PROTESTNIKOM IZ DRUŠTVA MIRNA CESTA JE USPELO: S 1. junijem omejitev tovornega tranzitnega prometa

Slovenija

Po dolgotrajnih prizadevanjih lokalnega prebivalstva bo direkcija za infrastrukturo s prvim junijem omejila tranzitni promet na glavnih cestah Postojna-Jelšane in Kozina-Starod ter ga preusmerila na avtocestno omrežje. V društvu Mirna cesta pričakujejo, da se bo promet zdaj zmanjšal na raven z leta 2002.

Krajani so že dolgo opozarjali na nevzdržne razmere prebivalstva, zlasti po vstopu Hrvaške v EU in posledičnem povečanju tovornega prometa. Organizirani v društvo Mirna cesta so organizirali tudi proteste in dalj časa opozarjali pristojne na potrebo po spremembi prometne ureditve.

Pri tem so bili očitno uspešni, saj bo direkcija za infrastrukturo s prvim junijem omejila tranzitni tovorni promet na cestah Postojna-Jelšane in Kozina-Starod ter ga preusmerila na avtocestno omrežje, ki predstavlja varnejšo cestno povezavo z boljšimi prometno tehničnimi elementi. "Z novo prometno ureditvijo želimo izboljšati varnost in kakovost bivanja lokalnega prebivalstva," so za STA pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo.

Omejitev bo veljala za daljinski tranzitni promet težkih tovornih vozil nad 7,5 tone največje dovoljene mase iz Italije v države, kot so Hrvaška, BiH, Srbija, Severna Makedonija, Bolgarija, Črna gora, Romunija in obratno.

Izjema bodo tovorna vozila, ki bodo prihajala iz Italije in bodo imela za cilj istrsko, primorsko-goransko in liško-senjsko županijo (torej bodo tovor tam razkladale oz. je tam sedež prevoznikovega podjetja) ter obratno.

Prav tako ne bo omejen promet težkih tovornih vozil, ki natovarjajo v Sloveniji in vozijo na Hrvaško ali v prej omenjene oddaljene države in obratno. Znotraj območja omejene uporabe državne ceste bo dovoljen lokalni promet v skladu z drugim odstavkom 37. člena zakona o cestah, ki predpisuje, da je v primeru omejitve uporabe javne ceste za tranzit, dovoljena uporaba te ceste za lokalni promet.

Daljinski tranzitni promet težkih tovornih vozil iz Italije proti kontinentalnem delu Hrvaške in drugim državam pa se bo s tem preusmeril na avtocesto Kozina-Ljubljana-Obrežje, ki v tem primeru predstavlja varnejšo vzporedno cestno povezavo z boljšimi prometno tehničnimi elementi.

Predsednik društva Mirna cesta Dejan Dodič je za STA spomnil, da so aktivnosti za zmanjšanje oz. ustavitev težkega tranzitnega prometa proti Starodu začeli pred enim letom, pri čemer so opozarjali na nevzdržne življenjske razmere ob omenjeni prometnici.

Nad informacijo o omejitvi tranzitnega tovornega prometa so bili tako člani društva kot prebivalci navdušeni, "saj nam je uspelo z argumenti prepričati pristojne, da takšna prometna ureditev ni vzdržna za normalno življenje".

Po Dodičevih besedah pričakujejo, da se bo s tem ukrepom število tovornih vozil zmanjšalo z 287.000 v letu 2017 na raven iz leta 2002, ko je bilo na cesti 111.000 težkih tovornih vozil. "S takšno količino tovornih vozil je življenje ob cesti še vzdržno. Ocenjujemo, da je tudi varnost prometa še sprejemljiva," je dodal.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija