MEIRA HOT S POBUDO MINISTRU: Za izvzem hitre ceste med Škofijami in Izolo iz vinjetnega sistema; tako odgovarja Kumer

Izola

Ministrstvo za infrastrukturo ostaja nenaklonjeno izvzemu hitre ceste od Škofij do Izole iz vinjetnega sistema. Minister Bojan Kumer je v odgovoru na pobudo poslanke Meire Hot (SD) ocenil, da bi to povzročilo neenakopravnost in vodilo v razpad enotnega sistema, saj bi se podobne zahteve pojavile še v drugih krajih.

Poslanka Hot, ki prihaja iz Pirana, je v svoji pobudi zapisala, da je izgradnja hitre ceste pomenila priložnost za razbremenitev cest v slovenski Istri tranzitnega in dnevnega prometa, vendar zaradi "neposrečenega" vinjetnega sistema ogromno voznikov po njenih besedah še vedno uporablja lokalne in regionalne ceste skozi obalna naselja.

Minister je v odgovoru spomnil, da so bili z vzpostavitvijo vinjetnega režima cestninjenja vzpostavljeni pogoji enake obravnave vseh uporabnikov slovenskega omrežja avtocest in hitrih cest. Ocenil je, da bi kakršna koli sprememba, ki bi bila omejena na posamezne predele države, povzročila neuravnoteženo situacijo.

"Vzpostavitev kakršnih koli izjem bi zelo verjetno vodila v razpad enotnega vinjetnega sistema cestninjenja, saj bi se tovrstne težnje po določitvi izjem iz različnih razlogov pojavile tudi v drugih predelih države, ki so iz vidika razvoja turizma prav tako pomembni," je zapisal.

Opozoril je tudi na izboljšanje prometne varnosti, saj se je po uvedbi vinjetnega sistema v Sloveniji več voznikov odločilo za vožnjo po avtocestah. Poudaril pa je tudi ugodnosti, ki jih je prinesla uvedba elektronske vinjete v času prejšnje vlade.

Zapisal je tudi, da na ministrstvu zato težko sprejmejo očitek, da vinjetni sistem cestninjenja negativno vpliva na lokalno okolje ter povzroča škodo obalnemu gospodarstvu in turizmu.

A v lokalnem okolju se pojavljajo opozorila, da je na omenjeni hitri cesti težko srečati avtomobil iz Trsta ali iz hrvaške Istre, saj vozniki iz sosednjih regij za dnevne izlete raje uporabijo vzporedne lokalne ceste, kot da bi plačali tedensko vinjeto za nekaj minut vožnje po hitri cesti. Predvsem ob koncih tedna zato pogosto nastane gneča.

Ministrstvo za infrastrukturo je že v preteklih letih večkrat izrazilo nenaklonjenost pobudam za izvzem hitre ceste Škofije-Jagodje iz vinjetnega sistema. Je pa podobna pobuda pred leti uspela Mestni občini Maribor.

Od 1. januarja 2020 tako vozniki osebnih vozil za vožnjo po hitri cesti med Pesnico in Teznim ne potrebujejo več vinjet. Še naprej pa je na tej prometnici, po kateri je pred izgradnjo avtocestne obvoznice okoli Maribora potekal ves promet proti Pomurju in avstrijski meji na Šentilju, v veljavi cestninjenje tovornih vozil.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Ištrijan |  25 .12. 2022 ob  12: 39
23
Zelo zanimivi so komentarji pod clankom na isto temo na rtvslo.si, tam si lahko preberemo kaj si slovenci mislijo o nas istrijanih (kar sicer ze davno vemo). Dodaten argument, da nismo za skupaj in da nas prav nic ne povezuje!
Prč |  25 .12. 2022 ob  11: 45
@Opazovalec# Jaz sem ga prebral in razumel, ti pa opazuj in razsvetljuj se.
Stiv Rivs |  25 .12. 2022 ob  10: 44
19
Ta minister je živi dokaz, da so "levi" ali "desni" vladarji enako zavajajoči ali lažnjivi, ko gre za Istro.
Oni so si vikende na tej njihovi "obali" zrihtali in jim pride prav, da se ostali gužvajo po lokalnih cestah.
Opazovalec |  25 .12. 2022 ob  07: 31
@ Prč # Preberi mi Osimski sporazum in rasvetli me kje to piše? Torej so tudi Hrvatje v prekršku ker velik del Ipsilona ki je v coni B naplačuje cestnino?
zoran13 |  24 .12. 2022 ob  23: 14
13
Kakšno argumentacijo uporablja Ministrstvo za infrastrukturo, kot, da se njihovi vplivni člani, še niso nikoli peljali dlje od Trsta do Monfalcona, Udin, Portogruara, itd...Vsekakor se iz Trsta do Monfalcona za vožnjo po italijanski avtocesti ne plačuje cestnine, s plačilom minimalne sestnine od tam naprej, pa potujemo do trhovine Ikea, pa tudi do Gorice in Nove Gorice. Normalno pa je, da se pri nas vsi pritožujejo nad stanjem in nevarnostjo avtocest, mnoštvom tovornjakom, neizdelave tretjega pasu, pa tudi za kupljene vinjete, medtem ko stojimo po avtocestah širom Slovenije...
Prč |  24 .12. 2022 ob  10: 20
59
Nekoč smo podpisali osimski sporazum, in ta predvideva, da se cestnina na območju bivše cone A in B ne obračunava. Zato se v Italiji cestnina plačuje od Tržiča naprej. Pri nas pa se veselo plačuje in še pleše hkrati.
vid |  24 .12. 2022 ob  10: 12
19
Ce bi bilo to spreheto, bi se gneca verjetno zmanjsana, Verjetno pa logika in zdrava pamet ne bo uspela prepricati tistih ki vplivajo na tako odlocitev. Denar je sveta vladar.