PO KOPRU S KURJERCO: Posebni 'taksiji' bodo olajšali premikanje po mestnem jedru (FOTO)

Koper

Mestna občina Koper je danes v uporabo predala tri manjša vozila na električni pogon, ki bodo prebivalkam in prebivalcem mesta, zlasti starejšim in gibalno oviranim, olajšala dostop do doma in javnih storitev ter skrajšala razdalje med pomembnejšimi cilji v mestni peš coni. Uporaba kurjerc, kot so jih poimenovali na občini, bo brezplačna.

Vozila na električni pogon imenovana kurjerce so primarno namenjena prebivalkam in prebivalcem mestnega jedra, "ne dvomim pa, da jih bodo uporabljali tudi ostali občani in obiskovalci mesta", je ob predstavitvi dejal koprski župan Aleš Bržan. Kot je pojasnil, gre za enega od ukrepov za dosego dolgoročnega cilja, to je, da se iz mestnega jedra odstrani pločevino, parkirne površine pa vrne ljudem, z vsebino in vlogo, ki so jo imele že pred leti.

"Zavedamo se, da v mestu živijo ljudje z različnimi potrebami in željami, zato moramo za doseg tega cilja, torej za umik pločevine iz mestnega jedra, najprej ustvariti pogoje, ki bodo to sploh omogočali. Treba je zgraditi dodatne parkirne površine na robu mestnega središča, na drugi strani pa prebivalcem starega mestnega jedra omogočiti dostop do njihovih domov," je dejal župan.

Koprska občina ima tako v načrtu tudi nekaj drugih ukrepov za izboljšanje mobilnosti. "V tem letu bomo vzpostavili sistem izposoje električnih koles, začeli bomo z gradnjo parkirne hiše Sonce, jeseni bomo dobili tudi tri nove električne avtobuse in v ta namen vzpostavili tri nove avtobusne linije. Želimo si občino in mesto, ki bosta prijazna občanom, trajnostno naravnana in ki bosta skrbela tudi za bolj ranljive skupine," je še dodal Bržan.

Kurjerce bodo vozile po mestnem jedru

Z današnjim dnem je občina v uporabo predala tri kurjerce. Gre za manjša električna vozila, opremljena oziroma prilagojena tudi za prevoz invalidnih oseb. Kurjerce bodo vozile po mestnem jedru, po vseh lažje dostopnih ulicah. "Kurjerca nima vnaprej začrtane trase, vozila bo po mestnem jedru, omejena pa je z vpadnimi cestami: Pristaniška cesta, Kopališko nabrežje, Severna obvoznica, Vojkovo nabrežje. Neprestano se bo premikala, uporabniki jo bodo lahko ustavili z dvigom roke ali s klicem na telefonsko številko 051 488 000," je pojasnil Rafko Klinar, vodja Urada za gospodarske dejavnosti, okolje in promet Mestne občine Koper.

Trasa kurjerce; rdeče pike predstavljajo obračališče.

Ob tem je pomembno poudariti, da kurjerce ne bodo vozile do nakupovalnih središč. Se pa bodo skušale čim bolj približati potrebam in željam uporabnikov in le-te dostaviti čim bližje njihovemu cilju.

Kurjerce, ki poleg voznika sprejmejo še šest oseb, bodo potnike brezplačno prevažale med 8. in 18. uro, postajališče pa bodo imele na parkirišču pri taksistih ob mestni tržnici. V dvomesečnem preizkusnem obdobju bodo sicer na občini skušali ugotoviti vse potrebe in pomanjkljivosti, da bi se lahko čim bolj prilagodili uporabnikom, je še dodal Klinar.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Tom |  30 .01. 2020 ob  18: 15
Naj pridodam še malce k vsesplošni "noriji" o uspešnih projektih namenjenih prebivalcem MOK. Nihče ni pomislil na vse omenjene starejše in gibalno ovirane, katerim bi z omenjenimi električnimi karkoli že ponudili, če ne vse leto, vsaj poleti, dostop do obalne ceste in povezali npr. Žusterno z Izolo - Ruda!? Toliko besed in hvaljenja z idejo o morski povezavi med Trstom in Koprom, nihče pa ne pomisli na čudovito morsko povezavo med obalnimi mesti (Big Red), ki so jo takratni vrli župani po težki borni uspeli uničit, četudi je bila med turisti in prebivalci zelo priljubljena. Kdo še dela za korist ljudi ali drugače, najprej za svojo korist, četudi slaba za ljudi, oni bodo itak pozabili do naslednjih volitev.
občan |  30 .01. 2020 ob  14: 33
15
Vse lepo in prav. Čas bo pokazal koliko koristi bo od tega in koliko bo imelo od tega ostalih 99,9% prebivalcev MO KP. Stara zgodba o javnem prevozu v MO se vleče ko jara kača in tako tudi sedanja aktualna oblast nima pojma kaj naj bi naredila, pa je vse tako enostavno. Naj se ozrejo po kateremkoli večjem mestu v sošeščini (razen v SLO) pa dobijo kolikor toliko delujočo rešitev. Najprej prenehanje gradnje in načrtovanje garažnih hiš z občinskim denarjem v centru (to prepustiti zasebnikom, če se jim splača) in denar nameniti v subvencije javnega prometa. Ukiniti vse ugodne parkirne abonmaje za parkiranje prebivalcev primestnih naselij(Semedela, Markovec, Olmo, Šalara...), kateri imajo že sedaj kolikor toliko delujoči javni prevoz. Namesto garažnih hiš iti v izgradnjo P R parkirišč na širšem obrobju kot npr. Sv. Anton, Škofije, Šmarje, Dekani... in z avtobusi v prometnih konicah na vsaj vsakih 10 min po simbolični ceni. O izgradnji cestne železnice( ali druge sodobne zadeve), ki bi povezale Škofije in vsa obalna mesta do Pirana, je pa verjetno že bogokletno razmišljanje...
kokodek |  30 .01. 2020 ob  13: 53
11
lepo !!!! in še obvezno več linij s podeželjem, da bo naval avtomobilov v mesto čimmanjši !!!!! veliko parkirišče bi moralo biti na serminu od tam naprej pa brezplačni prevoz v mesto.....