivalcev ima mesto vsako leto manj, kmalu jih praktično ne bo več.
Tudi lastnik stanovanja, ki ni stalni prebivalec, mora nekje parkirati takrat, ko je tam. Občina ima od teh še največ, saj so taki lastniki praktično edini, ki kvalitetno obnavljajo stare stavbe in enako plačujejo položnice, čeprav niso ves čas tam.
Zhe |  17 .01. 2022 ob  16: 49
-1
To, da bi se spremenil pogoj za pridobitev modrega abonmaja, da nekdo živi v mestu čez vse leto se mi zdi edino pravilno - bi bilo fino, če bi Regional bdel nad to obljubo in povprašal vladajoče, če je takšen običnski odlok v pripravi oz. kdaj je načrtovan.

Konec koncev se stalno prisotnost relativno enostavno preveri - od tega, da se glede pogostost prehoda zapornice (oz. koliko časa je avto dejansko parkiran), do porabe elektrike v posamezni stanovanjski enoti ... sicer je tukaj potrebno razrešiti vprašanje varovanja osebnih podatkov, vendar menim, da to ne bi smel biti (prevelik) problem.