Po lanski Turneji mobilnosti, na kateri so v Zavarovalnici Triglav s pomočjo simulatorja varne vožnje testirali, kakšni vozniki so v različnih slovenskih regijah, se je letos skoraj 200 dolgoletnih voznikov ponovno zapeljalo z učiteljem vožnje in preverjalo pripravljenost še v praksi. Vozniški izpit bi opravila manj kot četrtina vseh voznikov.
V KOPRU SO BOLJŠE VOZNICE ŽENSKE: Voznikom sicer največ težav povzročajo krožna krožišča in stop znaki
Slovenija
Letošnjo pomlad in jesen so v Ljubljani, Mariboru, Kranju, Kopru, Celju, Slovenj Gradcu in Novem mestu pod okriljem Zavarovalnice Triglav izvedli akcijo Ponovno na izpitno vožnjo. Izkušene voznice in vozniki so se prijavili na brezplačno vožnjo po svojem mestu, učitelji vožnje pa so jim omogočili dober vpogled v znanje cestnoprometnih predpisov in v njihove dejanske vozniške sposobnosti. Pokazalo se je namreč, da leta rutinske vožnje ne pomenijo nujno tudi vožnje po veljavnih cestnoprometnih predpisih.
Ponovne izpitne vožnje se je udeležilo skoraj 200 izkušenih voznikov, od tega 40 odstotkov žensk in 60 odstotkov moških. V Kopru, Novem mestu in Slovenj Gradcu so se na izpitni vožnji bolje odrezale ženske, v Ljubljani, Mariboru, Kranju in Celju pa so bili boljši moški. Razlike med spoloma so bile tako majhne in nepomembne, da lahko ovržemo večkrat stereotipizirano povezavo med kakovostjo vožnje in spolom, so navedli v omenjeni zavarovalnici.
Razlike pa so se pojavile med posameznimi kraji, kjer so potekale izpitne vožnje. Najmanjši delež voznikov, ki bi opravili vozniški izpit, sta v statistiko zapisala Koper in Maribor, kjer je bilo uspešnih le 15 odstotkov voznikov. Izkušeni vozniki na Štajerskem in na Obali pogosto niso vozili po predpisanih omejitvah, niso upoštevali talnih označb in prometne signalizacije, takšnih je bilo 53 odstotkov voznikov.
Polovica jih ni bila pozorna na mrtvi kot in prav tako polovica kandidatov ni upoštevala znaka ustavi. Tako kot v Mariboru je tudi v Kopru polovica voznikov brez ustavljanja prevozilo vsaj en znak ustavi, dobra petina voznikov pa je imela težave v krožnih križiščih.
Največji delež voznikov, ki bi vozniški izpit opravili, so zabeležili v Ljubljani. Kar 46 odstotkov ljubljanskih voznikov bi izpit opravilo uspešno. Delež uspešnih voženj v slovenski prestolnici močno presega ostala mesta, čeprav vozniki v nobeni osebni okoliščini niso izstopali od kandidatov v ostalih slovenskih mestih.
Najpogostejša napaka voznikov je bila prevelika hitrost. To še posebej velja v conah z omejitvijo 30 kilometrov na uro. Na vrh lestvice prekrškov pa so se poleg hitrosti znašle še neupoštevanje znaka ustavi, neupoštevanje mrtvega kota in nepravilna vožnja v krožnem križišču.