PRISTANIŠKI KAPITAN ALEŠ ROTAR O DRAMATIČNI NOČI: "Na koncu so trije vlačilci potisnili barko nazaj" (VIDEO)

Koper

Tudi nad Slovensko obalo se je ponoči razbesnelo neurje, ki je v nekaj minutah ob izjemno močnih sunkih vetra potrgalo privezne vrvi ogromne, 350 metrov velike tovorne ladje v Luki Koper in le izjemno hitremu in koordiniranemu odzivu vseh odgovornih gre pripisati, da ni nastala večja gmotna škoda.

Le nekaj sekund je bilo potrebnih, da se je ob sunku vetra s hitrostjo čez 140 km/h 350-metrska tovorna ladja zasukala in popolnoma zaprla prvi luški bazen. Ustavila se je dobesedno nekaj centimetrov od obale, kjer sicer pristajajo luksuzne križarke in prava sreča je bila, da sinoči na tem delu ni bilo privezane nobene ladje, sicer bi nastala še večja gmotna škoda. A včeraj so svoje delo opravili prvovrstno prav vsi odgovorni.

"Včeraj zvečer ob 22.35 nas je prešla izjemno močna nevihtna celica, začel je izjemno močen veter pihat, tramontana, merilci so pokazali od 35 do 40 metrov na sekundo, kar znaša 140 km/h, tudi več. Morje je bilo izredno vzvalovano, znotraj bazena dva, tri metrski valovi in veter, ki se nikakor ni umirjal," sinočnje dogajanje opisuje pristaniški kapitan Aleš Rotar.

Sunek vetra je najprej pretrgal privezne vrvi, najprej na krmi, nato na premcu. Hitro so reagirali tudi mornarji na ladji, ki so spustili sidro na desnem boku ladje, pri tem pa uporabili bočne vijake, da so premec zadržali na mestu, a kljub temu je sledilo to.

"Zaradi močnega vetra je krma zanihala proti naši strani obale, proti južni, in ladja se je ustavila nekoliko metrov nižje od nas," pravi Rotar. 350 metrov dolga tovorna ladja ladjarja Maersk Houston je tako prečno zaprla prvi luški bazen in obtičala le nekaj centimetrov od obale.

"Moramo pohvaliti vse službe. Tako privezovalci Luke Koper kot posadke vlačilcev, pilotov in naših dežurnih iz Uprave za pomorstvo, v kratkem času so se vse ekipe zbrale in takoj začele z intervencijo. Vlačilci so bili nemudoma na kraju, pri temu se je en vlačilcec tudi poškodoval," razlaga Rotar. V manj kot 20 minutah so medtem, ko je še vedno divjalo neurje, pričeli z reševanjem ladje.

"Na koncu so trije vlačilci potisnili barko nazaj na mesto. Na sami ladji je bil problem ker so bile vse vrvi potrgane, zato je bilo potrebno zamenjati ladijske privezne vrvi, kar je trajalo nekaj časa, po končani akciji pa je kapitan za vsak slučaj zaprosil za asistenco vlačilca, ki je preko noči ostal privezan, kot dodatna varnost na sami ladji," zaključuje.

Neurje, ki se je razbesnelo nad slovensko obalo je k sreči povzročilo le manjšo škodo. Poleg kioska v Izoli, kjer je veter odkril streho, se je porušil še en dimnik, v vseh ostalih primerih pa je šlo za podrta drevesa in veje. Gasilci so intervenirali v 29 primerih.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija