Pretekli teden se je na naše uredništvo obrnilo več prebivalcev koprske občine, ki so jih močno vznemirili nizki preleti letal v večernem času. Letala naj bi letela zelo nizko in s tolikšno hitrostjo, da so se "stresle hiše", slišati pa naj bi bilo, kot da bodo vsak čas strmoglavila. "Česa tako zastrašujočega še nismo doživeli," je med drugim zapisala ena od zaskrbljenih bralk. Preleti naj bi se na območju Izole, Kort, Semedele, Marezig in Dekanov dogajali več dni zapored, zato je bralce zanimalo, kaj se je v teh dneh dogajalo na našem nebu.
PREBIVALCI OBALNIH OBČIN PRESTRAŠENI: "Česa tako zastrašujočega še nismo doživeli"
Koper
"V četrtek, 2. februarja, okrog približno 20.10 je bilo čez več naselij slišati dva zaporedna preleta, torej dveh letal, ki naj bi šla z veliko hitrostjo in zelo nizko, da se je 'hiša stresla'. Slišati je bilo kot strmoglavljenje oziroma trenutek preden se iz zračnih enot prične bombardiranje, kot smo mu priča v akcijskih filmih. Nekateri so povedali, da so po zvoku dveh zaporednih preletov pričakovali še močen pok, ki ga na srečo ni bilo in da česa tako zastrašujočega še niso doživeli," je zapisala ena od zaskrbljenih bralk in dodala, da jih je dogodek močno prestrašil in da se sprašuje, ali so takšni preleti sploh zakoniti.
Za pojasnila smo se obrnili na ministrstvo za infrastrukturo, kontrolo zračnega prometa in ministrstvo za obrambo. Zanimalo nas je, ali so s preleti letal seznanjeni, zakaj so letala preletavala to območje, zakaj tako nizko in zakaj v večernem času.
Z ministrstva za obrambo so nam danes odgovorili, da je v času med 31. januarjem in 2. februarjem v zračnem prostoru Republike Slovenije 152. letalska eskadrilja izvajala redno usposabljanje posadk letal Pilatus PC-9.
V pojasnilu so zapisali, da ima Slovenska vojska določene naloge usposabljanja in urjenja, ki jih mora redno izvajati, ena od teh nalog pa je tudi vzdrževanje zmogljivosti posadk letal Pilatus PC-9M Hudournik.
"Posadke letal Pilatus PC-9M so del takojšnih odzivnih sil, ki v sodelovanju s 16. centrom za nadzor in kontrolo zračnega prostora RS skrbijo za suverenost našega zračnega prostora, zato morajo opraviti določeno število ur naleta posameznih vaj, ki predvidevajo določene aktivnosti v dnevnem in nočnem času," so zapisali na ministrstvu.
Izvajanju nočnega usposabljanja ter urjenja letalskih in helikopterskih posadk so praviloma namenjeni četrtki, smer in območje letenja pa sta določena glede na trenutne vremenske razmere.
"Usposabljanje več posadk je v torek in sredo potekalo v vidnem delu dneva, v četrtek pa v zmanjšani vidljivosti in ponoči z uporabo očal za nočno gledanje. Posadke pri usposabljanju upoštevajo vse predpise, ki veljajo na področju letalstva, tako vojaškega kakor tudi civilnega," so še pojasnili na ministrstvu.