MINISTRSTVO ODLOČILO: Podaljšanja vzletno-pristajalne steze na letališču Portorož ne bo!  

Piran

Po skoraj 15 letih študij in načrtov za podaljšanje vzletno-pristajalne steze bo letališče Portorož ostalo omejeno na svoj sedanji obseg. Ministrstvo za infrastrukturo je potrdilo, da to zaradi "omejitev pri umeščanju v prostor" ni mogoče. Vzletno-pristajalna steza se torej iz obstoječih 1.200 ne bo povečala na predvidenih 1.400 metrov, s čemer se postavlja pod vprašaj tudi dolgoročni razvoj letališča.

Poročali smo že o težavah, s katerimi se sooča portoroško letališče, a zdi se, da je zdaj prejelo nov udarec. Na Ministrstvu za infrastrukturo so potrdili, da z načrtovanim podaljšanjem vzletno-pristajalne steze ne bo nič. "Ministrstvo za infrastrukturo je v zvezi s pripravo državnega prostorskega načrta (DPN) za Letališče Portorož izvedlo v zadnjem času več aktivnosti in bilo v stikih z obratovalcem letališča in drugimi relevantnimi organizacijami, z namenom, da se sprejmejo odločitve, ki bi lahko pripeljale do pospešitve postopka sprejema DPN. Zaradi omejitev pri umeščanju v prostor se ne načrtuje podaljšanja vzletno-pristajalne steze," so navedli v odgovoru na naše vprašanje.

V preteklosti so predstavniki letališča večkrat poudarjali, da brez podaljšane steze letališče ne bo moglo sprejemati večjih letal. Kot je znano, lahko danes na portoroškem letališču pristajajo letala z največ 70 sedeži, medtem ko bi po podaljšanju vzletno-pristajalne steze lahko pristajala tudi letala s 100 sedeži. Večja prostorska infrastruktura bi, kot so navajali, omogočila rast prometa in razvoj letaliških dejavnosti, s tem pa tudi turizma na Obali.

Čeprav je država pred leti ugotavljala, da ima zaradi obstoječih dimenzij vzletno-pristajalne steze portoroško letališče številne omejitve glede zagotavljanja varnosti, rednosti in nemotenosti zračnega prometa, in pristopila k pripravi DPN za letališče, je zdaj očitno svoje namere spremenila. In to kljub temu, da naj bi za različne študije, ki so ocenjevale možnosti in posledice sprememb podaljšanja steze za približno 200 metrov, do skupne dolžine 1400 metrov, država odštela več kot milijon evrov.

Ob tem, ko torej letališče omejujejo na obstoječe logistične dimenzije, pa je ministrstvo potrdilo možnost državne pomoči. Kot so zapisali, je portoroško letališče za pomoč države že zaprosilo. "Obratovalec letališča je že zaprosil za državno pomoč, vendar je postopek še v teku. O višini pomoči zaenkrat ne moremo komentirati, saj je višina pomoči odvisna od izvajanja postopka," so še navedli.

Za komentar odločitve, ki je mnoge presenetila, smo zaprosili tako letališče kot občino Piran, ki je drugi največji lastnik letališča. Odgovore bomo objavili takoj po prejemu.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
zoran13 |  24 .06. 2024 ob  21: 28
PRENORMIRANOST IN ZBIROKRATIZIRANOST

V naši družbi se vedno soočamo z prenormiranostjo in veliko zbirokratiziranostjo na pogled čisto normalnih zadev, predvsem z okoljevarstvenimi dovoljenji ali umeščanjem v prostor, pa najsi bo to za prepotrebni avtocestni tretji pas ali pa podaljšanje letališke steze v Portorožu. Raje posameznim družbam ter državljanom povečevati stroške, jih posledično pošiljati v stečaj, čakati v nevzdržnih in nepotrebnih kolonah. V sosednji Italiji so po prihodu Giorgie Meloni na vlado najprej zmanjšali birokracijo ter birokratska odločanja na minumum, zakar se pozna tudi pri večji učinkovitosti vladne ekipe. Poglejte samo njihovo uspešnost pri pridobivanju milijard € Evropskih srestev pri PNRR. Neverjetno. Nedojemljivo. Nerazumljivo. Nerazložljivo. Nepopisljivo. Nenapisljivo. Neponovljivo.