Podjetje Makro 5 gradnje je pri Državni revizijski komisiji umaknilo zahtevek za revizijo javnega naročila za podaljšanje in širitev kontejnerskega terminala v Luki Koper. V koprskem pristanišču so s tem dobili zeleno luč za izvedbo te največje naložbe v zadnjem desetletju. Medtem so iz Luke Koper sporočili, da je bila včeraj objavljena odločitev o izbiri izvajalca gradnje severnega dela pomola I. Dela bo izvajalo podjetje Kolektor Koling Inženiring, instalacije, proizvodnja d.o.o. s partnerjem CGP, družba za gradbeništvo, inženiring, proizvodnjo in vzdrževanje cest, d. d.. Naslednji korak je podpis pogodbe z izvajalcem, prvi gradbeni posegi pa se bodo začeli v prvih mesecih prihodnjega leta.
LUKI KOPER ZELENA LUČ ZA NAJVEČJO INVESTICIJO: Zahtevek za revizijo je bil umaknjen, izbran je izvajalec gradnje pomola
Koper
V podjetju Makro 5 gradnje, ki so ga v Luki Koper izbrali za gradnjo objekta novega potniškega terminala, so želeli pridobiti tudi projekt nadgradnje kontejnerskega terminala. Ker so jih v Luki zavrnili, so se sredi novembra obrnili na Državno revizijsko komisijo, vendar so v četrtek zahtevek za revizijo umaknili, je razvidno iz objave na spletnih straneh komisije.
Edino ponudbo na tem razpisu je po poročanju Dela oddal Kolektor Koling Inženiring kot vodilni partner. Po neuradnih informacijah časnika bodo z njim sodelovali še Gradtech, Adriaing Koper, Kolektor CPG, CGP Novo mesto in Grafist. Ponujena cena je skoraj 153 milijonov evrov brez davka na dodano vrednost (DDV), kar je precej nad ocenjeno vrednostjo del.
V današnjem obvestilu za javnost o izbiri izvajalca gradnje severnega dela pomola I., so v Luki Koper zapisali, da je blagovna skupina kontejnerjev za Luko Koper strateškega pomena. "Z naložbo v družbi odgovarjamo na pričakovanja deležnikov v logistični verigi in utrjujemo status največjega kontejnerskega pristanišča v Severnem Jadranu," so zapisali.
V okviru projekta bodo zgradili 326 metrov obale z dvema privezoma in pridobili sedem hektarov dodatnih skladiščnih in manipulativnih površin, poglobili morsko dno ter zgradili vso potrebno infrastrukturo. Nova operativna obala in zaledne površine so zasnovani kot globoko temeljena armiranobetonska branasta konstrukcija. Zaradi zagotavljanja ustrezne nosilnosti in stabilnosti bodo temelji nameščeni tudi 66 metrov pod morskim dnom. "Projekt ni zahteven samo iz gradbenega, ampak tudi iz operativnega vidika, saj bo potrebno med gradnjo zagotavljati nemoteno obratovanje vseh sosednjih terminalov in varno vplutje ladij. Ob tem naj izpostavimo, da samo investicijo pogojujejo tudi zahtevni okoljevarstveni pogoji, ki bodo upoštevani v vseh fazah gradnje, vse s ciljem, da so vplivi na okolje čim manjši," so pojasnili.
"Gradnja severnega dela pomola bo po načrtih trajala do konca leta 2027, sledi pa časovnici drugega tira, ki bo predvidoma isto leto predan v uporabo. Po zaključku gradbenih del in namestitvijo obalnih dvigal ter ureditvijo obstoječih skladiščnih površin bomo letno zmogljivost pretovora kontejnerjev povečali na 1,8 milijona TEU", je ob zaključku postopka poudarila Nevenka Kržan, predsednica uprave Luke Koper.
Ker gre za večji poseg v relativni bližini gosto poseljenih območij, bodo gradbena dela, predvsem zabijanje pilotov, potekala v omejenem dnevnem času, so še sporočili iz Luke Koper, podrobnejši načrt gradbenih del pa bodo lokalni skupnosti predstavili v začetku leta 2025.
Nov potniški terminal, za katerega je Luka gradbeno dovoljenje pridobila avgusta, naj bi prve potnike medtem sprejel prihodnjo pomlad. Po pogajanjih je ceno najbolj znižala družba Makro 5 gradnje in na koncu ponudila izvedbo del za 2,99 milijona evrov brez DDV.