Zastoji na cestah niso le posledica povečanja prometa zaradi turistične sezone. Že bežen pogled razkriva, da se slovenske ceste prav poleti pogosto spreminjajo v gradbišča. Trenutno je na slovenskih cestah kar 263 gradbišč. Preverili smo, zakaj dela potekajo tako počasi in zakaj se, tako kot v tujini, ne gradi 24 ur na dan, da bi se jih čim prej zaključilo.
RAZKRIVAMO, KDAJ BODO ODSTRANILI ZAPORO NA HITRI CESTI IZ ŠKOFIJ PROTI KOPRU: Zakaj zapirajo ceste sredi turistične sezone in zakaj ne delajo tudi ponoči?
Koper
Na darsu zagotavljajo, da bo zapora istrske hitre ceste H5 med Škofijami in razcepom Sermin v celoti odstranjena sredi prihodnjega tedna. Na območju obalne in istrske hitre ceste ter na primorski avtocesti A1 do jeseni ne nameravajo odpirati novih delovišč. Enako velja za tudi za vipavsko hitro cesto H4.
"V zvezi z deli v Istri, kjer je naročnik družba Dars, pojasnjujemo, da je obnova vozišča odseka istrske hitre ceste H5 med Škofijami in razcepom Sermin v zaključni fazi, tako da bo zapora v celoti odstranjena predvidoma sredi prihodnjega tedna," obljubljajo na Darsu. Kot pravijo, "razen rednih vzdrževalnih del in po potrebi interventnih vsaj do jeseni ne načrtujemo odpirati novih delovišč, ne na območju obalne in istrske hitre ceste ne na primorski avtocesti A1, kjer tudi sedaj ni nobenega delovišča z obnovitvenimi deli, enako velja tudi za vipavsko hitro cesto H4."
Zakaj je treba graditi prav v poletnih mesecih?
Mnogim zdi nerazumno, da se ceste zapirajo v času povečane prometne obremenitve, torej v času praznikov in poletnih počitnic. Na Darsu pojasnjujejo, da pri načrtovanju terminov obnovitvenih del upoštevajo obremenjenost odseka, na katerem bodo dela potekala. Pri tem na odsekih, kjer bi omejitev prometa povzročala zastoje, zasledujejo cilj, da v času izvajanja del ohranjajo dva zožena pasova v vsako smer vožnje in s tem ne zmanjšujejo števila prometnih pasov na območju zapor.
Priznavajo pa, da to ni vedno mogoče, "saj dela potekajo tudi na odsekih brez odstavnih pasov, kjer zaradi manjših širin asfaltnih površin ni mogoče voditi promet po več kot enem pasu v vsako smer. Podobno velja za dela na območju razcepov, kjer vodenje prometa po drugi strani avtoceste pomeni tudi drugo ciljno smer.". Vendar pa so dela zaradi staranja cestnega omrežja vse bolj obsežna in zahtevna ter posledično časovno zamudna, "zato jih ni mogoče izvesti samo v optimalnih časovnih oknih glede prometnih obremenitev".
Zakaj se gradbena dela ne izvajajo tudi ponoči?
Na Dars letijo številne kritike, da so obnovitvena dela na cestiščih predolga. A Dars se je v preteklosti že večkrat skliceval na to, da zakonodaja določa izbor najcenejših izvajalcev. Vendar pa poznavalci menijo, da ni zakonskih ovir, da se poleg cene pri sklepanju pogodb ne bi upošteval tudi krajši čas gradnje.
Pogodbe, ki jih ima Dars z gradbenimi podjetji, izbranimi na javnih razpisih, določajo da se morajo dela izvajati "ves svetli del dneva, in sicer vse dni v tednu, tudi ob sobotah, nedeljah in praznikih, z izjemo del v predorih, ki se jih zavezujejo izvajati 24/7". V nočnem času se zvajajo poleg del v predorih tudi dela, kot so "postavitev portalov, nekatera vzdrževalna dela (npr.: menjave poškodovanih ograj, lokalne sanacije asfaltov, popravila dilatacij, košnja v sredinskem ločilnem pasu) ter določena dela na večjih gradbiščih, če to dovoljuje tehnologija izvajanja del in izvedena dela v nočnem času pomenijo hitrejše napredovanje ostalih del naslednji dan", navaja Dars.
Pri nočnem delu so, kot navajajo, "omejeni s pogoji za varno in kakovostno izvedbo teh del ter z vplivi na okolico, kot je npr. hrup, razsvetljava". Vendar pa nekateri menijo, da kljub omejitvam, ki jih določa Zakon o varstvu javnega reda in miru, ki prepoveduje povzročanje hrupa med 22. in 6. uro zjutraj, obstajajo zakonske izjeme, med njimi so tudi nujni interventno-vzdrževalnih posegi. Ob presoji posledic, ki jih imajo dolgotrajne zapore cest zaradi gradbenih del, bi zato morali upoštevati, da je hitrost izvedbe vsekakor prioriteta, ki je v interesu celotne javnosti.
Komentiraj
Zakaj mi popravljamo ceste glih ob najvecji guzvi?
Vse se da ce se hoce
Danes smo se peljali po avtocesti proti Škofijam po voznem pasu, po sredini so bili stožci, edina stvar, ki je bila na prehitevalnem pasu, kjer ni bilo nobenih delavcev in strojev, je bil odprt četverokotni jažek na robu cestišča...to je samo den, po veliki nesreči med kamionom in osebnim avtom...katastrofa organiziranosti in kot kaže je cilj povzročanje nezadovoljstva in nestrpnosti voznikov v naši državi, da ne govorimo o izgubi dragocenih ur ter goriva...