Na letošnji podelitvi oskarjev je največji uspeh dosegel film Anora režiserja Seana Bakerja, ki je osvojil štiri oskarje, petega pa je filmu prinesla 25-letna glavna igralka Mikey Madison, ki je prejela svojo prvo nagrado Ameriške filmske akademije. Film Brutalist je prejel tri oskarje, vključno z nagrado za najboljšo moško glavno vlogo, ki jo je osvojil Adrien Brody.
SEAN BAKERJEV FILM ANORA OSVOJIL ŠTIRI OSKARJE: Brutalist slavil s tremi, Brody najboljši igralec
Svet
Baker je po prejemu oskarja dejal: "Film smo posneli za šest milijonov dolarjev na lokacijah v New Yorku s 40 ljudmi. Vsi so iz New Yorka. Film smo naredili neodvisno in če želite delati neodvisne filme, jih delajte. Potrebujemo jih več. To je dokaz!"
Največ oskarjev za Anoro in Brutalist
Film Anora je bil nominiran v šestih kategorijah. Medtem ko je največ nominacij (13) imel Emilia Perez, ta na koncu ni osvojil nagrade za najboljši film, ampak le dva oskarja – za izvirno pesem in stransko žensko vlogo, ki jo je prejela Zoe Saldana.
Največje presenečenje večera je bil brazilski film Še vedno sem tu, ki je osvojil oskarja za najboljši mednarodni film.
Med desetimi nominacijami je Brutalist prejel tri oskarje:
- Najboljša moška glavna vloga – Adrien Brody
- Izvirna glasba – Daniel Blumberg
- Kinematografija – Lol Crawley
Film Žlehtnoba je imel prav tako deset nominacij in osvojil oskarja za kostumografijo in scenografijo, papeški triler Konklave pa je oskarja zagotovil le Peter Straughan za prirejeni scenarij.
V kategoriji kratkega igranega filma je bil nominiran tudi Mož, ki ni mogel molčati, a je oskarja prejel film Nisem robot.
Baker izenačil rekord Walta Disneyja
Sean Baker je s štirimi oskarji za en film izenačil zgodovinski rekord Walta Disneyja. V zahvalnem govoru je izpostavil pomen filmskih projekcij v kinodvoranah, saj verjame, da je to še vedno najbolj pristna filmska izkušnja, kljub naraščanju spletnih ogledov.
Čustveni trenutki na podelitvi
25-letna Mikey Madison, ki je doslej nastopala predvsem v televizijskih vlogah, se je ob prejemu nagrade zahvalila spolnim delavkam, ki jih je spoznala med raziskovanjem svoje vloge. Zahvalila se je tudi priseljenski skupnosti Brighton Beacha v New Yorku, kjer živijo pretežno Ukrajinci in Rusi.
Adrien Brody, ki je osvojil svoj drugi oskar, je imel dolg zahvalni govor in organizatorjem sporočil, naj mu ne prekinjajo govora, saj "to ni njegov prvi rodeo". Spomnil je, da je znova prejel nagrado za upodobitev lika, ki doživlja posledice vojne, antisemitizma in rasizma. Njegov lik v Brutalistu – fiktivni madžarski arhitekt Lazslo Toth – po preživetju holokavsta odide v ZDA, kjer doživlja več razočaranj kot uspehov.
Politični prizvoki na podelitvi
Prvič je podelitev oskarjev vodil Conan O'Brien, ki se je v uvodnem nagovoru pošalil v kitajščini, da potrebuje delo. Medtem ko se je izogibal politiki, pa so si nekateri zmagovalci privoščili nekaj političnih izjav:
- Daryl Hannah, ki je predstavila nominirance za montažo, je nagovor začela z besedami: "Slava Ukrajini!"
- Basel Adra (Palestinec) in Yuval Abraham (Izraelec), ustvarjalca dokumentarnega filma No Other Land, sta pozvala k drugačnemu pristopu do reševanja izraelsko-palestinskega konflikta in požela aplavz v dvorani.
Častni spomini na legendarne ustvarjalce
Podelitev je bila posvečena tudi spominu na preminule filmske ustvarjalce. Queen Latifah je s svojim nastopom počastila legendarnega producenta Quincyja Jonesa, Morgan Freeman pa je predstavil poklon nedavno preminulemu Genu Hackmanu.
Spomnili so se tudi drugih filmskih velikanov, ki so preminuli v zadnjem letu, med njimi:
- David Lynch (režiser)
- Donald Sutherland (igralec)
- James Earl Jones (igralec)
- Louis Gossett mlajši (igralec)
Podelitev oskarjev 2025 je postregla s številnimi presenečenji in zgodovinskimi dosežki. Sean Baker je s filmom Anora osvojil štiri oskarje in potrdil pomen neodvisnega filma v sodobni kinematografiji. Adrien Brody je s svojo drugo oskarjevo zmago še enkrat dokazal svoj igralski talent.
Letošnja podelitev ni bila le praznik filma, temveč tudi prostor za politične izjave, spomine na preminule ustvarjalce in opomnik, da filmska umetnost ostaja izredno pomembna v dobi digitalnih platform.