V Luki Koper čakajo še na rezultate testov o nosilnosti pilotov, nakar bodo predvidoma v januarju vse tri kvalificirane izvajalce pozvali k oddaji ponudb, je ob robu prednovoletnega sprejema Luke Koper pojasnil predsednik uprave Dimitrij Zadel.
LUKA VEDNO BLIŽJE PRVEMU POMOLU: Testni piloti so zabiti, januarja oddaja ponudb
Koper
"Testni piloti so zabiti, čakamo še poročilo o nosilnosti," je povedal Zadel in dodal, da bodo na osnovi meritev po potrebi tudi prilagodili potrebno dokumentacijo. V prvem delu dvodelnega razpisa so bili sicer izbrani trije kvalificirani izvajalci. Gre za slovenska podjetja, ki jih bodo predvidoma v januarju, ko bodo znane morebitne projektne prilagoditve, tudi pozvali k oddaji ponudb.
Sicer pa je prvi mož Luke ob robu tradicionalnega sprejema, ki je tokrat prvič potekal v Ankaranu, poudaril, da so kljub upadu v številu pretovorjenih avtomobilov in manjšemu upadu na področju kontejnerjev zadovoljni z letošnjimi poslovnimi rezultati, ki jih sicer še ni mogel komentirati, tako kot tudi poslovnega načrta za naslednje petletno obdobje, ki ga bo v petek obravnaval nadzorni svet družbe.
Zadel je ob tem spomnil, da končujejo z implementacijo strategije za preobrazbo sistema IPS, pri čemer so kljub velikim spremembam ohranili tako nivo storitev kot tudi kupce.
Med večjimi naložbami bodo v prvi polovici prihodnjega leta postali operativni naložbi v železniške tire znotraj pristanišča. Z njima bodo po eni strani omogočili privez ro-ro ladij tudi v tretjem bazenu, na avtomobilskem terminalu pa bodo lahko vlakovne kompozicije zaključili na licu mesta in s tem povečali produktivnost.
Tudi sicer so z organizacijskimi in sistemskimi ukrepi, ki so jih dogovorili skupaj z operaterji, dosegli povečanje pretočnosti železniškega pretovora. Kljub temu je Zadel opozoril na nujnost čimprejšnje izgradnje drugega tira, zlasti v luči povezovanja avstrijskih in italijanskih železnic.
Glede srminskega vhoda v Luko je Zadel priznal, da ga trenutno uporablja le okoli četrtina tovornjakov, namenjenih v pristanišče, da pa je v zadnjih dveh tednih, odkar je postala operativna najava vozil, prišlo do skoka pri uporabi novega vhoda. Skozi srminski vhod bi tako lahko dolgoročno preusmerili do 40 odstotkov tovornjakov.