Člani Konzorcija za bohinjsko progo so na današnji skupščini na Jesenicah od predstavnikov države izvedeli, da bo v prihodnjih treh letih na omenjeni železniški progi izpeljanih za okoli 300 milijonov evrov investicij. V okviru tega naj bi bile posodobljene tudi železniške postaje, nekatere že v prihodnjem letu.
SE BO POTEM VEČ LJUDI VOZILO Z VLAKOM? 300 mio v bohinjsko progo, del 'pogače' za obnovo postaje v Novi Gorici
Slovenija
Kot je po skupščini povedal Miro Kristan iz Posoškega razvojnega centra, ki koordinira konzorcij, se obeta posodobitev trase med Jesenicami in Bohinjsko Bistrico ter železniških postaj na celotni progi, ki naj bi dobile tudi nove funkcionalnosti. V prvem planu je posodobitev postaj na Jesenicah, v Bohinjski Bistrici in Novi Gorici.
Posebej se zaradi naziva Evropska prestolnica kulture 2025 mudi s prenovo postaje v Novi Gorici. Kot je povedal Kristan, se na relaciji med Gorico in Novo Gorico že nekaj časa skuša uvesti tudi čezmejni železniški promet. "Še vedno smo optimisti in si želimo, da leta 2025 italijanski vlak pripelje v Slovenijo in slovenski v Italijo," je izpostavil.
Za 300 milijonov evrov investicij naj bi izpeljali v roku treh let, z modernizacijo bohinjske proge pa naj bi nato nadaljevali tudi v prihodnjih letih, tako da bi bila na koncu posodobljena celotna trasa od Jesenic do Nove Gorice.
???????????????????????????????????? ???????????????????????????? ???????? ???????????????????????????? ???????????????????????????????????????? ž????????. ???????????????????????????? ???????????????? ???????????????????????? ???? Direkcija za infrastrukturo je danes podpisala...
Posted by Ministrstvo za infrastrukturo on Četvrtak, 7. decembar 2023.
Medtem ko so se še pred leti bali za prihodnost proge, so bili člani konzorcija, katerega prva prioriteta je bila umestitev omenjene proge v strateške dokumente, tako danes veseli napovedi o obsežnih investicijah.
"Danes smo posebej za del Bohinjske proge od Jesenic do Bohinjske Bistrice slišali neverjetne novice, kakršnih zagotovo ni bilo že zadnjih nekaj desetletij," je dejal direktor Turizma Bohinj in koordinator Skupnosti Julijske Alpe Klemen Langus ter poudaril, da so nad novico zelo lepo presenečeni.
Posodobitev proge po njegovem mnenju prinaša nov potencial za krepitev uporabe javnega potniškega prometa. "Še posebej z vidika turizma se zelo trudimo, da bi čim več ljudi uporabljajo javni potniški promet, ki pa mora biti usklajen in integriran z avtobusnimi prevozi," je dejal Langus.
Kot je poudaril, so napovedane investicije pomemben korak naprej, ne bodo pa dovolj. Poleg posodobitve celotne proge in vlakov bo potrebno tudi nadaljnje močno angažiranje lokalne skupnosti in turističnega gospodarstva ter ostalih akterjev, da bodo prepričali večji delež gostov in obiskovalcev, da bodo v destinacijo prispeli z javnim prevozom in ga uporabljali tudi za premikanje po sami destinaciji.
Občina Bohinj načrtuje, da bo železniška postaja v Bohinjski Bistrici postala vstopni center v destinacijo z urejeno železniško in avtobusno postajo ter garažno hišo. Kot je poudaril bohinjski župan Jože Sodja, takšen vstopni center nujno potrebujejo. Zanj so že pripravili idejno zasnovo, potekajo pa dogovori z lastniki zemljišč.
Že pred tem bo, kot so slišali danes, predvidoma prihodnje leto prenovljena sama železniška postaja. Nadejajo pa se tudi obnove postaje v Nomenju, kjer si občina želi urediti dodatno parkirišče. "Kaže, da se bo v naslednjem letu izvajalo precej del na bohinjski progi," je poudaril župan.
Spomnil je, da se je v zadnjih dveh letih na omenjeni progi drastično povečalo število potnikov. Še zlasti v poletnih mesecih so vlaki polni in v lokalni skupnosti imajo kar precej dela, da zagotovijo dovolj avtobusnih prevozov naprej do jezera. Vse več potnikov je tudi v zimskem času. "Železniški promet nameravamo tako v poletnem kot zimskem času še naprej krepiti, saj želimo, da čim več ljudi v Bohinj pride z javnim prevozom," je dejal Sodja.
Izpostavi je tudi pomen železnice za prebivalce, saj je za mlade, da ostanejo v kraju, poleg stanovanj bistvena povezava do služb. Precej ljudi se iz Bohinja vozi na izobraževanje in na delo v Radovljico, Kranj ali Ljubljano, zato so v Bohinju že večkrat izrazili željo, da bi bil jutranji in popoldanski vlak moderen, tako da bi lahko ljudje z njim na delovno mesto ter domov prišli hitreje in z manj stresa.