DOKAPITALIZACIJA: Primorska hranilnica Vipava potrebuje svež denar

Vipavska dolina

Primorska hranilnica Vipava, ki je lani obeležila 120-letnico delovanja, je pred dokapitalizacijo. V njej delnico prodaja po 5,60 evra, s čimer želi dobiti 790.000 evrov svežega denarja. V prvem krogu imajo prednost obstoječi delničarji. Če ne bodo izkoristili ponudbe, bodo delnice ponudili tudi drugim zainteresiranim vlagateljem.

Hranilnica Vipava je ob lanskem praznovanju spremenila ime v Primorsko hranilnico Vipava in napovedala širitev na celoten primorski prostor. V ta namen so lastniki na lanski skupščini potrdili dokapitalizacijo, s katero želijo doseči kapitalsko trdnost za načrtovano rast v prihodnjih letih.

Nove delnice so najprej na voljo obstoječim delničarjem, med katerimi so novogoriška družba Kurivo, občini Vipava in Ajdovščina, v rokah podjetij in posameznikov iz severnoprimorske regije pa je več kot 50-odstotni delež. Postopek bo trajal do 20. oktobra.

Če bo potreben drugi krog, bo ta stekel 23. oktobra in bo trajal najpozneje do 30. novembra. Uprava bo imela v njem prosto izbiro vlagatelja. Ta krog se bo lahko predčasno zaključil, če bodo vpisane vse ponujene delnice, izhaja iz ponudbe za vpis novih delnic, objavljene v Primorskih novicah.

 

Hranilnica je lani bilančno vsoto povečala za 23 odstotkov na 52,51 milijona evrov. Čisti dobiček se je povečal s 137.000 evrov na 212.000 evrov. V strukturi kreditov so krediti strankam predstavljali 99 odstotkov, pri čemer so se slednji povečali za 22 odstotkov, je razvidno iz lanskoletnega poročila hranilnice.

"Minulo leto je bilo za poslovanje hranilnice izjemno, ne samo zaradi dobička, ki je rekorden v zgodovini družbe, ampak predvsem zaradi znova dokazane sposobnosti za prilagajanja spremenjenim razmeram na trgu," je zapisala uprava pod vodstvom Aleša Kavčiča.

Kot izhaja iz nadaljnjega pojasnila, so padec prihodkov iz naslova naložb v vrednostne papirje ter kredite bankam za skoraj 40 odstotkov uspeli v celoti nadomestiti s prihodki iz poslovanja s strankami. Pri slednjem hranilnica v skladu s strategijo stavi na gospodinjstva, kmete ter mikro in mala podjetja oziroma zasebnike.

Deli novico: