Trojka po drugi poti proti prestolu

Avtomoto

Mazda 3. Tretja generacija Mazdinega predstavnika v C segmentu na samosvoj način zasleduje ekonomičnost, saj namesto downsizing motorjev uporablja rightsizinga. Od predhodnice je prostornejša, lažja in bolj napredna ter ekonomična. Cene pa se pričnejo pri 13.990 evrih.

Mazda 3 nadaljuje oblikovno poslanstvo druge generacije tega uspešnega mazdinega modela, ki je pred leti že dosegal štiriodstotni tržni delež, ki ga želijo sedaj ponoviti. Je pa nova trojka oblikovno tudi zelo podobna aktualnim mazdinim modelom, kjer so oblikovalci navdih iskali predvsem pri modelih CX-5 in mazdi 6.

LED-luči le v kombinaciji z biksenonom

S sprednjega konca je taka sorodnost predvsem s slednjo več kot očitna, dinamična bočna silhueta in zaključek pa poskrbita za veliko bolj športne poteze kot pri modelu, ki se v tem trenutku poslavlja. Tako kot pred prenovo je na voljo v petvratni kombi in štirivratni limuzinski različici, je pa v primerjavi s predhodnico nekoliko širša in ima daljšo medosno razdaljo, kar kljub povsem enaki dolžini za seboj potegne bolj prostorno notranjost ter od 350 do 1.250 litrski prtljažnik, ki ima sedaj za deset centimetrov širšo odprtino, v notranjosti pa pri prehodu v potniško kabino ni več tiste izrazite (10-centimetrske) stopnice, ki je znala biti kar moteča.

Notranjost je tako kot zunanjost podobna tisti v modelih CX-5 in mazdi 6, sedenje in položaj za volanom pa je bolj športen, uporabljeni materiali in kakovost izdelave pa vsaj za razred boljša.

Kar pa s prostim očesom ne boste mogli opaziti, je, da je novinka od predhodnega modela v povprečju za 70 kilogramov lažja, boljša pa je tudi aerodinamika vozila.

Precejšen napredek ali bolje rečeno vizualni skok naprej je bil narejen tudi pri ergonomiji, saj materiali sedaj delujejo bolj kakovostno, več poudarka so snovalci namenili tudi položaju voznika za volanom in preglednostjo ter tudi izboljšavam pri prednjih sedežih in posledično boljšemu sedenju. Med pomembnejšimi tehničnimi novostmi je treba omeniti sistem MZD connect, zmogljiv sistem povezljivosti z internetom, ki ga trojka pri Mazdi uvaja kot prva in s tem dopolnjuje dosedanji infotainment. Veliko je napredne tehnologije, od HUD-zaslona do radarskega tempomata. Sistem za samodejno zaviranje pri nižjih hitrostih (City AEB) pa je na voljo serijsko že od drugega paketa opreme dalje, kar je prav tako pohvalno.

Novost predstavlja tudi sedempalčni na dotik občutljivi active driving zaslon, ki močno olajša manevriranje z informacijsko zabavnim sistemom, delovanjem klime in še česa. Sistem za samodejno zviranje in izogibanje trkom pa sta serijska od drugega paketa opreme dalje.

Prek pametnega mobilnika sistem na sedempalčnem zaslonu (ki ga imenujejo active driving screen), ki je z varnostnega stališča zelo dobro postavljen na vrh armaturne plošče, projicira dodatne informacije za navigacijski sistem, hkrati pa lahko potniki poslušajo digitalni radio, podcaste ali avdio knjige ali spremljajo novice. Omogočeno je tudi spremljanje socialnih omrežij, sistem pa je zmožen enostavnega posodabljanja, tako da je mogoče nalagati tudi lastne aplikacije za vzdrževanje vozila.

Pet paketov opreme, že drugi več kot dovolj

Osnovni paket emotion sicer pozna ročno klimatsko napravo, tempomat, radio (z manjšim zaslonom, USB in brez reže za  CD), električni pomik vseh stekel, stop&start, pomoč pri speljevanju v klanec in potovalni računalnik. Nadalje je oprema challenge, ki je dražja za 2.300 evrov, a v zameno prinese že omenjeni sistem zaviranja, MZD connect s 7-palčnim zaslonom, samodejno dvopodročno klimatsko napravo in 16-palčna lahka platišča. Parkirni senzorji, biksenonski žarometi in ogrevani sedeži so del opreme attraction, ki je dražji še za 1.700 evrov. Prav ta dva paketa opreme naj bi bila tudi daleč najbolj zaželjena pri Slovencih, že drugi pa je za večino več kot zadosten.

Takoj za menjalnikom najdete tudi večfunkcijski vrtljivi gumb, ki še olajša rokovanje z zgoraj omenjenim zaslonom informacijsko zabavnega sistema, tudi ta pa je serijski že od drugega od petih paketov opreme dalje. (foto: Andrej Leban)

Za najbolj zahtevne in predvsem v kombinaciji z najmočnejšimi motorji pa sta rezervirana paketa revolution (18-palčna platišča, parkirni senzorji tudi spredaj, Bose ozvočenje, pametni ključ, HUD) ter revolution top (usnjeno oblazinjenje, radarski tempomat, opozorilo za zapuščanje pasu, prilagodljivi žarometi).

Trije bencinarji in en dizel

Paleto sestavljajo vstopni 1,5-litrski bencinar s 74 kilovati (100 KM), dva dvolitrska bencinarja z 88 in 121 kilovati (120 KM in 165 KM) ter 2,2-litrski dizel s 110 kilovati (150 KM). Slednji naj bi zaradi velikosti in moči prepričal le kako desetino slovenskih kupcev, medtem ko naj bi se jih večina zadovoljila z vstopnim bencinarjem. Posebnost pri motorizaciji pa predstavlja tehnika, saj bencinski motorji ponujajo največje kompresijsko razmerje, dizel pa najmanjše. To izboljšuje izkoristke in zmanjšuje trenje in obrabo, pri Mazdi pa povedo, da je že osnovni bencinar podobno ali celo bolje zmogljiv kot manjši (praviloma 1,2-litrski) bencinski motorji s prisilnim polnjenjem, od katerih pa je skoraj vedno bolj ekonomičen. Podobno zgodbo pa pišejo tudi ostali motorji v ponudbi, za kar gre (med drugim) zahvala ravno prej omenjenemu.

Sprednji del nove trojke močno spominja na aktualno šestico, s to razliko seveda, da je model C segmentu primerno občutno krajši. Dnevne luči LED pa žal na voljo le v kombinaciji z biksenonskimi svetili, ki pa so serijska od tretjega paketa opreme dalje in zato manj dostopna.

Mazda tako razen pri dizlu vztraja pri motorjih brez turbopolnilnikih in izpostavlja rekordna kompresijska razmerja za velikoserijske motorje, vse to pa na dolgi rok poleg večje ekonomičnosti pomeni tudi nižje stroške vzdrževanja, saj manj sestavnih delov pomeni manj tveganja za popravila. Najmočnejši bencinar ima sistem i-eloop, kondenzator, ki omogoča napajanje sekundarnih porabnikov z elektriko, denimo ko avto stoji na miru ali pri naglem pospeševanju.

Kljub serijski klimi cenejša od predhodnice

Vstopna cena kombilimuzine je 13.990 evrov, štirivratna mazda 3 pa se začne z opremo challenge in je poravnana z enako opremljeno petvratno različico pri 16.990 evrih. Najbolje opremljena dizelska trojka z avtomatskim menjalnikom sega vse do 27.490 evrov. Prihodnje leto računajo na 350 kupcev, prvi bodo po njej segli decembra, medtem ko naročila že pobirajo.

Deli novico: