NA TRASI DRUGEGA TIRA PREBILI DRUGI NAJDALJŠI PREDOR: Glavna cev je dolga 6017 metrov

Koper

Delavci na trasi drugega železniškega tira med Divačo in Koprom so danes prebili glavno cev predora Beka, s 6017 metri drugega najdaljšega na trasi. S tem so prebili osmo od skupno desetih predorskih cevi na trasi. "V kratkem bo torej izkopana celotna trasa drugega tira," zagotavljajo v družbi 2TDK.

 

Izvajalci glavnih gradbenih del, delavci družbe Yapi Merkezi, so prebili glavno cev predora Beka (T2), ki meri 6.017 metrov. Celotna trasa drugega tira poteka skozi sedem predorov, ker pa se ob treh najdaljših predorih na trasi kopljejo tudi servisne cevi, izkopna dela potekajo v desetih predorskih ceveh. Danes so obeležili preboj osme predorske cevi od desetih. Na trasi drugega tira železniške povezave Divača–Koper je tako treba izkopati še 103 metre servisnih cevi.

Drugi tir je predorska trasa, saj kar 75 odstotkov proge poteka pod zemljo. Ker se ob glavnih ceveh kopljejo še servisne in izstopne cevi, morajo izvajalci glavnih gradbenih del izkopati 37,4 kilometrov predorov. Kot so zapisali, so servisne cevi enakih profilov kot glavne cevi, po njih bo kasneje potekal vzporedni tir oziroma dvotirna proga. "V kratkem bo torej izkopana celotna trasa drugega tira – v servisni cevi predora Lokev (T1) do preboja manjka 85 metrov, v servisni cevi predora Beka (T2) pa še 18 metrov. Vsi preostali predori na trasi drugega tira so že izkopani," navajajo. Kot še poudarjajo, so pri izkopu predora Beka poseben izziv predstavljali kraški pojavi, zato so predvsem v zadnjih mesecih dela potekala počasneje. 

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je preboj druge najdaljše cevi na trasi izpostavila kot pomemben mejnik pri gradnji drugega tira. "To jasno kaže, da projekt poteka dobro in zgledno. Dokazujemo, da se da v Sloveniji še tako zahtevne projekte izvesti pravočasno in v okviru predvidenih stroškov," je dejala. Izkušnje družbe 2TDK bi bilo po njenih besedah smiselno uporabiti tudi pri drugih projektih.

"Razmere niso bile vedno optimalne, a z optimizmom zremo v nadaljevanje projekta, saj je drugi tir Divača - Koper najboljši dokaz tega, da lahko s skupnimi močmi dosežemo velike reči," je poudaril generalni direktor 2TDK Matej Oset

[Preboj glavne cevi predora Beka (T2)!]???????????? Še en šestkilometrski predor je izkopan! Zdaj pa manjkajo samo še 103 metri v servisnih ceveh prvega in drugega predora????

Posted by Drugi tir on Friday 7 June 2024

Preboj predora sta kot pomemben mejnik izpostavila tudi direktor 2TDK Marko Brezigar in vodja projekta Bahadir Oral iz gradbenega podjetja Yapi Merkezi"Ker se pri projektu Drugi tir gradi toliko predorov hkrati, se morda lahko pozabi, kako velik dosežek je, ko se izkoplje predor v takšni dolžini. To je drugi najdaljši predor na trasi drugega tira in trenutno tretji najdaljši predor v Sloveniji. Zares lahko rečemo, da so izvajalci gradbenih del opravili izjemno delo," je poudaril Brezigar. "Kljub izzivom, na katere smo naleteli med izkopom, predvsem pri premagovanju kraških pojavov, sta nas odločnost in strokovno znanje naše ekipe pripeljala do tega pomembnega dogodka," je dodal Bahadir Oral. 

Predor Beka (T2) je tretji najdaljši predor v Sloveniji. Predor Lokev na trasi drugega tira, ki je bil izkopan pred desetimi dnevi, je s 6.714 metri najdaljši, drugi najdaljši predor v državi pa je bohinjski s 6327 metri. 

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija