V REKORDNEM DNEVU JE NA POMOČ POKLICALO TOLIKO LJUDI: Koprski operaterji 112 pa prejemajo tudi lažne klice

Koper

11. februarja smo obeležili mednarodni dan enotne evropske številke 112, na katero je mogoče poklicati na pomoč v vseh 27 državah članicah Evropske unije in tudi v večini drugih evropskih držav. Klici na to številko so brezplačni, tako s fiksnih kot mobilnih telefonov, na številki pa je klicateljem dosegljiva nujna medicinska pomoč, pomoč gasilcev in drugih enot za zaščito, reševanje in pomoč, pa tudi policije, četudi v državi delujejo druge nacionalne številke klica v sili. Regijski centri za obveščanje so lani prejeli največ klicev v zadnjih petih letih, skupno kar 705.989. V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj informacij o klicih, ki jih je v lanskem letu prejel Regijski center za obveščanje (ReCO) Koper.

ReCO Koper, kjer je skupno zaposlenih devet operaterjev V, en operater VI in vodja, je lani prejel 47.228 klicev, so nam povedali v Službi za podporo Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje (URSZR). Najpogostejši vzrok za klic je bila nujna medicinska pomoč. Najvišje številko klicev pa je ta center prejel dne, 28. avgusta 2023, zaradi neurja, ki je zajelo obalno območje. Skupaj so operaterji na ta dan prejeli 1.714 klicev v sili

Dogodki leta 2023 na območju, ki ga pokriva ReCO Koper

Leta 2023 je bilo na območju, ki ga pokriva ReCO Koper 1.112 različnih dogodkov (naravne in druge nesreče, nesreče v prometu, požari in eksplozije, onesnaženja, nesreče z nevarnimi snovmi, jedrski in drugi dogodki, najdbe NUS, motnje oskrbe in poškodbe objektov, tehnična in druga pomoč, nepotrebne oz. lažne intervencije), v katerih so poleg drugih služb posredovale tudi sile za zaščito in reševanje (ZRP). 

V spodnjem grafu si lahko ogledate skupni pregled števila dohodnih klicev, ki so jih prejeli vsi regijski centri za obveščanje. V okviru URSZR deluje 13 regijskih centrov za obveščanje (ReCO). Poleg ljubljanskega (172.390) sta največ klicev na pomoč prejela celjski (95.678) in mariborski (84.680) regijski center.

Število dohodnih klicev po Regijskih centrih za obveščanje za leto 2023. (Vir: URSZR)

V letu 2023 so operaterji ReCO Koper opravili tudi 8.680 povratnih (odhodnih) klicev in 4.656 prevezav 

Večina klicev na 112 pomeni aktiviranje predvidenih reševalnih enot in intervencijo. Tudi leta 2023 so ljudje največkrat, več kot 4.906-krat klicali, ker so potrebovali nujno medicinsko pomoč. V takšnih primerih operater v regijskem centru za obveščanje preveže klic v najbližji center za nujno medicinsko pomoč. Podatke, koliko klicem za nujno medicinsko pomoč je sledila intervencija, imajo centri za nujno medicinsko pomoč, ki tudi odločajo o nujnosti in vrsti intervencije. Poleg tega so operaterji opravili tudi 248 klicev na policijo, 1.167 klicev h gasilcem in 2.359 klicev na druge službe zaščite in reševanja.

V spodnjem grafu si lahko ogledate skupni pregled števila odhodnih klicev, ki so jih prejeli vsi regijski centri za obveščanje.

Pregled števila odhodnih klicev 2023 po Regijskih centrih za obveščanje. (Vir: URSZR)

Koliko je bilo nenamernih (nenujni primeri) in koliko zlonamernih klicev?

V Službi za podporo URSZR so nam povedali, da za tovrstne klice ne vodijo posebnih evidenc, vseeno pa poskušajo kličočim pomagati in jih napotiti na ustrezno službo. Iz tabele o dogodkih v letu 2023 na območju, ki ga pokriva ReCO Koper, je razvidno, da je bilo nepotrebnih oziroma lažnih klicev 177.

Se je pa potrebno zavedati, da lahko za takšne klice kot so nenujni primeri ali zlonamerni klici, pride do preobremenitve telefonske številke 112 in pa tudi operaterjev. Do preobremenitve telefonske številke za klic v sili 112 prihaja ob raznih neurjih, naj si bo močan veter ali obilne padavine. Povečano število klicev je tudi ob požarih, še posebno, če so ti v neposredni bližini naselij ali prometnic.

"Glede neurij priporočamo ljudem, naj predvsem spremljajo opozorila in napovedi pristojnih služb in skušajo delovati samozaščitno. Ena izmed preventivnih aktivnosti, ki jih lahko napredijo pred napovedanimi obilnimi padavinami, je ta, da pred svojimi nepremičninami pregledajo sistem odvodnjavanja padavinskih voda in le-tega očistijo. V kolikor pa jim je voda že vdrla v stanovanje, naj si priskrbijo protipoplavne vreče ali desko obdano s polivinilom, ki bo vodi onemogočila vstop v prostore," svetujejo v Službi za podporo URSZR.

Kdaj potrebujemo klic v sili na številko 112?

1. Če potrebujete nujno medicinsko pomoč, pomoč gasilcev, nujno veterinarsko pomoč, pomoč gorskih, jamarskih reševalcev, drugih reševalnih enot ali policije.

2. Če opazite, da gori, izteka nevarna snov, da je onesnažena pitna voda, potok, reka ali morje, da grozi zemeljski ali snežni plaz, da so pretrgane električne ali telefonske žice ali če opazite druge pojave, ki predstavljajo nevarnost za življenje ali zdravje ljudi in živali ali za varnost premoženja, kulturne dediščine in okolja.

3. Če ob nesreči ali zvečani nevarnosti naravne ali druge nesreče, pa tudi sicer, potrebujete informacije o motnjah pri preskrbi s pitno vodo, električno energijo in plinom, o motnjah v telefonskem omrežju ter o stanju snežne odeje v visokogorju.

Kako je z delovanjem številke za nujne klice v sili 112 v času stavke?

Ker so v ponedeljek, 19. februarja operaterji regijskih centrov za obveščanje začeli s stavko, nas je zanimalo, kako bo v tem obdobju z dostopnostjo številke za nujne klice v sili 112. Povedali so nam, da bo v času stavke številka 112 delovala nemoteno, bodo pa okrnjene nekatere administrativne in tehnične aktivnosti, ki niso ključne za nujno delovanje in varnost ljudi. Stavka bo trajala do sklenitve stavkovnega sporazuma ali do nadaljnjih odločitev stavkovnega odbora.

Sindikat ministrstva za obrambo želi izboljšanje plač operaterjev, med stavkovnimi zahtevami pa so ureditev kolektivne pogodbe za področje obrambe, zaščite in reševanja, ustrezna ureditev prazničnega dela ter enotna zagotovitev prostega časa za malico za vse zaposlene v centrih za obveščanje.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija