SOFINANCIRANJE DRUGEGA TIRA: Zainteresiranih je šest komercialnih bank

Slovenija

Povabilu projektnega podjetja 2TDK k oddaji ponudb za sofinanciranje drugega tira med Divačo in Koprom se je z zavezujočimi ponudbami odzvalo šest komercialnih bank, so pojasnili v podjetju. Ponudbe bodo zdaj preučili in izbrali enega ali več najugodnejših ponudnikov, so dodali. Generalni direktor 2TDK Dušan Zorko je z odzivom zadovoljen.

Podjetje 2TDK je v zadnji polovici aprila povpraševanje za posojilo za trenutno največji infrastrukturni projekt pri nas poslalo na 15 bank, z zavezujočimi ponudbami pa se jih je odzvalo šest. "Zadovoljen sem, da je šest bank v razmeroma kratkem roku dalo svoje zavezujoče ponudbe za posojila z ročnostjo od 20 do 30 let. To pomeni, da je projekt drugi tir zanimiv za banke ter ponovno prepoznan kot evropski in zaupanja vreden projekt," je odziv bank komentiral generalni direktor 2TDK Dušan Zorko.

Projekt drugi tir je sicer ocenjen na nekaj manj kot 1,2 milijarde evrov, posojila komercialnih bank pa so predvidena v višini 167 milijonov evrov. Sredi maja je posojilo za projekt v višini do 250 milijonov evrov potrdila tudi Evropska investicijska banka (EIB). Za projekt bo 522 milijonov evrov kapitala prispevala Slovenija z možnostjo sodelovanja zaledne države. Od predvidenega državnega kapitalskega vložka bo Slovenija 122 milijonov evrov vložila iz pobranega pribitka k cestnini za tovorna vozila na odsekih med Koprom in Ljubljano ter med Ljubljano in Šentrupertom.

Slovenija bo za projekt predvidoma pridobila tudi 250 milijonov evrov evropskih sredstev. Pogodbi za 44 milijonov evrov in za 109 milijonov evrov sta že podpisani, pristojni se v Bruslju pogovarjajo še o nadaljnjih 80 milijonih evrov kohezijskih sredstev. Projekt gradnje drugega tira se je medtem že začel. V gradnji so nekatere dostopne ceste, razpisi za glavna gradbena dela pa naj bi bili objavljeni do konca leta. Ministrstvo za infrastrukturo je prejšnji teden na ministrstvo za okolje in prostor poslalo pobudo za spremembe in dopolnitve državnega lokacijskega načrta za drugi tir, tako da bi bila proga dvotirna.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija