Zapiranje mestnih središč za avtomobile ni nič novega. Zgledom evropskih prestolnic je pred deset in več leti sledila tudi Ljubljana, ki je center zaprla za promet in takoj postala neprimerno lepša, bolj urejena in prijaznejša do domačinov in obiskovalcev. Bomo tudi v slovenski Istri dočakali spremembe v tej smeri?
JANKOVIĆA SO HOTELI 'RAZTRGATI', ZDAJ GA TREPLJAJO PO RAMENU: Obiskovalec Izole, ki bi zaprl staro mestno jedro za promet
Izola
Številna evropska mesta se že leta trudijo, da bi vsaj svoja središča naredila bolj zdrava in prijetna za življenje meščanov in turistov. Površine, ki jih je pred tem 'krasila' pločevina, spreminjajo v parke. Ceste, kjer so se morali pešci in kolesarji umikati avtomobilom, postajajo sprehajalne poti in kolesarske steze. Kdaj bomo tem zgledom sledili tudi mi, se mnogi sprašujejo. Smo domačini res tako zasidrani v starih navadah, da niti pomislimo ne na možnost, da bi se odpravili v službo z avtobusom ali pa, če smo bližje, kar peš ali s kolesom?
Bralec, ki vikende preživlja v Izoli, sicer pa živi v Ljubljani, nas je opozoril na ljubljansko izkušnjo, kjer je župan Zoran Janković ob nameri, da staro mestno jedro popolnoma zapre za promet, naletel na silovit odpor prebivalcev centra Ljubljane.
"Nikakor se niso mogli sprijazniti s tem, da ne bodo mogli več parkirati pred svojimi vrati. Kritike župana so bile izjemne in so prihajale tudi s strani najuglednejših meščanov, advokatov in drugih. Zelo dobro se tega spomnim, a župan je vztrajal. Za take odločitve je potrebno imeti pogum, ki ga žal tukaj ne vidim. Govorim vam kot Ljubljančan, ki se dobro spominja, kako klavrno podobo je imela Ljubljana, preden je župan uredil promet v mestnem središču. Vse je bilo zaparkirano, neurejeno, pešci so se morali umikati avtobusom, bilo je res neznosno, zrak umazan … Danes se nihče niti ne spomni več, kako je bilo, preden se je center Ljubljane zaprl za promet. Pa so bili vsi tako proti," pravi bralec.
A župan ni popuščal. Kot pravi bralec: "Tistim, ki so bili proti, je lepo rekel: 'Če se ne strinjate s tem, da se center zapre za avtomobile, se lahko izselite na podeželje.' No, izselil se ni nihče."
Ker gre za bralca, ki več kot očitno podrobno spremlja stanje prometa v centru Izole, smo ga vprašali, kaj konkretno bi spremenil, katere ulice bi zaprl.
"Vse ulice v centru Izole bi zaprl," je odločen. "Trg, kjer je zdaj možno parkiranje, bi morali povsem očistiti pleha in ga nameniti za stojnice z lokalno ponudbo. Od tega bi imeli nekaj vsi, tako gostinci kot domačini. Gledam, kako se morajo zdaj natakarji umikati pred avti, ko strežejo gostom in morajo skakati čez cesto. To je nepojmljivo, morali boste nekaj narediti," je jasen Ljubljančan, ki se sicer ne želi javno izpostaviti.
Čudi ga tudi, da se ljudje ne povežejo v kakšno civilno iniciativo in zahtevajo, da se pločevina umakne iz centra Izole. Poslali smo vprašanja občinam, da bi izvedeli kakšno je njihovo stališče in kakšni so njihovi načrti glede zapiranja starih mestnih jeder za promet. Objavili jih bomo v naslednjih dneh.
Komentiraj
In lih za info: ljubljana je delala skifo prej, dela skifo zdaj in bo delala skifo tudi v bodoce!
Zabar, ostani gor!!!!!
V Izoli živijo več ali manj sami priseljenci ostalo pa so vikendaši.
Alora kaj ?
Bilo kdo odloča, kako naj se uredi promet je z neke planine doma.
Kam smo prišli, da nam bodo prišleki solili pamet...ďizus
Lahko pa bi, po zgledu Kopra, dali rampo pri tržnici. S prepoznavo registrskih tablic bi se promet omejil dejansko na imetnike dovolilnic kar bi krepko zmanjšalo število avtov v starem mestnem jedru. Zasebni sobodajalci prispevajo krepko vsoto v občinsko blagajno s turistično takso in bi jim lahko uredili neke vrste dovolilnice za dostavo prtljage do nastanitev z goste saj so ravno vikendaši iz LJ, ki najpogosteje kličejo redarje, ker jim nekdo zapira pot do njihove lastnine, ko turisti nosijo kovčke v apartma.
Tri boge plaže, par gostiln, par hotelov in goro apartmajev za turiste in ljubljanske izoljane.
Imamo novo občinsko upravo, ki bi najraje videla, da turizma sploh ni, ampak samo vikendaši, ki bi gradili nobel vile po okoliških hribih.
Odprli so neko tržnico na Belvederju, ki ne bo nikoli delala.
Izola rabi tisto kar nima in zagotovo ne bo nikoli več imela, DOMAČINE.