ZADKOVIĆU NASPROTUJE VSE VEČ LJUDI: Zaradi tega v Piranu nova civilna iniciativa

Piran

Na vzorec odnosa piranskega vodstva do občanov so danes opozorili v Civilni iniciativi za trajnostno ohranitev, zeleno mobilnost in oživitev mesta Piran (CI TOMOP). Po njihovih navedbah se tamkajšnja občinska oblast spreneveda pri odločanju o pobudah svojih občanov. Župan Đenio Zadković je bil sprva navdušen nad njihovim predlogom in jim obljubljal vso podporo, nato pa je sledil hladen tuš z nesmiselnimi obrazložitvami.

CI TOMOP opozarja na "eno največjih nadlog", to je prometna ureditev v samem središču Pirana: "Staro mesto, večji del postavljeno v srednjem veku, ni bilo zasnovano za motorni promet, posebej ne za tako množico vozil."

Po njihovih navedbah se dnevno mimo Tartinijevega trga premika tudi preko 6000 avtomobilov. "Večji del mestnih ulic, trgov in nabrežja je namesto prebivalstvu in obiskovalcem namenjen parkiranju avtomobilov," pravijo in dodajajo, da vodstvo občine v več deset letnem prizadevanju ni uspelo najti prijemov, ki bi to nadlogo zadovoljivo odpravili.

"Zadnja, ne preveč ambiciozna prometna strategija, se v glavnem ne uresničuje predvsem zaradi neodločnosti na občini, to je nosilcu lokalne uprave. Potrditev nereševanja prometne nadloge je tudi dejstvo, da je občinska uprava in vodstvo ob podpori Krajevne skupnosti Piran dokončano garažo na Fornačah prodala," so zapisali v pismu medijem v iniciativi, v kateri poudarjajo, da njihov namen ni političen.

Kot pravijo, so z namenom, da bi pospešili dogajanje, pripravili predlog spremembe občinskega odloka o prepovedi parkiranja na obali polotoka: na Punti, ki obsega Trg 1. maja in Prešernovo nabrežje, od Stjenkove ulice okoli svetilnika do konca obalne promenade.

Naj bo parkiranje prepovedano celo leto, ne samo poleti

"Prepoved že velja v poletni polovici leta, po našem predlogu naj bo parkiranje tam prepovedano celo leto. Ni namreč razloga, da ne bi bilo tako tudi pozimi, če je mogoče poleti, saj so prednosti območja brez vozil zlahka opazne. Poleg premika postaje lokalnega avtobusa z roba Tartinijevega trga na ploščad na koncu Stjenkove ulice je to bistvena točka našega predloga. Ta obsega še izboljšave z okolju prijaznimi ukrepi 'zelene mobilnosti', kot so električni mini busi, mini osebna in dostavna vozila, kolesa; klicne telefonske številke za naročilo le-teh in podobno," opisujejo njihov predlog, katerega vsebino so po njihovih navedbah v preteklih mesecih uskladili z občinsko upravo in vodstvom, strokovne službe občine pa so potrdile, da se sprememba in rešitev lahko hitro ter brez večjih težav in investicij tudi izvede.

Zadković je bil predloga zelo vesel

V sredini januarja so se nato dobili na sestanku z vodstvom občine, kjer so še enkrat predstavili njihov dopolnjen in usklajen predlog spremembe. Kot pravijo, so bili prisotni, med njimi tudi piranski župan Đenio Zadković, predloga zelo veseli, predvsem, ker je prišel iz ljudstva. "Strinjali so se z njegovo izvedbo in zagotovili uvrstitev na dnevni red prve sledeče seje občinskega sveta ter pomoč pri zbiranju podpornikov."

Sledil je hladen tuš z nesmiselnimi obrazložitvami

A optimizem se je hitro končal, saj so v začetku marca iz občinske uprave prejeli sporočilo, da njihovega predloga ni mogoče obravnavati v tem času, pravijo v civilni iniciativi. Po njihovih navedbah so obrazložitve nesmiselne in se bistva predloga sploh ne dotaknejo.  

