Analiza poslovanja slovenskega hotelirstva v zadnjih petih letih, ki so jo pripravili v družbi Hosting, je pokazala, da je velik del slovenskega turizma prezadolžen. Stalno večanje števila turistov in njihovih nočitev je edina pozitivna ugotovitev. To pač ne more biti nižanje stroškov dela, ki je udarilo po zaposlenih, piše današnje Delo.
Slovenske hotelske kapacitete so prenizko zasedene, prenizka je povprečna dosežena cena na sobo, znatno slabši so pogoji za poslovanje, dodana vrednost je prenizka, logična posledica pa so negativni poslovni rezultati.
Povprečno bivajo tujci v naših hotelih 2,6 dneva, kar je stabilna številka, ki bi jo seveda radi povečali. Pri tem pa jih ovira premajhna podjetniška svoboda, prevelike davčne obremenitve in premajhna dostopnost, tako z letali kot z železnico.
Uprave je mogoče pohvaliti pri znižanju stroškov dela. Ti so se približali normalnim, 28 do 30 odstotkov prihodkov od poslovanja. To je prispevalo tudi k rasti donosa. Vse to pa je bilo izničeno z izjemno visokimi stroški financiranja, ki so v šestletki zrasli za 216 odstotkov, kar resno ogroža razvoj slovenskega hotelirstva in z njim vsega turizma.