PROIZVAJALCI SO SE JIM UPIRALI DO ZADNJEGA: Tu so prve omejitve izpustov

Svet

Evropski parlament je danes potrdil prve evropske standarde za izpuste ogljikovega dioksida za nova težka vozila, torej tovornjake in avtobuse. Nova pravila naj bi prispevala k modernizaciji prometnega sektorja in izpolnitvi zavez EU iz pariškega podnebnega sporazuma, so sporočili iz Evropskega parlamenta in Evropske komisije.

Težka vozila sicer po podatkih iz 2016 ustvarijo 27 odstotkov vseh izpustov CO2 v cestnem prometu in skoraj pet odstotkov vseh emisij toplogrednih plinov, so še navedli v Evropskem parlamentu.

Nova pravila določajo cilje za zmanjšanje povprečnih emisij novih tovornjakov in avtobusov za leti 2025 in 2030 in so del svežnja o čisti mobilnosti. Evropski komisar za podnebne ukrepe in energijo Miguel Arias Canete je, kot so sporočili iz Bruslja, glasovanje označil za nov mejnik. Tovorni promet lahko po njegovih besedah odigra ključno vlogo pri prehodu Evrope na nevtralno gospodarstvo.

Ti prvi cilji in pobude bodo po prepričanju Evropske komisije avtomobilski industriji v EU med drugim pomagali utrditi sedanji vodilni položaj na področju inovativnih tehnologij. Hkrati bodo ukrepi po komisarjevih besedah prevoznikom prihranili stroške goriva in zagotovili čistejši zrak za vse Evropejce.

Dogovor o omejitvi izpustov za tovornjake in avtobuse so sicer pogajalci držav članic EU in Evropskega parlamenta dosegli februarja. V skladu z dogovorom bodo morali biti povprečni izpusti ogljikovega dioksida novih vozil leta 2030 za 30 odstotkov nižji od današnjih vrednosti. Do leta 2025 morajo biti manjši že za 15 odstotkov. Leta 2022 bo nato Evropska komisija morala predlagati nove cilje za obdobje po 2030.

Hkrati se načrtuje, da bi bila nova težka vozila brez oz. z zelo malo izpustov deležna novih spodbud. Do 2025 bodo proizvajalci morali poskrbeti, da bodo takšna vozila z nič ali zelo malo izpusti na trgu dosegala vsaj dvoodstotni delež.

Proizvajalci so si vse do zadnjega prizadevali, da bi se omejitvam izognili.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija