NAMESTO V LUKO KOPER V ANKARAN: Bo zaradi težkih tovornjakov morala posredovati policija?

Ankaran

Železniški most v Ankaranu in viadukt Bonifika sta zaradi visoke frekvence težkih vozil preobremenjena; most po mnenju krajanov ne bo več dolgo zdržal teže številnih tovornih vozil, prizadeta je tudi druga cestna infrrasturktura, ki je bila doslej v prvi vrsti namenjena lokalnemu prometu. Krajani opozarjajo, da so že zdaj vidne poškodbe in razpoke, in se sprašujejo, kaj je z varnostjo.

Po odprtju novega kamionskega terminala Luke Koper so v ankaranski občini zaznali povečan tovorni promet tudi na regionalni cesti R2-406/1407 in Železniški cesti v smeri proti kamionskemu terminalu. Tu sicer velja prepoved prometa za vozila, težja od 3,5 tone, tovornjaki pa pomotoma zahajajo tudi v center Ankarana, kar naj bi bilo posledica napake v navigaciji, ki voznike tovornjakov usmerja do kamionskega terminala po napačni poti. "To predstavlja nevarnost uničenja državne in občinske infrastrukture, zato smo na problematiko opozorili tako Dars in Direkcijo RS za infrastrukturo kot Luko Koper ter zahtevali odpravo težave," poudarjajo v kabinetu župana.

Za pojasnila smo se obrnili na Dars, kjer glede kršitve voznikov težkih tovornih vozil ugotavljajo, da v krožišču regionalne ceste na odseku Škofije–Lazaret in Železniške cesta stoji prometna signalizacija, ki prepoveduje tovornim vozilom, ki so težja kot 3,5 tone, vožnjo po Železniški cesti. "To pomeni, da tovorna vozila ne bi smela v krožišču zapeljati po Železniški cesti proti Kopru oziroma da je vožnja po Železniški cesti za to vrsto vozil prometni prekršek," navajajo. Drugače je z regionalno cesto, po kateri promet za težka tovorna vozila na odseku Škofije–Lazaret s prometno signalizacijo ni prepovedan.

Dars ob tem omenja možnost poostrenega nadzora vozil"Menimo tudi, da bi v primeru poostrenega nadzora (tovorna vozil ne smejo voziti po Železniški cesti) vozniki pričeli voziti v skladu s predpisi in ne bi vozili po cestah, ki temu niso namenjene. Nadzor sme na območju lokalnih cest izvajati Policija in znotraj naselja tudi občinsko redarstvo," še opozarjajo.

Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI), sodeč po odgovorih, ki smo jih prejeli, situacije na viaduktu Bonifika ne vidi kot problematične. Po zagotovilih Direkcije se "vsi premostitveni objekti na omrežju glavnih in regionalnih cest pregledujejo v sklopu obdobnih pregledov z namenom spremljanja in vodenja njihovega stanja ter zagotavljanja varnosti prometa preko njih". 

Viadukt Bonifika, ki je leta 2022 prešel v upravljanje Direkcije, je bil zgrajen leta 2008, "pri projektiranju pa so že bili upoštevani standardi skupine evrokodov, ki glede na preteklo zakonodajo veljajo za rigorozen nabor standardov s striktnim upoštevanjem vplivov na konstrukcije. Objekt je bil dimenzioniran na način, da se preko njega odvija promet brez omejitev prometne obtežbe v skladu z veljavno zakonodajo," navaja DRSI, ki meni, da je viadukt kljub vidnim poškodbam varen. "Objekt je kljub vidnim poškodbam, ki nimajo vpliva na statiko in varnost, varen za odvijanje prometa," zagotavlja DRSI.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
frikofrkic |  22 .03. 2024 ob  14: 55
Dobijo miljone od Luke, pa se bunijo, če kak kamion pomotoma zaluta v Ankaran.