"V odgovoru žal tudi niso pojasnili, zakaj so od obljubljenega in usklajenega postopka odstopili. Seveda bi od g. Zadkovića in njegove ekipe o odstopu od dogovorjenega tako obrazložitev pričakovali," so še zapisali v pismu, pod katerega so podpisani Jana Tolja, Stane Černe, Robert Giurgevič, Ubald Trnkoczy, Saša Burian, Franc Čelhar, Borut Širca in opozorili, da s tem njihove aktivnosti niso ustavljene in napovedali njihov naslednji korak, da bodo začeli zbirati podpise za izpeljavo ljudske iniciative.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
 |  08 .04. 2022 ob  07: 59
13
Dobro je, da imajo svoje predloge, če je to izvesljivo je pa vprašanje. Piranska občina je ena od najmanj prijaznih občin za očane kateri tu živimo. Prometne povezave so katastrofalne, nimamo 1km avtoceste ali hitre ceste, da ne govorimo o vsakoletnem poletnem prometnem koplapsu, digitalizacija je porazna, gradnja novogradenj je po mojem mnenju ena najdražjih čene najdražja v sloveniji (komunalni prispevki, kvadratura zemljišča za pridobitev gradbenega, omejitev pomožnih objektov,...), novih večstanovanjskih obkektov se ne grasi že leta in to kar so gradili v zadnji letih so gradili za vikendaše saj so bile cene za veliko večino nedostopne, ubadamo se samo še s tem kaj bo turistom in vikendašem všeč občani pa smo postali postranska tematika. Zato menim da je vaš problem ni toliko pomemben kot ostale težave naše občine. Piran je velika luknja brez dna, vsako leto pobere veliko proračuna a v njemu realno živi še zelo malo ljudi, ostali so vikendaši. Občina bi se morala zavedati, da je Piran samo zgodovinsko ime in da v današnjih časih dobesedno muzej na odprtem, lucija postaja spalno naselje za vikendaše, ostala naselja in vasi pa se pozidavajo brez nadzora in še to od vikendašev ne domačinov. Vsaka njiva s pogledom ima na sebi betonsko ploščo in na njej pravo Isterako brunarco ter štrbunk stranišcem z greznico.... Lahko bi napisal cel roman in problematika Pirana nebi bila prioriteta, saj so po mojem mnenju dosti bolj pomembni problemi večine ljudi, ne pa naselja kjer živi le peščica ljidi.
Iniciativa za pravičen Piran |  08 .04. 2022 ob  07: 39
Iniciativa pravičen Piran podpira referendumsko pobudo CI TOMOP glede bodoče prometne ureditve v Piranu in hkrati poziva vse Pirančane naj se sprehodijo po Ulici IX. Korpusa , tam slikajo hišo s hišno številko 21 in nato delijo sliko po družbenih omrežjih kot primer hiše, ki z nadstropje višjo obliko kvari veduto Pirana.
vid |  08 .04. 2022 ob  07: 25
Ze pred volitvami je bil Denio trn v oku Regionalu, vidim da se ni nic spremenilo. Vsi vemo zakaj. Toliko o tem...
NorternLights |  08 .04. 2022 ob  06: 31
16
Samo ste piraneži čudni.
Fičur vam ni bil ok..Bossman vam ni bil ok, zdej ta zadnjik vam ni ok.
Ja pa pizda en jebiveter pa mora bit tam.
Dejte se raje vprašat kaj si sploh narod želi? A sploh vejo kaj si zelijo v Piranu? Al je to samo ena stalnica: to mi ni ok. Kar je naredu ni ok. Kar ni naredu ni ok.
Pa pizda kot da gledam vrtec res. In to naj bi bili odrasli ljudje?
anton |  07 .04. 2022 ob  21: 30
17
"Kot pravijo, so z namenom, da bi pospešili dogajanje, pripravili predlog spremembe občinskega odloka o prepovedi parkiranja na obali polotoka: na Punti, ki obsega Trg 1. maja in Prešernovo nabrežje, od Stjenkove ulice okoli svetilnika do konca obalne promenade."
... pohvale vredno, da se je zbrala skupina ljudi, ki se zaveda pomembnosti starega mestnega jedra, ki je večji del postavljeno v srednjem veku in ni bilo zasnovano za motorni promet, posebej ne za tako množico vozil ...
... žal se z istim problemom srečujemo v izoli, v samem mestnem jedru, "mandrač" in tudi pri nas ni posluha s strani vodstva občine ...
... upam, da to berejo občinski svetniki in bo kdo podal pobudo, da se slednje uredi po vzorcu, ki ga je predlagala zgoraj omenjena iniciativa ...
... "držim pesti", da vam uspe in če bo potrebno, da se ustanovi tudi v izoli civilna iniciativa ter, če bo potrebno začne zbirati podpise za referendum ...
Iniciativa za pravičen Piran |  07 .04. 2022 ob  21: 14
24
Kdaj lahko pričakujemo opredelitev Krajevne skupnosti Piran in občinskih ter inšpekcijskih služb do črne gradnje svetnika Petarosa? Njegova za eno nadstropje dvignjena hiša brez za poseg potrebnega gradbenega dovoljenja kvari veduto Pirana in predstavlja grob poseg v prostor. Kdor ne verjame naj si pogleda nekaj let stare ortofoto posnetke njegove hiše na Ulici IX. Korpusa in jih primerja z današnjim stanjem objekta...lahko tudi iz piranskega zvonika. in bo videl teraso, okna in za nadstropje nad ostale hiše dvignjen objekt.
Pjero Panin |  07 .04. 2022 ob  20: 51
10
Duhovnik bi se mogu vozit z bicikleto isto kot postar,ne pa da frajer parkira dva metra od vhoda v cerkev