VEČJEZIČNOST V RAZREDU: Nov projekt krepi jezikovno integracijo otrok s priseljenskim ozadjem na slovenskih osnovnih šolah

Koper

Z novim šolskim letom se na šestih slovenskih osnovnih šolah pripravljajo na uvajanje dejavnosti podoktorskega projekta raziskovalke dr. Tine Čok iz Inštituta za jezikoslovne študije ZRS Koper, ki ga financira Javna agencija za raziskovalno in inovacijsko dejavnost RS.

V okviru začetne faze projekta Kognitivno-inkluzivni pristopi k medjezikovnemu zavedanju pri jezikovni integraciji otrok s priseljenskim ozadjem – VEČJEZIČNIKI, so se 23. avgusta v Centru humanističnih znanosti ZRS Koper zaključila usposabljanja učiteljev šestih šol projektnega konzorcija, v katerega so vključene OŠ Ankaran, OŠ Koper, OŠ Oskarja Kovačiča Škofije, OŠ Šturje Ajdovščina, OŠ Tabor Logatec in OŠ Vojke Šmuc Izola. Rezultati usposabljanja, namenjena opolnomočenju učiteljev in pripravi učnih virov, bodo z mesecem oktobrom vpeljani v pouk kot nov didaktični pristop. Ta sloni na kognitivnih vidikih konceptualizacije prvega izvornega jezika za učence v drugi in tretji triadi.

V projektu želijo z različnimi dejavnostmi opozoriti na prednosti večjezičnosti, ki je v izobraževalnem okolju vse očitnejša tudi zaradi vse večjega deleža priseljenske populacije v šolah. Z dejavnostmi, ki bodo usmerjene v vrednotenje vseh jezikov šolske skupnosti, bodo učiteljice in učitelji ter raziskovalka izpopolnjevali in nadgrajevali trenutne prakse jezikovne integracije otrok s priseljenskim ozadjem s posebnim poudarkom na inkluzivnih in kognitivnih pristopih pri učenju in poučevanju jezika. Zastavljene cilje bodo zasledovali z namensko pripravljenimi intenzivnimi urjenji medjezikovnega zavedanja vseh učencev v šolski skupnosti, ki naj doprinese k izboljšanju učne uspešnosti priseljenskih učencev in zmanjšanje njihove družbene izključenosti, otrokom večinskega jezika pa pomaga razvijati jezikovno in kulturno občutljivost do drugačnosti.

Usposabljanja so potekala v okviru raziskovalnega projekta Kognitivno-inkluzivni pristopi k medjezikovnemu zavedanju pri jezikovni integraciji otrok s priseljenskim ozadjem (Z6-50201), ki ga financira Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS).

Deli novico: