Omejitev prometa za tranzitni tovorni promet, ki od junija velja na nekaterih mejnih prehodih s Hrvaško na območju severovzhodne Slovenije in Primorske, se po oceni delovne skupine za zdaj odvija dobro. Težave, ki pri tem nastajajo, pa niso neobvladljive, so po sestanku sporočili z ministrstva za infrastrukturo.
MINISTRSTVO O OMEJITVAH ZA TOVORNJAKE NA MEJI: "Zadeve se za zdaj odvijajo dobro, težave niso neobvladljive"
Slovenija
Na sestanku so poleg ministrice Alenke Bratušek in predstavnikov direktorata za kopenski promet sodelovali tudi predstavniki gospodarske in obrtno-podjetniške zbornice. Govorili so o odprtih vprašanjih, s katerimi se srečujejo avtoprevozniki, predvsem o subvencijah za pnevmatike tovornjakov in subvencijah za prehod na plinsko gorivo, za katere se je država zavezala, da jih bo omogočila, vendar tega še ni izpolnila. Ministrica Bratušek je zagotovila, da bo to problematiko predstavila na sestanku predsednikov koalicijskih strank.
Poleg tega so se dotaknili tudi omejitev prometa za tranzitni tovorni promet nad 7,5 tone na nekaterih mejnih prehodih s Hrvaško. "Skupna ocena je bila, da se zadeve za zdaj odvijajo dobro in da težave, ki pri tem nastajajo, niso neobvladljive, pri čemer je pomembno, da vse strani, tudi ministrstva, izpolnijo vse, kar je bilo dogovorjeno," so poudarili na ministrstvu.
Naslednji sestanek delovne skupine, na katerem bodo preverili uresničevanje dogovorov, bo v juliju. Na ministrstvu želijo z omejitvijo tranzitnega prometa izboljšati varnost in kakovost bivanja lokalnega prebivalstva, hkrati pa mednarodni tovorni promet preusmeriti z državnih cest na avtocestno omrežje.
Odločitev je sicer razburila hrvaške prevoznike. Ti so namreč nezadovoljni, ker je ukrep povzročil dodatno gnečo na mejnih prehodih, prisiljeni so tudi na daljše poti do slovenske meje, zato so že napovedali proteste. Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković, ki se je na to temo že sestal z Bratuškovo, je sicer v osnovi pozdravil odločitev o preusmerjanju prometa težkih tovornih vozil na avtoceste in glavne mejne prehode, a predlagal, da bi maloobmejne prehode odprli za hrvaške in slovenske tovornjake.