V začetku novembra je na območju Olma in Prisoj, kjer je bilo parkiranje do sedaj vrsto let povsem zastonj, v veljavo stopil nov parkirni režim. Najprej poskusno, pri čemer so dovolilnice brezplačne, kasneje pa ta režim predvideva, da vsako stanovanje dobi po dve dovolilnici oziroma dva abonmaja, cena katerega znaša 3 evre na mesec, letno torej 36 evrov. Obiskovalci bodo morali plačati parkiranje na uro. Nekateri krajani se z idejo o novem parkirnem režimu na tem območju ne strinjajo.
NEKATERI NEZADOVOLJNI S PARKIRANJEM V OLMU IN PRISOJAH: Občina miri krajane
Koper
Plačljivi abonmaji, ki ne zagotavljajo parkirnega mesta
Na naše uredništvo se je obrnila ena izmed prebivalk območja na Oljčni poti 10, ulici, ki v ta režim ne spada – torej prebivalci te ulice ne morejo pridobiti dovolilnice oz. abonmaja. "Občinske veljake bi prosila za pojasnilo, po kakšnem ključu se dodeljujejo abonmaji. Oziroma zakaj nekateri sploh nimamo pravice do abonmaja. Sem mnenja, da je delitev plačljivih abonmajev, ki sploh ne zagotavljajo parkirnega mesta, navadno norčevanje iz ljudi. Koliko od teh odločevalcev stanuje v Olmu ali Prisojah? Resnično me zanima. Pa ne samo mene," je zapisala in dodala, da niso obravnavani enakovredno z ostalimi prebivalci.
Kot pojasnjuje, je v okolici njihovega bloka nekaj parkirnih mest, "vendar jih od nekdaj polovico zasedajo stanovalci sosednjih blokov". "Komu je sedaj treba prepiranja s sosedi," se sprašuje. Poudarja, da ima problematika parkiranja dolgo brado in priznava, da je sicer nekaj pozitivnih premikov za reševanje le-te bilo, "vendar glede na potrebe lokalnega prebivalstva žal premalo".
"Koper je medtem sicer dobil nekaj garažnih hiš, vendar so v veliki meri pretesne že vse, razen mogoče v poslovnem delu mesta. Zakaj tudi v Olmu ne bi mogli imeti parkirne hiše? Po zdravi kmečki logiki bi najprej zgradili parkirno hišo in šele potem zaračunavali parkirnino. Ne, pri nas se gre v prodajo dovolilnic, ki niti ne zagotavljajo parkirnega prostora," poudarja bralka.
Situacijo primerja s primerom 'prebookiranih' sob v hotelu: "Takrat zagotovo nihče ni tiho, še sploh v primeru plačane rezervacije ali aranžmaja. Če ljudje nekaj plačajo, imajo pravico do koriščenja tega, kar so kupili."
Kot izhaja iz zapisnika razprave krajanov, ki je potekala 17. aprila in na kateri je sodeloval tudi koprski župan Aleš Bržan, so krajani že izpostavili določene težave, ki jih ta režim prinaša v praksi. Krajani so tedaj poudarili, da jim plačilo abonmaja ne zagotavlja, da bodo imeli prosto parkirno mesto po 21. uri ter da bodo sedaj plačali za parkiranje, parkirno mesto pa vseeno ne bo zagotovljeno. Izpostavili so tudi, da je parkirnih mest bistveno manj kot avtomobilov na ulicah.
Pobuda za ta režim naj bi prišla s strani krajanov, a nekateri izpostavljajo, da ne vedo, kdo od krajanov je sprožil to pobudo ter da bi se s pobudo morali strinjati vsi krajani, preden bi jo obravnavala občina.
Posnetek zaslona zapisnika razprave, ki se je odvijala 17. aprila, na kateri so krajani izpostavili pripombe in predloge glede novega režima.
Visoke cene parkiranja za obiskovalce
Bralka, ki se je obrnila na naše uredništvo, izpostavlja še visoke cene parkiranja za 'obiskovalce' – torej za tiste, ki nimajo abonmajev. "Ali je kdo izračunal strošek parkirnine v primeru, da npr. zaradi bolezni avta ne premakneš en teden? Če drži cenik parkiranja 0,5 evra na uro, je to 12 evrov dnevno oz. 84 evrov tedensko. Naprej me je že strah računati," je zapisala. "Zdaj bo treba delati nadure, da si lahko plačamo parkirnino," je med drugim še dodala.
Obenem pa meče žogico Mestni občini Koper (MOK): "Se občinska oblast zaveda, da imamo tudi večje družine z npr. tremi avti? Od kje ideja o dodelitvi dveh dovolilnic na stanovanjsko enoto, kjer imajo mogoče več kot dve vozili? Zakaj morajo biti dovolilnice vezane na ulico in hišno številko? Zakaj ne npr. po conah? Zakaj se kaznuje velike družine, da ostanejo brez dovolilnic? Na spletu berem o izkušnjah ljudi, ki se vrnejo z nočnega dela in kljub dovolilnici nimajo kje parkirati. To je nedopustno."
Pojasnila Mestne občine Koper
Z vprašanji glede novega režima parkiranja smo se obrnili na Mestno občino Koper (MOK). Zanimalo nas je, kako odgovarjajo krajanom Oljčne poti 10, ki nimajo pravice do dovolilnice. Kot so nam pojasnili, so iz parkirnega režima izvzeti tisti objekti, ki imajo urejena parkirišča na lastni parceli (zemljišču v lasti etažnih lastnikov). "Takšen primer je tudi stanovanjski objekt na Oljčni poti 10."
Na MOK obenem pomirjajo krajane: "Bo pa poskusno obdobje, ki se je šele dobro začelo, pokazalo realno stanje in potrebe. Na podlagi ugotovitev in želja krajanov bomo parkirni režim ustrezno prilagodili."
Glede kriterijev, po katerih se dodelujejo abonmaji, pojasnjujejo, da je vsaka stanovanjska enota upravičena do dveh posebnih abonmajev. "Le v večstanovanjskih enotah na naslovih Prisoje 5 in Cesta na Markovec 1, 1A, 1B ter 1C so upravičeni do enega posebnega abonmaja, saj imajo za eno vozilo že zagotovljena parkirna mesta pred večstanovanjskimi objekti – na zemljišču v lasti etažnih lastnikov."
Vprašali smo jih tudi, zakaj so se odločili za takšno rešitev, kljub temu da bralci navajajo, da plačljivi abonmaji ne zagotavljajo parkirnega mesta, in zakaj se je MOK odločila, da se zaračunava parkirnina v tej soseski, glede na to, da gre za stanovanjsko naselje, kjer parkirajo pretežno stanovalci. Na koprski občini pojasnjujejo, da bodo morali za posebne abonmaje po poskusnem obdobju stanovalci odšteti "le tri evre na mesec oziroma 36 evrov na leto, kar je zelo sprejemljiv znesek za razbremenitev pritiska mirujočega prometa na tem območju".
Parkirni režim so uvedli v sodelovanju s KS Olmo-Prisoje
Obenem na MOK pojasnjujejo, da se je občina za uvedbo parkirnega režima odločila v sodelovanju s Krajevno skupnostjo (KS) Olmo-Prisoje in "na podlagi prošenj krajank in krajanov, ki so se dnevno soočali s parkirno problematiko, ki je bila posledica brezplačnega parkiranja turistov, študentov in službenih vozil in ostalih, ki na tem območju ne prebivajo". Cilj uvedbe parkirnega režima pa da je onemogočiti dolgotrajno parkiranje turistov in študentov ter službenih vozil, posledično pa sprostiti parkirne površine za stanovalce.
Navedli so tudi, da je na območju KS Olmo-Prisoje predvidena nadzidava obstoječe garažne hiše. Po tem bo v garažni hiši na voljo skupno 400 parkirnih mest.