Poročali smo že o Kolobusu, večmilijonskem evropskem projektu, ki kolesarje v času poletne turistične sezone brezplačno odpelje na Kras. Našemu bralcu je šofer minuli konec tedna zavrnil prevoz električnega kolesa, zato se je obrnil na Nomago, ki prevoze izvaja in tam so mu potrdili, da dejansko električnih koles ne prevažajo. Mi smo se za pojasnila obrnili na Regionalni razvojni center Koper, ki je partner v tem evropskem projektu. Oni zatrjujejo, da se električna kolesa prevažajo in da je šlo v dotičnem primeru za "nesporazum".
SO TUDI VAS ZAVRNILI NA KOLOBUSU? "Prišlo je do nesporazuma", zatrjujejo v podjetju Nomago in RRC Koper
Koper
Bralec se je 6. julija letos brez težav odpeljal s Kolobusom do Kozine, kot smo že poročali. Minuli konec tedna pa jih je šofer zavrnil s pojasnilom, da električnih koles ne prevažajo. Bralec se je zato obrnil na podjetje Nomago, kjer so mu pojasnili, da "električnih koles zaradi varnosti ne vozimo, ker je obseg ohišja širok in pasovi ne zagotovijo dovolj varnega prijema".
Foto: bralec/posnetek zaslona elektronske pošte
To je seveda vzbudilo nemalo nejevolje, saj je bila skupina štirih kolesarjev namenjena preživeti lep dan na kraških kolesarskih poteh. Kot je dejal bralec, ni nikjer objavljeno oziroma navedeno, da električnih koles ne prevažajo, "edini pogoj je teža do največ 20 kg, kar seveda ni problem. Večina električnih koles brez baterije tehta manj kot 20 kg, za odstranitev baterije pa potrebujemo manj kot pet sekund".
"Pri prevozniku, s katerim imamo sklenjeno pogodbo za avtobusne prevoze potnikov, pri čemer ima avtobus prikolico za kolesa, smo preverili, kaj se je zgodilo oziroma ali električnih koles ne prevažajo več. Na podlagi pojasnila menimo, da je žal prišlo do nesporazuma, najbrž zgolj med šoferjem in njegovim delodajalcem, morda celo med jeznim uporabnikom in šoferjem. Ne vemo in ne trdimo, ker nismo bili prisotni. Vsekakor pa je na neki točki prišlo do komunikacijskega šuma, kajti Kolobus še naprej prevaža električna kolesa," odgovarjajo v Regionalnem razvojnem centru (RRC) Koper.
Kolobus je začel voziti 6. julija letos in bo proti Krasu še zadnjič to sezono krenil ta konec tedna. Kot pojasnjujejo pri RRC Koper, jih je prevoznik že julija obvestil, da iz varnostnih razlogov, ker je na trgu in na terenu vse več predimenzioniranih in masivnih električnih koles, ne prevzamejo več odgovornosti za nalaganje in prevoz takih koles, ker niso primerna za nosilce na prikolici. "Konkretno se je med prevozi zgodilo, da se je predimenzionirano električno kolo med vožnjo odtrgalo z nosilca in se poškodovalo, kar je predstavljajo tveganje za varnost," razlagajo pri RRC Koper.
Ob tem poudarjajo, da to ne pomeni, da električnih koles ne prevažajo več, "temveč, da električnih koles, ki po masi in obliki ne ustrezajo nosilcem, šofer ne bo več nalagal in pritrjeval na prikolico. Medtem, ko težja električna kolesa, ki pa vseeno ustrezajo dimenzijam nosilca oziroma okvirja, lahko potniki na prikolico naložijo sami".
Fotografija prikolice Kolobusa, na kateri so naložena kolesa, ki jo je bralec naredil 6. julija letos.
Ob tem dodajajo, da sicer obstaja rešitev za prevoz predimenzioniranih električnih koles v prihodnosti, to bi lahko bila 'box prikolica' zaprtega tipa, kar pa seveda predstavlja večji strošek storitve. "V kolikor bomo storitev izvajali tudi v prihodnje, bomo v specifikacijah javnega razpisa vsekakor zvišali tehnične zahteve glede transporta koles," dodajajo. In tako naj bi se Nomago odločil, da bo še sprejemal električna kolesa, "vendar izključno na odgovornost njihovih uporabnikov".
Kolobus je del 4,4 milijona evrov vrednega evropskega projekta Adrioncycletour, Interreg Italija–Slovenija 2021–2027, ki ga v višini 80 odstotkov oziroma 3,5 milijona evrov financira Evropski sklad za regionalni razvoj. 20 odstotkov naj bi, kot je razvidno iz javno dostopnih podatkov, prispevale kraške občine Komen, Hrpelje - Kozina, Sežana in Divača.
"Storitev Kolobus je vredna 11.924,55 evra. Kraške občine prispevajo 2.384,91 evra, kar predstavlja 20 odstotkov. Torej vsaka občina sofinancira 596,22 evra," pojasnjujejo na RRC Koper.
Vodilna partnerka projekta je Furlanija - Julijska krajina, eden od partnerjev pa je Regionalni razvojni center Koper. Obalno-kraška regija je v okviru tega projekta dobila prevoze z Zlatoperko in Kolobus.
Nomago so za izvajalca storitev izbrali pri RRC Koper "kot najbolj ugodnega ponudnika". Prevoze s Kolobusom izvaja vsak konec tedna, ob sobotah in nedeljah, med 6. julijem in 1. septembrom. Za svojo storitev prejme 662 evrov dnevno z ddv. Za uporabnike je storitev brezplačna.
Kot poudarjajo pri RRC Koper, je njihov namen spodbujanje ljudi k bolj trajnostnim oblikam mobilnosti v prostem času, "za kar je ljudem potrebno ponuditi alternative avtomobilu". Naj ob tem dodamo, da je naš bralec in njegovi trije kolegi kolesarji, potem ko so njihova kolesa na Kolobusu zavrnili, poklical taksi. Prišla sta dva taksija, ki sta jih skupaj s kolesi, po dva v enem vozilu, odpeljala na Kras.
RRC Koper je leta 2020 vzpostavil prvi sistem avtomatizirane izposoje električnih koles na Krasu, ki deluje še danes. Kolobus so prvič realizirali v okviru projekta Medcycleour, ki ga je sofinanciral program Interreg Mediteran. Odziv je bil dober in uporabniki so že pozimi spraševali, ali bodo Kolobus ohranili, zato so začeli iskati finančne vire za nadaljevanje brezplačnih prevozov še pred iztekom projekta.
"Našli smo jih preko uspešne prijave projekta Crossmoby, ki ga je sofinanciral program Interreg Italija–Slovenija in storitev zagotovili še v letih 2020 in 2022," razlagajo pri RRC Koper. Odziv ljudi je bil ponovno pozitiven in ob podpori kraških občin (Komen, Sežana, Divaša, Hrpelje - Kozina) jim je uspelo zagotoviti storitev tudi v letih 2023 in 2024 preko projekta Adrioncycletour, Interreg Italija–Slovenija.
Trenutno za nadaljevanje projekta v letu 2025 nimajo zagotovljenih sredstev. "V kolikor jih bomo uspeli pravočasno pridobiti, bi s prevozi lahko nadaljevali. V tem primeru bomo v specifikacijah javnega razpisa vsekakor zvišali tehnične zahteve glede transporta koles," so ponovili pri RRC Koper.
Pod objavo članka se je oglasil bralec, ki je v komentar zapisal, da so bili njegovi znanci priča dogodku, ki je najverjetneje botroval odločitvi Nomaga glede prevoza električnih koles. Zgodilo naj bi se že 7. julija.
"S prikolice je med vožnjo padlo eno od električnih koles in se močno poškodovalo. Znanci, ki so bili prisotni tisto nedeljo, so povedali, da je bilo že v Kopru dokaj konfuzno stanje in je na prikolico vsak po svoje nalagal svoje kolo, ker voznica ni želela sodelovati v smislu, po njenih besedah, da je ona plačana samo za vožnjo, ne pa tudi za nalaganje in pritrditev tovora, v tem primeru koles," je zapisal bralec in nadaljeval:
"Kolikor sem se pozanimal, je bil moški, čigar kolo je med vožnjo padlo, pripravljen tudi na tožbo proti Nomagu, vendar mu je potem Nomagova zavarovalnica plačala popravilo kolesa, ki naj bi zneslo več kot 2.000 evrov. Problem projekta Kolobus, ki je v osnovi čudovito zastavljen, je izbira popolnoma neustreznega prevoznika, ki mu gre predvsem za denar, ne pa tudi za izvedbo in varnost. Prikolica za prevoz koles je neustrezna, s še bolj neustreznimi nosilci za kolesa, ki so stari in že dodobra razmajani. Če pogledate tujce, kako prevažajo predvsem e-kolesa na prikolicah, naložena po vertikali 40 e-koles in več, pa se jim nič ne zgodi, kaže na to, kako tujci pristopajo do prevoza e-koles. Tudi v preteklih letih je Nomago pri projektu Kolobus prevažal e-kolesa in se jim ni nič zgodilo, vendar so se nalagala po vertikali in vedno je pri pritrditvi sodeloval voznik. 7. julija ni bilo tako. Predvsem bi se morali odgovorni pri Nomagu zavedati, ko je kolo na prikolici, potem je za prevoz le-tega odgovoren prevoznik, posledično voznik."
Foto: posnetek zaslona rrc-kp.si
Foto: posnetek zaslona ita-slo.eu
Za pojasnila smo se se obrnili tudi na podjetje Nomago. Ker so našemu bralcu že prej pisno potrdili, da električnih koles ne prevažajo več, smo jih vprašali, kdaj so se za to odločili in kaj je bil razlog. Nadalje smo jih vprašali, ali so o tem izdali kakršnokoli obvestilo in kje se nahaja, kdo jih je izbral za izvajalca storitve in koliko denarja so prejeli za opravljeno storitev. Zanimalo nas je še, ali bo Kolobus v nedeljo, 1. septembra, opravil še zadnjo vožnjo na Kras, ali bo zadnja sobotna vožnja. In še, kakšno je povpraševanje po prevozih s Kolobusom ter, ali bodo morda razmislili o nakupu nove prikolice, ki bo omogočala prevoz električnih koles. Njihov odgovor smo prejeli danes ob 15.20, članek s pojasnili RRC Koper, pa je bil objavljen prav tako danes ob 12.36. Odgovor Nomaga objavljamo v celoti, citirano:
"Kot so vam že včeraj odgovorili iz RRC Koper, v okviru projekta Kolobus še vedno prevažamo tudi električna kolesa. Kot je navedeno v pogojih, pa morajo biti kolesa znotraj predvidenih dimenzij in teže, saj je varnost v prometu na prvem mestu. Glede primera, ki ga omenjate, sklepamo, da je prišlo do nesporazuma med voznikom in uporabnikom. V nobenem prospektu ali drugi komunikaciji ni navedeno, da bi vozniki nalagali kolesa na nosilce, podobno kot tudi strojevodje koles ne nalagajo na vlake. Velikokrat pa se pripeti, da naši vozniki vseeno potnikom pomagajo pri nalaganju koles. Navedba, da gre za večmilijonski projekt, je zavajajoča. Skupna vrednost Kolobus znaša 10.890 evrov, od česar so občine Komen, Hrpelje-Kozina, Sežana in Divača projekt sofinancirale v višini 596,23 evra vsaka."
Guraj do Kozine če si frajer :-))))