Luka Koper bo letos zaposlila več kot 500 novih delavcev. Do sredine leta 2019 bodo ukinili sistem izvajalcev pristaniških storitev (IPS). Strošek nove delovne sile se bo poznal pri dobičku, a kot je za Dnevnik povedal predsednik luške uprave Dimitrij Zadel, ga to ne skrbi. Po zakonu je Luka Koper dolžna pomagati pri financiranju drugega tira, ali bo morala zagotoviti tudi kapital za začetek gradnje, bo vlada razpravljala na eni od sej do konca leta. Zadel ob tem poudarja, da jim je uspelo razširiti koncesijsko območje, pridobiti gradbeno dovoljenje za dodatne tire v zaledju tretjega bazena, gradbeno dovoljenje za privez za ro-ro ladje (ladje za prevoz avtomobilov) in podaljšanje prvega pomola. Delež investicij je upadel za 74 odstotkov, a kot je za Dnevnik navedel Zadel, so bili nekateri projekti prestavljeni v prihodnost in je razumljivo, zakaj sredstev, ki so jih načrtovali, niso investirali.
KONEC LETA V DRŽAVNEM PRISTANIŠČU: Dobiček bo nižji, cilj je 120 vlakov dnevno, kaj pa sofinanciranje drugega tira?
Koper
Na vprašanje, zakaj Luka Koper ni investirala v načrte, je Zadel za Dnevnik povedal, da bi se morala v februarju začeti gradnja prvega pomola, vendar se ni, ker niso imeli gradbenega dovoljenja. Koliko naložb načrtujejo za leto 2019 Zadel ne želi razkriti, ker jih mora najprej potrditi nadzorni svet Luke Koper.
Luka Koper trenutno zaposluje delavce, ki so delali v pristanišču preko IPS. Razpis za agencije za posredovanje dela se bo zaključil 19. decembra. Zadel se ne strinja s sindikalisti, ki pravijo, da bi morali biti vsi delavci, ki bodo zdaj delali za Luko preko agencij, zaposleni za nedoločen čas. Takih je 364 delavcev. Zadel meni, da pripoznava delovnega razmerja ni tako enostavna, kot si predstavljajo sindikalisti. Trenutno neposredno zaposlujejo 307 delavcev. Po navedbah Zadela potekajo zdravniški pregledi, v prihodnjem letu pa bodo zaposleni, piše časnik.
Posredne in neposredne zaposlitve bodo vplivale na poslovne rezultate Luke Koper, strošek je ocenjen na 10 milijonov evrov, a Zadel pravi, da toliko rezerv družba ima. Gre za zadevo, ki so jo morali rešiti. Dobiček bo pač nižji.
Kot je povedal Zadel za časnik, v Luki Koper niso problematične storitve, temveč zamude pri transportu. Težave naj bi bile predvsem z vlaki oziroma odpremo blaga. Tržaško pristanišče načrtuje za 330 milijonov investicij, podaljšujejo sedmi pomol, v enem letu naj bi bila končana nova logistična platforma pri Škednju. Tržaško pristanišče bodo povečali za približno polovico današnjih kapacitet Luke Koper, piše Dnevnik. Luka ima 60 odstotkov prihodov in odhodov tovora preko železnice, zato je vezana na razvoj železnice.
Ker Luka Koper živi od blagovnih tokov in je Madžarska takoj za Avstrijo drugi glavni trg, Zadel ne vidi težav s tem, da bi koprsko pristanišče postalo tako rekoč glavno pristanišče za Madžarsko. 'Zavedamo se, da je drugi tir zelo pomemben, od njega je odvisen naš razvoj. Če bi pripravili ustrezno rešitev, da bi tudi Luka Koper lahko sodelovala pri financiranju, bi se za to najbrž odločili. Seveda bi prej pregledali vsa pravna dejstva in ekonomsko upravičenost', je za Dnevnik povedal Zadel. Novi vhod v Luko, ki bo razbremenil mestno jedro tovornjakov, naj bi bil zgrajen v začetku marca.
Ob velikih načrtih Luke se postavlja vprašanje, kako bodo tovor spravili iz pristanišča, saj trenutno odpelje dnevno okoli 70 vlakov. Kot je povedal Zadel, je cilj 120 vlakov dnevno, čeprav Slovenske železnice že zdaj poudarjajo, da presegajo svoje zmogljivosti za 20 odstotkov. Zadel kljub temu poudarja, da je realno pričakovati 95 vlakov dnevno.