Na svetovni razstavi Expo v Milanu se bo med slovenskimi regijami kot druga predstavila Severna Primorska. Po besedah direktorja Regijske razvojne agencije (RRA) za Severno Primorsko Črtomirja Špacapana bodo v ospredju predstavitve gospodarstvo v luči t.i. električne prihodnosti, gastronomija in turistična ponudba.
Severna Primorska se bo predstavila na Expu 2015 v Milanu
Goriška
Predstavitev goriške oz. severnoprimorske regije bo predvidoma v drugi polovici maja, prva pa se bo na svetovni razstavi, ki se začne 1. maja, med slovenskimi regijami predstavila obalno-kraška.
"Skupaj z našim gospodarstvom bomo imeli štirinajst dni na voljo razstavni prostor na Expu. Nekaj je že določenih tem, ki se jih moramo držati, z ostalimi predstavitvami pa se jim bomo prilagajali," je za STA povedal Špacapan. RRA se zato pogovarja z vsemi možnimi ponudniki, od živilsko-predelovalne industrije do industrije, ki proizvaja električne avtomobile.
Predstavitev pripravljajo v sodelovanju z območnimi gospodarsko in obrtnimi zbornicami. Računajo na okoli 20 različnih podjetij in številne obrtnike, ki bodo s svojo obrtniško in predvsem kulinarično ponudbo poskušali premamiti mimoidoče obiskovalce, da se bodo ustavili ob slovenskih stojnicah.
Seveda si želijo, da bi se lahko predstavili tudi primorski vinarji, vendar dokončne odločitve še ni, saj še ni jasno, ali bodo lahko predstavljali in ponujali na degustacijah tudi alkoholne izdelke.
"Radi bi se predstavili tudi z nekaterimi presenečenji, k sodelovanju želimo privabiti nekatere naše najboljše športnike, od Tine Maze do Valterja Birse, ki je že igral nogomet v Milanu," je še dejal direktor RRA za Severno Primorsko.
Predstavljali bi tudi kulinariko
Seveda brez predstavitve primorske kulinarike ne bo šlo, dovolj je bo tako na razstavnih stojnicah kot tudi v prodajalni tipičnih izdelkov in pridelkov. Gospodarstveniki pa bodo imeli za sestanke s poslovnimi partnerji iz celega sveta na voljo posebno sobo.
Eden prvih terminov predstavitve na svetovni razstavi v Milanu je dober tudi za turistično promocijo pred poletno turistično sezono.
Interesa za sodelovanje na Expo v Milanu, ki ga bo po pričakovanjih obiskalo okrog 20 milijonov obiskovalcev, je po Špacapanovih besedah veliko. Zato upa, da bodo z nekaterimi največjimi severnoprimorskimi podjetji, med katerimi je tudi Hit, s primernimi vsebinami in dogodki dobro zapolnili 14 predstavitvenih dni.
"Glede na to, da je ta Expo nam najbližji, moramo to priložnost dobro izkoristiti," je dejal Špacapan. Poleg Italijanov, ki so tradicionalno najboljšo poslovni partnerji primorskega gospodarstva, računajo tudi na obiskovalce iz evropskih držav, Expo pa je priložnost za srečevanje z obiskovalci tudi iz oddaljenih držav, saj bo na razstavi "pravi svet v malem", je dodal.