VIŠJI PRIHODKI OD PRODAJE: V Luki Koper pretovorili 78.000 ton blaga več kot lani

Koper

V Luki Koper so v prvih devetih mesecih letošnjega leta pretovorili 17,74 milijona ton blaga, kar je 78.000 več kot v enakem obdobju lani. Čisti prihodki od prodaje so se povečali za tri odstotke na nekaj več kot 170 milijonov evrov, predvsem zaradi rasti pretovora tekočih tovorov, so prek spletnih strani Ljubljanske borze sporočili iz družbe.

V Luki Koper so v devetmesečju pretovorili za 7,25 milijona ton kontejnerjev oz. za dva odstotka več kot v enakem obdobju lani, 5,54 milijona ton sipkih in razsutih tovorov (pet odstotkov manj), 3,22 milijona ton tekočih tovorov (19-odstotno povečanje), dobrih 942.000 ton generalnih tovorov (14-odstotni padec) ter za slabih 792.000 ton avtomobilov (devet odstotkov manj kot v prvem devetmesečju 2019), kažejo nedokončni in nerevidirani podatki.

Kot so pojasnili v družbi, je bil medletni padec pretovora v devetih mesecih vseeno manjši kot v polletju. Izvoz avtomobilov v Turčijo je sicer še vedno za približno 40 odstotkov nižji kot lani, vendar se je po drugi strani povečal uvoz v Turčiji proizvedenih vozil. Prav tako se je v zadnjih mesecih povečal izvoz vozil na Daljni vzhod, kar je pozitivno vplivalo na zmanjševanje razkoraka s pretovorom vozil v lanskem letu. Stanje v avtomobilski industriji vpliva tudi na pretovor drugih blagovnih skupin. Ker so avtomobilski proizvajalci v Evropi prilagodili proizvodnjo vozil manjši prodaji, se je zmanjšal uvoz pločevine za izdelavo avtomobilov.

Prav tako se je zmanjšala proizvodnja jeklenih izdelkov v Evropi, kar se pozna pri izvozu teh izdelkov in pri pretovoru na terminalu za generalne tovore. Ta ukrep vpliva tudi na pretovor surovin za jeklarsko industrijo, torej na področju razsutih tovorov, so pojasnili v Luki. Zmanjšanje proizvodnje vozil delno vpliva tudi na pretovor kontejnerjev, saj se prek Kopra oskrbujejo proizvodni obrati v državah srednje Evrope. Na področju kontejnerjev se Luka Koper trenutno sooča tudi s cenejšimi ladijskimi vozninami prek pristanišč severne Evrope.

"Kljub temu ne pričakujemo večjih nihanj, saj Koper ostaja trdno v vrhu med kontejnerskimi terminali severnega Jadrana, čeprav je konkurenca sosednjih pristanišč vse večja. Po eni strani zaradi večjih kapacitet, ki jih imajo na razpolago sosednja pristanišča, po drugi strani pa na konkurenčnost logistične poti prek Slovenije vplivajo tudi subvencije za železniški prevoz, ki jih omogočajo sosednje države," so navedli. Na področju železniških prevozov je Luka Koper letos vzpostavila stabilne, redne in dodatne železniške povezave z zaledjem, kar je posledica skupnih ukrepov Luke in Slovenskih železnic, so izpostavili v Luki.

"Razen junijske nesreče v predoru pri Hrastovljah nismo zabeležili nikakršnih anomalij, ki bi vplivale na zanesljivost železniških prevozov v oziroma iz pristanišča. Časovni in stroškovni vidik celotne transportne poti blaga namreč pomembno vplivata na odločitev logistov in lastnikov blaga pri izbiri transportne poti in pristanišča," so še poudarili.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija