Vipavska klet je včeraj na Ljubljanskem gradu prvič predstavila svojo prenovljeno celostno podobo. V začetku meseca je namreč vse svoje polnitve preoblekla v univerzum črke V, kot začetnice besede vino in kot prve črke imena mesta, iz katerega prihaja. S to začetnico sta poimenovana tudi vinorodni okoliš in celotna Vipavska dolina.
Ob 120-letnici obstoja spremenili grafično podobo
Vipavska dolina
"Tudi zato je celostna prenova naše pojavnosti ob začetku obeleževanja 120-letnice delovanja vipavske kleti najpomembnejše darilo slehernemu poznavalcu in ljubitelju vin iz kleti Vipava 1894. Proces smo začeli sicer že lani, ko smo s pomočjo najsodobnejše tehnologije za ohranjanje naravnih lastnosti grozdja prenesli svežino, sortne značilnosti in aromatičnost neposredno v steklenice. S tem smo ustvarili temelj, ki pa bi brez tudi navzven opaznih sprememb ostal nedorečen, na pol poti," je razloge za prenovo pojavnosti Vipave 1894 danes na tiskovni konferenci utemeljil Boris Jež, predsednik uprave.
Ob tem je izpostavil, da je Vipava 1894 tipični primer vinarskega podjetja, ki je spoznalo, da brez prilagajanja najprej spremenjenim okusom potrošnikov, zatem pa tudi celotnega pojavnostnega spleta ne more računati na prihodnost.
"V zgodovini se je že neštetokrat potrdilo, da so krizni časi lahko tudi izjemna priložnost za trženjski preboj. Vipava 1894 ima zanj od danes vse pogoje. Recesija je vinsko branžo prizadela bolj kot katerokoli živilskopredelovalno panogo. Toda ne glede na to smo v Vipavi 1894 našli neprecenljivo izročilo v naši zgodovini, ki se letos zaokrožuje v 120. obletnici delovanja vipavske kleti in 230. letnici rojstva našega rojaka Matije Vrtovca, če drugih mejnikov vinoreje in vinarstva Vipavske doline niti ne omenjam," je zgodovino in prihodnost na današnji novinarski konferenci povezal Jež. Sporočilo: Vino veselje vrača, ki prihaja iz kleti Vipava 1894, je namreč najmočnejša popotnica prihodnosti. Optimizem je temelj za premagovanje recesijskih in kriznih obdobij nasploh.
V teh dneh, ko vinske polnitve s prenovljeno podobo prihajajo na trg v Sloveniji in v tujini, je vinska klet Vipava 1894 spomnila potrošnike, da njeno vinogradniško zaledje sodi med pet odstotkov najboljših vinogradniških leg na svetu. Vipavska dolina je namreč na isti severni geografski širini kot na primer svetovno znana francoski Bordeaux in kalifornijska Napa Vally. "Na to kar prevečkrat pozabljamo, zato smo se odločili, da potrošnike z vsako steklenico spomnimo prav na to," je predstavitev v steklenice ujetih okusov vipavskih vin na včerajšnji novinarski konferenci začel Uroš Bolčina, glavni enolog Vipave 1894. Prav njemu gre namreč zasluga, da je okuse posameznih polnitev donegoval v dopadljivo vinsko zgodbo, ki se prileže tako v kulinaričnih simbiozah kakor tudi v samostojnih vinskih zgodbah. V lahkotnih, sortno značilnih in s teroarjem ožigosanih okusih vipavskih vin. "Z njimi lahko vstopimo v ves globalni vinski svet in na ta način pokažemo, da je vinski posel neizmerni potencial Vipavske doline," je izpostavil Uroš Bolčina.
Etiketa bo tudi nekoliko interaktivna
In ker je ta svet, na katerem želi biti Vipava razpoznavna, globalen, digitalen, hiter in dostopen v vsakem trenutku in na vse mogoče načine, so se v Vipavi odločili, da bodo svojo zgodbo pripovedovali na preprost in vsem razumljiv način: s preprosto povedano besedo, ki jo lahko s pametnim telefonom 'preberete' z vsake njihove steklenice ali oglasa. Z brezplačno mobilno aplikacijo Layar, ki so jo danes tudi predstavili. Layar je prvo in najbolj razširjeno orodje za nadgrajeno resničnost (AR – augmented reality). Ko zaženemo Layar na mobitelu, se na zaslonu prikaže slika, kot jo vidimo na fotoaparatu. Potrošnik bo lahko s svojim pametnim telefonom prebral etiketo vina iz Vipave, in ta mu bo povedala, kaj lahko od steklenice, ki jo drži v rokah, pričakuje, h katerim jedem jo naj ponudi in v kateri situaciji je prav to vino najboljša družba, ki bo izpolnila slogan nove Vipave: Vino veselje vrača.