JANKOVIĆA SO HOTELI 'RAZTRGATI', ZDAJ GA TREPLJAJO PO RAMENU: Obiskovalec Izole, ki bi zaprl staro mestno jedro za promet

Izola

Zapiranje mestnih središč za avtomobile ni nič novega. Zgledom evropskih prestolnic je pred deset in več leti sledila tudi Ljubljana, ki je center zaprla za promet in takoj postala neprimerno lepša, bolj urejena in prijaznejša do domačinov in obiskovalcev. Bomo tudi v slovenski Istri dočakali spremembe v tej smeri?

Številna evropska mesta se že leta trudijo, da bi vsaj svoja središča naredila bolj zdrava in prijetna za življenje meščanov in turistov. Površine, ki jih je pred tem 'krasila' pločevina, spreminjajo v parke. Ceste, kjer so se morali pešci in kolesarji umikati avtomobilom, postajajo sprehajalne poti in kolesarske steze. Kdaj bomo tem zgledom sledili tudi mi, se mnogi sprašujejo. Smo domačini res tako zasidrani v starih navadah, da niti pomislimo ne na možnost, da bi se odpravili v službo z avtobusom ali pa, če smo bližje, kar peš ali s kolesom?

Bralec, ki vikende preživlja v Izoli, sicer pa živi v Ljubljani, nas je opozoril na ljubljansko izkušnjo, kjer je župan Zoran Janković ob nameri, da staro mestno jedro popolnoma zapre za promet, naletel na silovit odpor prebivalcev centra Ljubljane.

"Nikakor se niso mogli sprijazniti s tem, da ne bodo mogli več parkirati pred svojimi vrati. Kritike župana so bile izjemne in so prihajale tudi s strani najuglednejših meščanov, advokatov in drugih. Zelo dobro se tega spomnim, a župan je vztrajal. Za take odločitve je potrebno imeti pogum, ki ga žal tukaj ne vidim. Govorim vam kot Ljubljančan, ki se dobro spominja, kako klavrno podobo je imela Ljubljana, preden je župan uredil promet v mestnem središču. Vse je bilo zaparkirano, neurejeno, pešci so se morali umikati avtobusom, bilo je res neznosno, zrak umazan … Danes se nihče niti ne spomni več, kako je bilo, preden se je center Ljubljane zaprl za promet. Pa so bili vsi tako proti," pravi bralec.

A župan ni popuščal. Kot pravi bralec: "Tistim, ki so bili proti, je lepo rekel: 'Če se ne strinjate s tem, da se center zapre za avtomobile, se lahko izselite na podeželje.' No, izselil se ni nihče."

Ker gre za bralca, ki več kot očitno podrobno spremlja stanje prometa v centru Izole, smo ga vprašali, kaj konkretno bi spremenil, katere ulice bi zaprl.

"Vse ulice v centru Izole bi zaprl," je odločen. "Trg, kjer je zdaj možno parkiranje, bi morali povsem očistiti pleha in ga nameniti za stojnice z lokalno ponudbo. Od tega bi imeli nekaj vsi, tako gostinci kot domačini. Gledam, kako se morajo zdaj natakarji umikati pred avti, ko strežejo gostom in morajo skakati čez cesto. To je nepojmljivo, morali boste nekaj narediti," je jasen Ljubljančan, ki se sicer ne želi javno izpostaviti.

Čudi ga tudi, da se ljudje ne povežejo v kakšno civilno iniciativo in zahtevajo, da se pločevina umakne iz centra Izole. Poslali smo vprašanja občinam, da bi izvedeli kakšno je njihovo stališče in kakšni so njihovi načrti glede zapiranja starih mestnih jeder za promet. Objavili jih bomo v naslednjih dneh. 

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Pjero Shriba |  30 .06. 2023 ob  16: 06
12
Izola ima kot staro istrsko mesto klavrno in nezanimivo turistično ponudbo.
Tri boge plaže, par gostiln, par hotelov in goro apartmajev za turiste in ljubljanske izoljane.
Imamo novo občinsko upravo, ki bi najraje videla, da turizma sploh ni, ampak samo vikendaši, ki bi gradili nobel vile po okoliških hribih.
Odprli so neko tržnico na Belvederju, ki ne bo nikoli delala.
Izola rabi tisto kar nima in zagotovo ne bo nikoli več imela, DOMAČINE.
kanarin |  30 .06. 2023 ob  07: 38
-4
Kaj razen splošne alergije na žabarje znate dati tudi kakšen vsebinski komentar ? Sam ne bom komentiral izole, ker sem iz Kopra, tukaj pa mi ni jasno zakaj je recimo Ukmarjev trg še vedno (še posebej po izgradnji parkirne hiše Belveder) napolnjen z avti. Berem sicer da naj bi se to v zelo kratkem spremenilo - kar seveda zelo podpiram. Avti pač ne spadajao na ulice in trge ožjega centra. Po drugi strani bi pa morali nujno kaj narediti na temo parkirišča za tržnico.
Janko |  30 .06. 2023 ob  07: 15
Žabar pametuje po Izoli.
MarijaM |  29 .06. 2023 ob  23: 53
Spomnim se, ko je Podrecca omenil, da bo zaprtje Tartinijevega trga drastično spremenilo Piran. Še kako prav je imel. On je seveda mislil da bo zaprt trg obogatil piransko življenje, v resnici pa je ubil mesto. Prekini dotok krvi v ud in ta bo odmrl, isto je z avtomobili in mestnimi jedrri. Izola na poti Pirana? Odlično ne hvala!
Ištrijan |  29 .06. 2023 ob  17: 44
22
Se en zabar - forest, ki se cuti poklicanega, da pametuje kako bi moralo biti urejeno pri nas doma! Ma kdo te je kaj vprasal?!

In lih za info: ljubljana je delala skifo prej, dela skifo zdaj in bo delala skifo tudi v bodoce!

Zabar, ostani gor!!!!!
Stiv Rivs |  29 .06. 2023 ob  10: 56
17
Ma boga Istra s temi vikend strokovnjaki.
V Izoli živijo več ali manj sami priseljenci ostalo pa so vikendaši.
Alora kaj ?
Bilo kdo odloča, kako naj se uredi promet je z neke planine doma.
ManofSteel |  29 .06. 2023 ob  10: 03
21
A on samo obiskuje Izolo in pozna problematiko Izole? Butale. Naj ta Ljubljančan hodi solit pamet svojemu srbobranu.
Kam smo prišli, da nam bodo prišleki solili pamet...ďizus
ZigaZois |  29 .06. 2023 ob  07: 33
32
Ta gospod, ki bi zaprl Izolo, ne išče vsak dan po službi prosto parkirno mesto. Če bo kdo omenil avtobus, naj se zaveda, da ob konicah ljudje ostajajo na avtobusni postaji, ker je avtobus poln že pred prihodom v Izolo. Da bi zaprli samo Gregorčičevo ulico je razmišljala ga. Breda Pečanova, ko je bila še županja. Obenem pa se je zavedala dejstva, da ni dovolj parkirišč za vse avte, ki so v centru.
Lahko pa bi, po zgledu Kopra, dali rampo pri tržnici. S prepoznavo registrskih tablic bi se promet omejil dejansko na imetnike dovolilnic kar bi krepko zmanjšalo število avtov v starem mestnem jedru. Zasebni sobodajalci prispevajo krepko vsoto v občinsko blagajno s turistično takso in bi jim lahko uredili neke vrste dovolilnice za dostavo prtljage do nastanitev z goste saj so ravno vikendaši iz LJ, ki najpogosteje kličejo redarje, ker jim nekdo zapira pot do njihove lastnine, ko turisti nosijo kovčke v apartma.