Pošta Slovenije z milijonom izgube

Pošta Slovenije je v prvih osmih mesecih beležila 1,08 milijona evrov izgube, kar je po navedbah vodstva posledica slabitev delnic NKBM. Brez te slabitve bi imela Pošta okoli 895.000 evrov čistega dobička. S poslovanjem v obdobju se je danes seznanil nadzorni svet družbe, so sporočili iz Pošte Slovenije.

Pošta Slovenije je v obdobju od januarja do avgusta opravila za okoli 633 milijonov evrov storitev. Na doseženi izid sta med drugim bistveno vplivala "poslovno slabša meseca" julij in avgust ter slabitev vrednosti naložbe v delnice Nove Kredite banke Maribor (NKBM) v višini 2,3 milijona evrov.

Na poslovanje vpliva kriza

Na poslovanje družbe močno vplivajo gospodarska kriza in drugi dejavniki, kot so strukturne spremembe na trgu poštnih storitev, popolno odprtje poštnega trga v EU ter posledično vedno večja konkurenca, racionalnejše delovanje strank Pošte Slovenije (tako gospodarskih družb kot javne uprave) ter spremembe davčne zakonodaje, ki Pošti Slovenije nalaga vedno večje obveznosti, navajajo v družbi.

Ukrepe za izboljšanje poslovanja je sprejela konec lanskega in v začetku letošnjega leta, še dodatne pa načrtuje do konca letošnjega leta. Ti ukrepi bodo usmerjeni predvsem v zniževanje stroškov materiala in storitev, stroškov poštne mreže in tudi stroškov dela, napoveduje.

Predvideno je preoblikovanje 150 pošt v pogodbene pošte do leta 2016. Dolgoročni ukrepi so naravnani predvsem v iskanje novih poslov v segmentu logistike blaga ter storitev, ki bi jih lahko množično opravljali na poštnih okencih, pa tudi v prepoznavanje novih poslovnih priložnosti, pravijo.

Pošti se obeta prestrukturiranje

Vsi dolgoročni ukrepi bodo vključeni v noveliran strateški razvojni program Pošte Slovenije 2013 - 2017, ki naj bi družbo vodil v potrebno prestrukturiranje.

Nadzorniki so se seznanili tudi z izvajanjem racionalizacije poslovanja v okviru optimizacije poštnega omrežja, ki med drugim vključuje preoblikovanje stalnih pošt v pogodbene in premične pošte ter centralizacijo dostave.

Načrtovani prihranki se ne odražajo le v stroških, ampak pomenijo tudi prožnejšo obliko poslovanja Pošte Slovenije, pravijo in dodajajo, da bo optimizacija družbi omogočila dolgoročno vzdržno, stabilno in uspešno poslovanje.