Po našem poročanju o okvari avtobusa in vožnje z nadomestnim manjšim vozilom na koprski mestni liniji 2 se je na nas obrnil bralec, ki je tudi sam voznik avtobusa in naj bi dobro poznal razmere na tem področju, in izpostavil dotrajanost avtobusnega voznega parka v obalnih občinah. Ti naj bi bili stari že več kot 10 let, zaradi česar naj bi se stopnjevale okvare avtobusov, prejšnji teden pa naj bi bili po njegovih navedbah v okvari kar trije večji mestni avtobusi. Ob tem je dodal, da naj bi na Obali vozili starejši avtobusi, ki so pred tem vozili v Kranju in Novem mestu, kjer sedaj vozijo na novo kupljeni avtobusi. Pri avtobusnem prevozniku smo preverili, kakšen je vozni park, s katerim izvaja prevoze na Obali.
AVTOBUSI NA POPRAVILIH, POTNIKI NA POSTAJAH: Imamo na Obali res dotrajan avtobusni vozni park?
Koper
V družbi Arriva odgovarjajo, da povprečna starost voznega parka mestnih avtobusov, ki opravljajo promet v občinah Koper in Piran, znaša 7,6 let, pri čemer nobeno od vozil ni starejše od 10 let. "Pomembno je poudariti, da starost vozila ni edini kriterij za njegovo zamenjavo. Ključni dejavniki so tehnična ustreznost vozila in skladnost s standardi varnosti in udobja. V času tehničnih pregledov, rednih internih kontrol ali izvajanja rednega vzdrževanja, kot so servisi in menjava pnevmatik, so nekatera vozila začasno umaknjena iz uporabe, kar je običajen del upravljanja voznega parka. Trenutno izvajamo zamenjavo pogonskih akumulatorjev na manjših mestnih vozilih, ki opravljajo promet v Kopru. Ta postopek je razlog za začasno uporabo nadomestnih vozil na določenih linijah," so poudarili.
Na naše vprašanje, če razmišljajo, da bi tudi na Obali posodobili vozni park, s čimer bi se zmanjšale okvare in posledično zastoji pri prevozu potnikov, so odgovorili, da si nenehno prizadevajo za posodobitev voznega parka, zlasti na območjih, kjer so potrebe potnikov specifične in najbolj izrazite: "Povprečna starost voznega parka med posameznimi regijami je zelo primerljiva in se razlikuje zgolj za do 0,3 leta."
Meseca julija so v veljavo stopili novi vozni redi. Po navedbah bralca bi morali na linijah Koper, Izola in Piran na vsako uro voziti trije ali štirje avtobusi, se pa zgodi, da včasih ne pelje kakšen avtobus, ki je po razporedu, ostali pa zaradi prezasedenosti ne ustavljajo na postajah.
Na vprašanje, če do takšnih zapletov prihaja zaradi okvar avtobusov, so v družbi Arriva pojasnili, da izvajanje mestnega in medkrajevnega prevoza na Obali poteka skladno s koncesijskimi pogodbami in veljavno zakonodajo. "Glede pritožb o morebitnih prezasedenostih ali izpuščenih vožnjah poudarjamo, da so navedbe pavšalne narave in niso skladne z dejanskim stanjem. V primerih, ko pride do tehničnih izzivov, vedno poskrbimo za nadomestne rešitve, ki omogočajo nemoteno izvajanje prevozov," so navedli.
Bralec je še izpostavil problematiko glede pomanjkanja voznikov avtobusov, s katerim se soočajo avtobusna podjetja, zaradi česar naj bi bili vozniki pod pritiskom. Ob tem je izpostavil primer voznika avtobusa, ki je bil prejšnji ponedeljek vpleten v prometno nesrečo pri Bertokih. Ta naj bi po njegovih navedbah vozil že naslednji dan, kljub temu da bi potreboval počitek.
Da je pomanjkanje voznikov resničen izziv, s katerim se sooča celotna panoga javnega prevoza, ne le v Sloveniji, temveč tudi širše, so nam pritrdili v družbi Arriva, kjer to problematiko tudi aktivno naslavljajo. Do konca leta 2024 pa v tej družbi načrtujejo zaposlitev 270 novih voznikov.
Kar zadeva primer voznika, ki je bil vpleten v prometno nesrečo, pa poudarjajo, da v družbi Arriva delo voznikov načrtujejo skladno z zakonodajo, pri čemer so še posebej pozorni, da imajo na voljo dovolj časa za odmore. "Zavedamo se, da lahko le spočiti vozniki skrbijo za varnost naših potnikov. V cestnem prometu prihaja do najrazličnejših situacij, žal tudi do nezgod. Za zagotavljanje varnosti v javnem potniškem prometu imamo vzpostavljene visoke strokovne standarde in kriterije, ki vključujejo tako tehnično brezhibnost vozil kot tudi znanja in veščine voznikov za preprečevanje nezgod in ustrezno ravnanje ob nezgodah. V družbi Arriva ves čas skrbimo, da te standarde in kriterije dosegamo, znanja in veščine voznikov pa ves čas preverjamo in nadgrajujemo ter uvajamo potrebne spremembe in prilagoditve," so pojasnili.