PIPISTREL OB NOVEM POSLU ŠIRI PROIZVODNJO: 70 novih delovnih mest

Vipavska dolina

Ajdovska družba Pipistrel, ki razvija letalnik za Uber, je pridobila tudi nov velik posel v Indiji ter ob vse večjih potrebah po kompozitnih delih nedavno kupila še nove proizvodne prostore v Vipavi, kjer bodo tudi na novo zaposlovali. Električna letala pa bodo izdelovali tudi za Norveško, je za STA povedal direktor Pipistrela Ivo Boscarol.

Družba je v Vipavi kupila proizvodne prostore nekdanjega podjetja Duka, velike 4500 kvadratnih metrov. Zaradi vse večjih potreb po kompozitnih delih letal so se namreč odločili, da jih bodo izdelovali sami. Kot je pojasnil Boscarol, bodo v novi proizvodnji zaposlili dodatnih 70 delavcev v prihodnjih dveh do treh letih.

Kompozitne dele kril in trupov za Pipistrel trenutno izdeluje okrog šest dobaviteljev na Gorenjskem in v Srbiji. "Vendar so potrebe prevelike, pa tudi Panthera ter letalnik za Uber imajo tako tehnologijo, da jo moramo enostavno imeti v hiši. Zato smo iskali še dodaten prostor, kjer bi to lahko delali, saj ga v Ajdovščini ni," je povedal Boscarol.

Po poslu, ki so ga leta 2015 sklenili z indijsko vojsko, za katero bodo izdelali 194 letal, so v Indiji pridobili nov večji posel. Kot je dejal Boscarol, mesečno v Indijo že dobavljajo po sedem letal Virus SW 80 Garud, ki jih je indijska vojska izbrala kot tehnično najprimernejša. O podrobnostih novega posla pa še ni želel govoriti.

Nov posel imajo tudi na Norveškem, kamor bo Pipistrel prihodnje leto dobavil prvo malo električno letalo Alpha Electro. "Pogovarjamo se o večjem številu takih letal, prvo letalo pa bo osnova za spremembo zakonodaje na Norveškem, saj želijo do leta 2030 imeti večino majhnih, dvo- in štirisedežnih letal na električni pogon. Problem pa je v tem, ker letenje električnih letal ni regulirano," je pojasnil Boscarol.

Kot je poročala norveška tiskovna agencija NTB, želi namreč tamkajšnji upravljalec letališč Avinor poskrbeti, da bo Norveška prva država, kjer bodo električna letala predstavljala pomemben delež trga, zato so pri Pipistrelu naročili njihovo letalo, sprva za demonstracijske namene.

Avinor, ki upravlja z večino norveških civilnih letališč, se je pri investiciji povezal z norveško zvezo za športno letalstvo (Norges Luftsportforbund). V družbi so prepričani, da je uvedba komercialnih poletov z električnimi letali uresničljiva do leta 2030.

Ker se v Pipistrelu še vedno bojijo, kaj bo v prihodnosti z letališčem v Gorici, kjer imajo proizvodni obrat, so se odločili za nakup manjšega deleža v podjetju, ki upravlja z letališčem. Od goriške pokrajine so odkupili 3,7 odstotka delnic, po Boscarolovih besedah pa se dogovarjajo, da bi odkupili še 15-odstotni delež v tem podjetju.

"Odkar so znova odprli letališče v Gorici, se ni zgodilo prav nič," je pojasnil Ivo Boscarol. V Pipistrelovem obratu na letališču v Gorici sicer sestavljajo letala za ZDA in nekatere druge programe. Od odprtja proizvodnje v Gorici so od tam izvozili že okrog 70 letal.

Deli novico:

Pika |  28 .11. 2017 ob  13: 44
Curlo, ne vem, če imajo kaj pri tem poitalijančeni Slovenci. Gre bolj za to, da Boscaroli pri italijanskih subvencijah ni šlo vse tako gladko, kot je načrtoval. V Rojcah kljub vsemu oh in sploh, proizvodnja še vedno ni stekla. V Italiji pač vladajo drugačni zakoni kot pri nas. No očitno, da kljub temu, da je Slovenija mačehovska do podjetnikov, se doma še najbolje fura. No pri oživitvo letališča ga ne ovirajo Slovenci, marveč italijanske oblasti. Ni potrebno zavajanje, ker se marsikaj izve. Sicer pa g. Boscarolu in Pipistrelu vse dobro še naprej.
curlo |  27 .11. 2017 ob  15: 21
Letališče na Rojcah v Gorici je bilo zmeraj kamen spotike in s tem tudi plen vseh tistih, ki so nasprotovali temu,da se je tam odvijala bilo kakšna letalska ali letališka dejavnost,še posebej, če smo bili tudi mi kot Slovenci prisotni pri vsem tem. Upam, da se bo z vstopom Pipistrela in mogoče še TAF 3 na ta prostor, odnos do Slovencev in njihovega doprinosa k oživitvi letališča le spremenil in bo dobilo prostor pod soncem kot mu to tudi pritiče, ker bomo v nasprotnem vsi izgubili. Vsa tragedija pa je v tem, da so bili do sedaj prav "naši" poitaljančeni Slovenci največji nasprotniki in metalci polen pod noge vsemu kar je dišalo po Sloveniji. Res upam, da se to nekoč konča in bodo ti gospodje uvideli, da nismo taki "rovtarji" za kakšne nas imajo.
Slučaj? |  27 .11. 2017 ob  14: 21
Boscarol in Akrapovič sta prava podjetnika.inovativna in prilagodljiva!in predvsem tam ni 500€ plače,kot v večini slovenije in delavec in njegovo znanje so zelo cenjeni NE PA STROŠEK,pa še dobro plačani!To bi morali vzeti,kot vademecum podjetništva!kapo dol obema!in kot zanimivost oba sta imela težave z državo glede širjenja proizvodnje!shit