Koprski Cimos, ki je lani spomladi dobil državna poroštva v višini 35 milijonov evrov za nova posojila, s katerimi so lahko reprogramirali stara, naj bi bil pred propadom. Zapletlo naj bi se pri zaupanju ključnih strank, ki koprski družbi ne želijo dati dolgoročnih poslov, saj ne vedo, kako stabilno je podjetje. Postavljen naj bi bil tudi ultimat, "rešite se do 15. marca". V družbi sicer odgovarjajo, da jih naročniki pri prestrukturiranju spremljajo in podpirajo.
Cimos pred propadom? V družbi pravijo: "Smo le v fazi prestrukturiranja!"
Posli v avtomobilskem sektorju se ne sklepajo na kratki rok. Da neki proizvajalec vozil izbere določenega dobavitelja, mora ta imeti stabilno poslovanje in dolgoročno vizijo. Posli se sklepajo tudi za 25 let vnaprej. Tako določena znamka dobavitelju poda naročilo. Ta ima tri leta za razvoj, 7 za izdelavo potrebne komponente, še 15 let pa mora zagotavljati rezervne dele.
Cimos, ki oskrbuje cvet svetovne avtomobilske industrije, največ posla naredi z nemškim BMW-jem, francoskim koncernom PSA, ki proizvaja vozila Citroen in Peugeot, ter z ameriškim konglomeratom Honneywellom. Omenjena podjetja pa naj ne bi imela več zaupanja v Cimos. Ta je bil zanje sistemski dobavitelj, kar pomeni, da je za omenjene znamke opravljal razvoj, teste, bil vpet v sam proces, za takšno sodelovanje pa je potrebno izjemno zaupanje. Zaupanje, ki ga več ni .
Politika je sicer lani reševala podjetje, ki je bilo že na robu stečaja. Maja je vlada odobrila poroštvo v višini 35 milijonov evrov. Svež kapital je bil predpogoj bank upnic, da Cimosu reprogramira kredite, kar se je nato tudi zgodilo. Podjetje pa kljub temu (še) ni bilo rešeno.
Marko Golob, avtor programa za pomoč avtomobilski industriji, je za 24ur povedal, da so se tedaj politiki hvalili, češ da so v treh tednih rešili podjetje. Zadevo je tedaj koordiniral takratni sekretar v kabinetu predsednice vlade Gašpar Gašpar Mišič. Po mnenju Goloba pa niso v tem času uspeli niti dojeti težave, kaj šele, da bi podjetje v tem času rešili.
"Propad Cimosa bi pomenil hud udarec tudi za vse ostale slovenske dobavitelje v avtomobilski industriji," je še dodal Golob. Na Cimosu sicer odgovarjajo, da so špekulacije nepotrebne. "Avtomobilski proizvajalci nam niso nikoli dali ultimata, nasprotno, vse skozi nas največji kupci (HTT, BMW, PSA, Ford) v procesu prestrukturiranja podpirajo. Oni so tudi eden ključnih deležnikov, ki tekoče spremljajo naš napredek v procesu prestrukturiranja in se redno udeležujejo mesečnih sestankov, ki so namenjeni vsem vpletenim stranem (lastnikom, upnikom, kupcem) ter pri tem zelo aktivno sodelujejo," so nam pojasnili.
Naročila za projekte v seriji s strani največjih kakor tudi s strani novih kupcev prihajajo redno. Nekoliko bolj so sicer največji kupci zadržani pri dodeljevanju novih projektov, so še pojasnili. "To ne pomeni, da novih poslov ne dobivamo, bi jih pa lahko zagotovo več, če bi se finančno prestrukturirali in s tem zagotovili dolgoročno stabilnost poslovanja," so sklenili v Cimosu.
Močno zadolžena koprska družba je sicer v letu 2012 ustvarila dobrih 74 milijonov evrov čiste izgube, čista izguba skupine Cimos pa je dosegla skoraj 98 milijonov evrov. Obenem so upadli poslovni prihodki, ki so za matično družbo znašali 388,5 milijona evrov, za skupino pa 445,6 milijona evrov. Prihodki Cimosa sicer predstavljajo več kot odstotek slovenskega BDP-ja.
Če bi se torej kaj nenapovedanega zgodilo Cimosu, bi se v Evropi za nekaj časa ustavila avtomobilska proizvodnja?
Da, avtomobilska industrija Evrope bi se za nekaj časa nedvomno povsem ustavila, saj dejansko pokrivamo praktično vse segmente in proizvajalce.
Ni videt glih tako.
damo pa jim še 35 mlj . ...........važno da je za plače vodilnih........
Vsi srečni in vsi zadovoljni na bio prehrani!
Na PN pa imajo že več mesecev za 10 % nižje plače, in ljudi, ki tam delajo že deset let, niti ne morejo zaposliti?! ops, LH jih ne more ?!
a ja pa da je Gradišek Janez član uprave če je bil direktor Sieve katero preizkujejo kriminalisti!!! pa evropska sredtva dobili za slamnata podjetja, pa polnili žepe z agencijami, kako so lahko zaposlili Leona Horvatiča če pa so na robu propada!!!
a ja to je možno le v sloveniji!!!
dajmo pomagat Cimosu in spet z našim davkoplačevalskim denarjem podpret Cimos :):):) da si bodo napolnili že prepolne žepe določeni direktorčki!!!
SRAMOTA CIMOS IN SLOVENIJA; VLADA IN VSE KAR SPADA ZRAVEN