SPREMEMBA PO 24 LETIH: V koprskem pristanišču pomorsko pilotažo prevzema Kopp izobraževanje

Koper

Skladno s februarsko uredbo vlade je danes gospodarsko javno službo pomorske pilotaže v koprskem pristanišču prevzela družba Kopp izobraževanje. S tem se zaključuje 24-letno obdobje, ko je to dejavnost opravljala družba Piloti Koper. Ta je zoper odločitev vlade sprožila sodni boj, kljub temu težav pri prehodu na novega izvajalca danes ni bilo.

Tako po podatkih Luke Koper kot tudi Uprave RS za pomorstvo delo pilotaže tudi danes poteka brez težav in se normalno nadaljuje pod okriljem novega podjetja. To je prvo barko v pristanišče pripeljalo že sredi noči. Danes do polnoči imajo piloti v načrtu skupno šest manevrov oz. dva prihoda in en odhod, nato pa še do 7. ure zjutraj en privez in en odvez, je povedal direktor uprave Jadran Klinec. Sicer pa dejavnost pomorske pilotaže še naprej izvajajo isti ljudje, saj jih je od skupno osem usposobljenih šest prestopilo iz družbe Piloti Koper na družbo Kopp izobraževanje.

Pilotaža v pristaniščih je obvezna, v koprskem pristanišču ter tudi v drugih delih teritorialnega morja in notranjih morskih voda Slovenije pa jo je od leta 1996 opravljala družba Piloti Koper.

Šarčeva vlada je februarja izdala uredbo o obliki in načinu izvajanja gospodarske javne službe pomorske pilotaže, po kateri se omenjena gospodarska javna služba zagotavlja v obliki javnega podjetja, katerega ustanovitelj oz. edini družbenik je država in je edini izvajalec gospodarske javne službe na področju pomorskih dejavnosti koprskega tovornega pristanišča. Slovenski državni holding (SDH) je nato za izvajanje pomorske pilotaže ustanovil podjetje Kopp izobraževanje, s katerim je vlada konec marca sklenila pogodbo.

Rešitev med drugim sledi določilu pomorskega zakonika, ki določa, da mora država za opravljanje te dejavnosti zagotoviti gospodarsko javno službo. Od danes tako pomorsko pilotažo lahko izvaja le Kopp izobraževanje oz. njeni piloti. Po zagotovilih SDH omenjena družba "razpolaga z vsemi viri za začetek opravljanja dejavnosti in za kakovostno izvajanje dela".

Klinec je že pred dnevi povedal, da ne pričakuje težav pri prehodu na novega izvajalca pomorske pilotaže, to dejavnost naj bi tako nemoteno izvajali dalje.

Družba Piloti Koper je sicer na ustavno sodišče naslovila predlog za zadržanje izvrševanja uredbe, a je sodišče v četrtek odločilo, da izvajanja uredbe ne zadrži. Vodstvo Pilotov Koper pa je napovedalo nadaljnji sodni boj, tudi na ravni EU.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Marko |  11 .05. 2020 ob  23: 21
-6
Aha, zdaj ko so družba Piloti izobrazili ljudi na svoje stroške in pri tem imeli dobiček, jih je država skenslala in "ukradla" delavce. To se v kapitalizmu plača s zasoljeno odškodnisko tožbo, nekdo namreč vlaga v investicijo (beri izobraževanje) in s tem tvega vso svoje premoženje, lahko mu uspe, lahko pa propade in če mu nato nekdo na tak način "ukrade" itelektualno lastnino, mora potem plačati odškodnino. Če bi čakali državo da ustanovi pilotažo, kadar je to bilo potrebno, Luke Koper ne bi bilo več že zdavnaj.
MARIO |  10 .05. 2020 ob  21: 02
14
Največo napako je naredila Luka Koper oziroma vodstvo luke, ko je pred 24 leti to dejavnost dala privatnikom. Pilotaža kot taka je čisti dobiček, zato je morala ostat še naprej pod Luko.
Sand |  10 .05. 2020 ob  20: 47
16
Zakaj novinarji ne napišejo stvari tako kot so?
Piloti Koper d.o.o. je privatno podjetje, ki že 24 let mastno služi na račun Luke Koper. 2018 več kot 1,4 miljona eurov čistega dobička, 2017 enako, ...
Skratka tipičen primer črpanja denarja iz Luke Koper, ker kao ni primerne konkurence.

Sedaj, ko je pilotažo prevzelo podjetje, ki je v 100% lasti države pa se kar naenkrat dela nek spin, da to ni uredu.

Mogoče ne bo uredu, ker se bo denar spet stekal komu v žep, ampak to bi morali novinarji raziskovat.
In kako je možno, da je nekdo 24 let edini ponudnik za kritično storitev Luke Koper in kako lahko ima 50% čisti dobiček vsako leto. Zakaj ga Luka Koper ni stisnila pri ceni, kam se je stekal ta denar, kdo vse se je mastil pri pogači, ...
Monteverdi |  10 .05. 2020 ob  16: 39
-1
Še ena predpriprava za prodajo Luke?
td |  10 .05. 2020 ob  16: 06
-2
Mi lahko nekdo razloži kakšne reference imajo? Upam, da niso vsi iz Ljubljane, ker dvomim, da imajo izkušnje kakršnekoli vrste s tem področjem, vse prej kot zaupanje pa vzbuja datum ustanovitve 20.2.2020. Bo to še ena zgodovinska kraja ali poskus uničenja Luke Koper? Upam, da bo kdo imel možnost temeljito pretipat ozadje tega. Pa ne, da bi navijal za Pilote, ampak imajo vsaj en kup izkušenj in če so bili do sedaj dobri, potem mora biti to Kopp Izobraževanje resnično ultra boljše.